Львівський театр “У кошику” представив “Сон” за творами Т. Шевченка (режисер Ірина Волицька). В основі вистави — поема Т. Шевченка “Cон”, доповнена уривками з його ж “Великого льоху” і “Кавказу”, а також “Кавказом” Пушкіна та різними фольклорними творами. Спектакль поставлено ще 2004 р., і відтоді він супроводжував собою усі найважливіші події нашої історії — дві революції і велику війну. Шевченко виявився справді пророком, багато його рядків виявилися напрочуд, до найменших деталей суголосними з реаліями останніх років.
З усіх декорацій на сцені — одна-єдина мітла, але з розвитком дії вона “перетворюється” на десятки інших предметів: трембіта, гітара, мікрофон, жезл, гвинтівка, коняка тощо. Сам образ ліричного героя у виконанні Лідії Данильчук теж постійно варіюється: спершу вона епічний козак Мамай, потім Гаррі Потер, час від часу — японський самурай. Так Шевченка у нас ще не читали. Без жодного придихання. Навпаки — максимально психоделічно, наче це заклинання. Тексти майже двохсотлітнього віку осучаснено як тільки можна. Артистка постійно змінює голос, демонструючи усі можливі декламаційні манери, доповнює це неймовірною пластикою і мімікою. Ловиш себе на думці, що ти присутній справді на містерії (саме так Шевченко визначав свій “Великий льох”).
Театр “Контра” (Спішська Нова Весь) показав спектакль “Північний олень” (режисер Клаудіна Рожин, Великобританія). Ця постановка отримала 2020 р. премію Олів'є за найкращу незалежну постановку Великої Британії.
Актор Петер Чижмар мечеться по цілій сцені, потім не витримує і починає бігати вже по залу, супроводжуючи це наздвичайно емоційною оповіддю про свій любовний роман. У результаті перед глядачами постає незвичайна та актуальна історія, заснована на реальній події, дуже смішна і дуже темна, любовна історія та трилер в одному. Він, вона й інтернет, через який вони спілкуються (на екран час від часу виводиться їхнє електронне листування). Почалося усе зі спільного чаювання, але далі історія набуває все більш динамічного і заплутаного розвитку, ледве не доводячи героя до повного божевілля.