Зараз виношу за дужки суть рішення КСУ про використання червоного прапора чи відміну політреформи 2004 р. Здається, що сьогоднішнє рішення є "specially for you, любий Захід" і має на меті показати, яка у нас судова влада незалежна (не смійтесь, бо в нас минулого року пройшла реформа судочинства à la Янукович , якщо ви проспали цю знаменну подію). Можливо, подібне рішення потрібне, щоб наступним протягти справді щось важливе – і потім Банкова скаже: "ну ви ж самі бачите, Суд приймає рішення як йому заманеться, без нашого впливу". Так ось про прецедент.
Вже вдруге за вісім місяців закон визнається неконституційним через порушення процедури його прийняття. Українські парламентарі й український народ, на противагу Конституційному Суду, сприймають за норму узвичаєну традицію голосування, коли один депутат голосує за декількох (конкретна кількість поданих депутато-голосів залежить від парламентського досвіду депутата, його чи її фізичної підготовки й інших важливих чинників законотворчої роботи). Звісно, ця "гра на піаніно" – найбільш наочне й зрозуміле порушення конституційної процедури прийняття рішень. Є більш технічні, які стосуються процедури читань, внесення поправок з голосу тощо. Але через меншу видовищність вони не видаються такими цинічними.
Так ось. Відомо, що багато депутатів навіть за зарплатою особисто не приходять (є ж для цього помічники депутатів за кошти платників податків), а не те що беруть участь у роботі комітетів чи пленарних засіданнях Ради. Тому очевидно, що дуже багато чинних законів прийнято з порушенням Конституції. Було би цікаво підняти відеозаписи прийняття низки законів, включно про VIP-пенсії, і подивитись, чи не було порушено Регламент. А потім все скасувати. У кінцевому підсумку можемо лишитись суто з Конституцією України:-). Хоча може й ні: чогось здається, що у вікопам'ятну Конституційну ніч теж не обійшлось без порушень. Варто спробувати скасувати і її (мало хто засмутиться) – і одночасно оголосити, що з моменту скасування Конституції 1996 р. в Україні діє, приміром, Конституція Пилипа Орлика 1710 р. чи УСРР 1919 р. – наш Суд і не на таке здатний. Жартую, звісно, але з цікавістю чекаю на чергове рішення нашого шановного (у певних вузьких колах) й дорогого (у широкому розумінні) суду.
Депутати не збираються зраджувати давній традиції кнопконатискання. Українці теж не дуже переймаються з приводу національних традицій парламентаризму й урядування загалом (окрім регулярних обурень, які з радянських кухонь перейшли у безликий Інтернет). То ж можна з великим ступенем упевненості стверджувати, що закони й надалі прийматимуться з порушенням Конституції. А КСУ й надалі на власний розсуд скасовуватиме закони – часом погані, часом не дуже. До речі, хтось бачив, як приймали ЗУ "Про доступ до публічної інформації"? Можливо, "жити спішити треба" :)
P.S. На момент написання сайт КСУ не працював, а база даних "Законодавство України" на сайті ВРУ ще не містила текст рішення КСУ про червоний прапор.
п. Тамара 2011-06-20 / 10:15:00
Доки недоторканні депутати будуть в парламенті призначати недоторканних суддів, справи не буде. В парламент треба вибирати нових людей, які не мають відношення до великого бізнесу.
А, взагалі. система прогнила .
сорри 2011-06-19 / 23:38:00
Змінювати потрібно всю прогнилу систему. КС - лише ланка довгого ланцюга. Але хто скаже, як його розірвати?
Антон 2011-06-19 / 11:53:00
Аноніме, не зовсім погоджуюсь. Де-юре характеризує формальний бік, і у цьому моменті в Україні законів (я вже мовчу про підзаконні акти) – більше, ніж потрібно. У нас навіть дрібниці регламентовані. Тому де-юре законність у нас є – та ще й та. Інша справа, що з легітимістю законів в Україні історичнo проблема (і корені сягають глибше за радянську добу). Я цитую трохи інших класиків: народ маю таку владу (а відповідно й закони, які вона приймає), на яку заслуговує. Але українці звикли (так легше) ігнорувати і порушувати закони, аніж обирати собі нормальну владу. Тому й маємо: "недосконалість наших законів компенсується їхнім невиконанням". Але мій допис про правовий прецедент, а не політичну культуру українців.
2011-06-18 / 13:53:00
Антоне, що за фарисейське запитання у заголовку:
"Чи беззаконня де-факто перетвориться на беззаконня де-юре?"
в Україні загальновідомо всім , що беззаконня вже давно мирно співіснує як із проявами в царині де-факто, так і у де-юре !
і цей стан беззаконня значною мірою успадкований від СРСР , але за роки псевдонезалежності значною мірою плідно культивований та удосконалений місцевими "талантами", і цей факт є чи не найголовнішим результатом існування утворення з ознаками державності - Україна.
із цим питаням ви, образно кажучи, запізнились на 19-20 років , хоча ще у 2004-2005 році був шанс, але ... , як казав один классик більшовицької ідеології на Україні : "маємо те, що маємо" ...