Ситуацію з транспортом в місті, як і в державі, реально виправити – але цим не цікавились і не цікавляться ні ті, що при владі, ні ті, що були, ні ті, що рвуться. Для прикладу, легше міст охрестити, ніж зробити його безпечним для велосипедистів. Можна гордо відзвітуватись про ремонт вулиці, і зробити вигляд, що пішоходів в місті нема, а якщо є, то вони невибагливі й покірно ходять по розбитим залишкам тротуарів, часто накриті хвилями з калюж, які здіймають автівки. Недаремно колись пан Ратушняк говорив, що в Ужгороді мають право жити лише заможні. Бо заможний в Україні за статусом повинен пересуватись лише автівкою – ну, ще гелікоптером, якщо за тебе проголосувало 12 мільйонів українців. Решта видів пересування – для плебеїв і лузерів.
Так вважають, схоже, не лише наші можновладці, але й чимало водіїв. Ось це приклад, як у нас паркуються. Лейтмотивом є: «мене не гребе». Їх не хвилює, що коляска з дитиною по такому заблокованому тротуару вже не проїде, їм байдуже, що зелені зони – це не парковки.
Тут не лише міжвидова боротьба, але й внутрішньовидова: водії постійно один одного підрізають, ігнорують «швидку» з маячками, сигналять, як в Індії. Але не варто всіх собак вішати на водіїв. У багатьох наших пішоходів яскраво виражені, можливо неусвідомлені, суїцидальні нахили: так кидатись під колеса, бути так поглинутим розмовою по телефону, що не бачити ні велосипедистів, ні автомобілістів довкола, треба ще вміти. Ті ж велосипедисти вважають за норму їхати вночі без ліхтарів посеред дороги або по двоє-троє, ще й зигзагами. Мотоциклісти, здається, переконані, що шум двигуна – найприємніша мелодія у світі, і що нема кому з цим не погодитись.
Все це я веду до того, що найбільше нам бракує не парковок, не чесних та працьовитих правоохоронців чи мудрих законів, камер спостереження чи обмежень руху – нам гостро бракує взаємоповаги, у т.ч. на дорозі і в транспорті. І кожний робить свій вибір: «з вовком жити, вовком бути» чи «бути взаємно красивими».
Антон 2012-10-05 / 12:37:31
Віталію, звісно, без верховенства закону (що включає фунціонування правоохоронної, а не як у нас правопорушної системи) не буде не лише зручного й безпечного життєвого простору, у т.ч. доріг, але й ринкової економіки, і відповідно, середнього класу. І все ж, соціальний контроль не обмежується системою покарань. Ми з часів абсолютизму, а потім тоталітаризму, звикли занадто покладатись на покарання й заборони.
Ні, я не кажу про те, що не треба карати, що не треба штрафувати за порушення ПДР, але одними штрафами нічого не вирішиш. Дослідження показують, що більшість людей не скоює злочини зовсім не через острах покарань. У США чи Британії люди не смітять не тому, що їх оштафують: є ще такі методи соціального контролю як виховання, громадський осуд, традиції, релігія, економічні важелі, освіта та просвіта і т.д. Зрозуміло, безкультур'я, у т.ч. на дорозі, за день не вирішиш. Радше, мій допис про те, що не варто і нам скочуватись до того. Можна і варто залишатись людиною і в юрбі.
Віталій 2012-10-05 / 10:44:21
Антоне! Ти як завжди влучно підбираєш тему! Але на мою думку ні заклики, ні аналізи проблеми результату серед "гомо совєтікус" не дадуть!!! Тут потрібні радикальні дії. І врешті, коли ДАЇ почне займатись своїм прямим обов"язками - наведення ладу на дорогах і вулицях, а не збиранням "мзди"? Їм більш влучно підходить вислів: "Пасуться коні на бетоні".
Павло 2012-10-02 / 00:08:44
Живу в Ужгороді з народження. Та кожного року бидла стає все більше і більше. А штраф за неправильне паркування це не в стилі автоінспекції Ужгорода. Та їй до ламбади ця стаття...
Я вже мовчу про деякі геніальні рішення у нас в місті - три нерегульовані пішохідні переходи на Петефі - 30 сек для пішоходів на світлофорі в бік Швабської. Розмітка стоянок прямо до світлофору і паркування поперек дороги перед світлофором. В результаті Петефі вдень замість 2-3 хвилин їдеш деколи усі 10.
Та можна 100500 прикладів шукати. Господаря в місті нема. А бидло треба привчати до порядку ШТРАФАМИ.(втім тут коло замикається бо ті хто поставлені штрафувати 1000%-ні корупціонери).
pfr 2012-10-01 / 23:52:35
їй-бо, таку машину не шкода пошкрябати чи пробити колеса, чи в крайньому разі наліпити наклейку "мені на всіх плювати"...
Авто 2012-10-01 / 23:39:06
Проблема в нас самих, ну хто тому придурку забороняє паркуватись поважаючи себе, насамперед? Головний мотив - мені ніхто нічого не дав і не зробив, то чого я мушу бути людиною!? А починати з себе і привчати до цього дітей, то ні - мені так надо, а кому я заважаю? Це головна проблема і не тільки з паркування, нажаль...
Валік Волошин 2012-10-01 / 22:44:08
Антоне, ріспєкт!
Дуже співзвучні думки, і так уміло на папір поклав! Нараз видко юриста.
Під кожним словом підписуюсь.
Андрій 2012-10-01 / 16:44:11
Саме так.
Світлана 2002-10-03 / 02:09:26
Що говорити про простих людей, якщо навіть ті,що покликані захищати закон, порушують його. Чого коштує щоденна прогулянка з коляскою, біля СБУ. Всі тротуари зайняті.