Будучи 5-річним, дуже здивувався, коли якось у Мукачеві побачив пасажирський поїзд, який стояв далеко не там, де знаходився залізничний вокзал. Були пасажирські вагони, асфальтований перон і навіть лавиці на ньому. “Тут що, ще одна станція?..” — перепитав я тоді у старших. “Ні, — відповіли мені. — Тут стоять спеціальні поїзди, котрі возять туристів”.
Про той день згодом забулося. Згадалося, коли років три тому, гуляючи Ужгородом, випадково вийшов на закинуту залізничну станцію “Турист”. І все згадалося. І до обласного центру, виявляється, ходили туристичні поїзди. Наскільки я зрозумів, система була такою — сюди заганяли поїзд, який привіз до Закарпаття туристів. На станції для них працювала їдальня, душ тощо, ночували у вагонах. Вдень гуляли містом і областю. Потім їхали геть, натомість на перон приїжджав інший поїзд. Зараз подумалося: та це ж ідеальна система соціального туризму! Поїзд стає таким собі міні-готелем. Не погано було б відродити саме такий вид туризму.
Нині туристична станція Ужгорода стоїть за Підзамковим парком наче пам'ятник стихійному лиху. Непотрібна ні залізничникам, ні місцевій владі, ні, власне, ужгородцям. Хочу вірити, що колись тут знову їздитимуть поїзди. Хороше із минулого потрібно відновлювати.
Арніка 2010-05-26 / 15:54:00
Шкода лише,що цього всього не треба ужгородській владі. Найближчим часом,чула,що збираються демонтувати й малу залізницю. Так що "залізничний запах" обласний центр більше не матиме. Залишиться хіба диво-вокзал.
Урзус 2010-05-22 / 21:15:00
Дуже цікава інформація, вперше чую про таку систему. А й дійсно, як класно - поспав у потязі, день потусував у новому місті - і знов в дорогу!
Ярослав Гулан 2010-05-22 / 19:58:00
Ой, забув підписатися під своїм же коментом. Буває :)
2010-05-22 / 19:57:00
Так, пане Петре, дійсно було б не зле. Тим більше, що "Паланок" із залізниці видно добре.
Щодо ризиків, то, думаю, наша студентська молодь обов язково скористалася б таким видом туризму. Та й не лише молодь :)
Мідянка 2010-05-21 / 14:09:00
Який пан Гулан спостережливий ! Справді , туристичні потяги курсували по всіх тридцяти двох залізницях СРСР й мали якісь переваги на коліях . Чи вигідний цей туризм у часі автомобільного буму з причіпними до "Бентлі" "хатками-отельчиками" ? Певно , був би дешевший при хронічному рості цін на високооктановий бензин . Українське колійне господарство крихке , наче павутина в неприбраному сортирі , І після численних катастроф навряд чи хтось ризикне сімєю для потягового туризму . Хоча б не зле комусь із Камчатки помилуватися турулом , як двоголовим , на бастіонах "Паланку"
Віктор 2010-05-20 / 18:40:00
Мабуть сподобалися слова про "вийняток із правил".
фазекаш 2010-05-20 / 18:19:00
непогана ідея відновити цей туризм)