Позицію Ужгородської міської ради озвучила начальник управління майном департаменту міського господарства Тетяна Полтавцева.
Із 2003 року в Ужгороді діє "Положення про порядок будівництва та використання міських зупинок та автокомплексів". 28 лютого 2006 року Ужгородська міська рада прийняла рішення №894 "Про порядок будівництва та використання міських зупинок та автокомплексів", яким було затверджено це Положення у новій редакції разом із додатком.
Умови будівництва автозупинки-комплексу передбачали будівництво за кошти інвестора, а також реєстрацію цього майна за міською радою, відповідно до рішення виконкому, при прийнятті автозупинки-комплексу в експлуатацію. Безкоштовне користування протягом 10 років було компенсацією суб'єктам господарювання за витрати на будівництво.
"Як зазначили тільки-но підприємці, їм було відомо про рішення міської ради, відомі умови будівництва.У пункті 5 Положення чітко прописано реєстрацію автозупинки-комплексу після завершення будівництва за міською радою. Підприємці погодилися з такими умовами будівництва, підписавши відповідні договори про облаштування автозупинок-комплексів з торговим павільйоном до 30 квадратних метрів. Автозупинки стоять на землях загального користування, які не можуть бути чиєюсь приватною власністю.
Суб'єкт господарювання обирав собі вид діяльності: хтось - торгівлю квітами, інший - продуктами. Ужгородська міська рада не диктувала ні у 2006-ому, ні зараз, чим підприємцям займатися у торгових павільйонах, - сказала Тетяна Вікторівна. - Виходячи з Положення та умов, приватні підприємці погодилися вкласти власні кошти у будівництво таких автозупинок-комплексів. Вони розуміли, що отримують право будувати торговий павільйон у конкретному місці за те, що вкладуть особисті кошти та здійснять благоустрій автозупинок-комплексів. За це 10 років безкоштовно користуватимуться автозупинкою-комплексом".
Також Тетяна Полтавцева підкреслила, що договір укладався на місце, бо павільйон переходив у власність міста вже після введення в експлуатацію. Саме на таких умовах підприємці підписали договори терміном на 10 років. Протягом дії договорів міська рада виконувала умови, тому немає жодних підстав відшкодовувати їм із бюджетних коштів понесені витрати.
Підприємці, які підписали договори у 2005-ому, потрапили свого роду на перехідний період, були вибори, змінилася влада. Почали розробляти концепцію, як бути далі з цим майном, яке юридично вважається власністю Ужгородської міської ради і перебуває у користуванні в різних підприємців, провели інвентаризацію зупинок. Рішенням виконкому облікували всі 62 проінвентаризовані зупинки у комплексі з торговими павільйонами.
"Міська влада розуміє, що економічний стан важкий, але, думаю, всі підтримують, що незважаючи на це, Ужгороду потрібно розвиватися. Хтось може зауважити, що є більш глобальні проблеми. Звісно, це так, але місто має розвиватися у різних напрямках, цей також не може залишатися без уваги. І такий зовнішній вигляд зупинок у сучасному європейському місті неприйнятний. Тому виконком прийняв рішення про реконструкцію цих павільйонів. Відповідними структурними підрозділами було розроблено, а на містобудівній раді погоджено новий типовий зовнішній вигляд цих зупинок. Це ескізні проекти, підприємцям, які зверталися з цього питання, на цьому наголосили у міській раді, використовувати будь-які будівельні матеріали, головне - зробити зупинку саме визначеного зовнішнього вигляду.
Т.Полтавцева відкинула закиди про закритість процедури і наголосила, що ніколи раніше до роботи із суб'єктами господарювання, не підходили більш прозоро, ніж зараз. Усі підприємці були поінформовані про дату, час, місце та умови проведення конкурсів на автозупинки-павільйони. Що стосується переважного права, яке прописане у договорах, то було наголошено, що і ця умова дотримується, бо переважне право - це перевага над кимось при рівних умовах. Якщо ж інший суб'єкт господарювання запропонував кращі умови, то, відповідно, і виграв конкурс.
Тетяна Полтавцева продемонструвала присутнім, які сьогодні виглядають павільйони, щодо яких прийнято рішення про реконструкцію, запропонувала переглянути документи з інвентаризації зупинок, щоб представники ЗМІ переконалися і показали глядачам, читачам, що реконструкція зупинок необхідна. Міська влада планує поетапно провести конкурси по всіх облікованих у місті автозупинках-павільйонах.
Сява Сява 2017-10-29 / 01:09:26
Для тeх, кто не в теме (в танке) внесу ясность:
1.Все добротные, капитальные остановки в городе Ужгород, построены на средства частных предпринимателей.
2. Все их "льготы" для п.п.-это безплатное пользование землей под павильенами(чтоб вы понимали в среднем это 400-600грн.в месяц). 3.На строительство остановок вложили от 15 до 30 тыс$ вы думаете зарабатывая по пару тысяч гривен в месяц возможно компенсировать вложеные деньги? Не забывайте, люди круглосуточно освещали, убирали, красили и т.д. остановки.
4.Нигде в договоре не указано что павильйен переходит в собственность города
5.Предприниматели, согласно условий договора,за два месяца до его окончания,официально попросили аренду земли под своими павильенами, совершенно не претендуя на сами остановки, как это преподносится департаментом.Однако департамент настаивает на аренде именно павильена, так как в ближайшем будущем планирует передать их в часные "нужные" руки.А это порядка 70 магазинчиков! Устроят сеть "алкошопов" и никто ничего не будет демонтировать и реконструировать, это все красивые сказки для обывателей. Пару для примера подшаманят с бюджета и все.Что они дурные вкладывать свои кровные для людей?
5.Власти кричат что остановки стали собственностью города сразу как их построили(наглая ложь, все перекрутили как им надо), почему же только в 24.05.2017г вышло решение исполкома 148 про оприходования остановок на балансе города?
6. В итоге власти добются того, что 80% остановок,кроме центра будут заброшены, а новые vip "собственники" увидев как тяжело заработать там минимальные деньги(они привыкли ничего не делая загребать деньги, а там нужно выживать) побросают их, ведь они им достанутся не потом и кровью за свои собственные, деньги, а как всегда на шару.
Василь 2017-10-27 / 17:30:50
Барига Андріїв зі своїм касиром Ростіком добралися і до зупинок.