Закарпатські дорожники приїдуть за досвідом на Івано-Франківщину

Украй поганий стан автомобільних доріг на Прикарпатті став притчею во язицех не тільки для водіїв, а й для пасажирів, якими є ми всі. Про цю наболілу проблему вели розмову на засіданні Консультативної ради з питань місцевого самоврядування при голові облради, яке передувало 31-й сесії обласної ради.

Попри нинішню складну ситуацію з ремонтом доріг в області, зумовлену вкрай обмеженим фінансуванням його, дорожня служба разом з органами місцевого самоврядування та виконавчої влади вишукують можливості для виконання першочергових поточних робіт на транспортних артеріях, щоби бодай вберегти їх від подальшого руйнування. Депутати обласної ради дивляться і в перспективу — передбачається на одній з наступних сесій прийняти регіональну цільову Програму розвитку, ремонту та утримання автомобільних доріг в області, розраховану до 2018 року. Сформована з ініціативи й за розпорядженням голови обласної ради Василя Скрипничука з депутатів обласної ради та керівників окремих органів місцевого самоврядування області група, до якої входив і начальник облавтодору Михайло Павлюк, недавно їздила на Закарпаття для ознайомлення з досвідом сусідів щодо ремонту доріг, технологіями, які там застосовують для цього. Про те, що побачили і що викликало інтерес наших краян у сфері дорожнього господарства за карпатським перевалом, розповідає учасник поїздки — секретар постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів, податків та інвестицій Микола КУЗЬМА:

— Я б означив цю поїздку як обмін досвідом у сфері дорожнього господарства. Щодо його фінансування, то в Закарпатській області ситуація така ж, як і у нас. Облавтодор працює лише три дні на тиждень і не вистачає бюджетних призначень до кінця нинішнього року. У підходах до концентрації коштів на ремонт доріг у закарпатців і в нас не бачу фактично жодної різниці. Там так само обласна рада розподіляє між районами, містами обласного значення призначені на ремонт доріг комунальної власності субвенції із Держбюджету і кошти збору за першу реєстрацію транспортного засобу. істотна відмінність у тому, що у нас державна організація — облавтодор виконує аж 90% усього обсягу робіт на дорогах, а в сусідів — лише 60%, до виконання решти робіт залучено приватні структури. 

Щодо нинішнього стану транспортних артерій на Закарпатті, то там є низка доріг, побудованих ще 10-15 років тому після катастрофічної для цього регіону повені, і ті дороги справді перебувають у належному стані. А от фактично всі дороги, що побудовані в 70-80-х роках минулого століття, потребують, як і на Прикарпатті, капітального ремонту.

Ми звернули увагу на те, що берегоукріплювальні споруди біля мостів у сусідів дещо іншого типу, ніж у нас. Пов’язане це із тим, що на більшості закарпатських річок гравій залягає на глибину лише до 3 м, а на Прикарпатті інша картина. Приміром, на річці Лімниці в межах села Добровлян Калуського району він залягає на глибину до 11 м, на Пруті в межах селища Заболотова Снятинського району — до 8 м. Тож прикарпатським дорожникам, окрім будівництва підпірних стінок, потрібно також робити укріплювальні матраци з габіонів, що на метр довші від глибини залягання гравію.

Жодного ж об’єкта, де було би впроваджено якісь не відомі нам технології ремонту і будівництва доріг, ми на Закарпатті не побачили. Навпаки, сусіди зацікавились тими освоєними Службою автомобільних доріг у нашій області новаціями, про які члени нашої групи їм розповіли. Закарпатці виявили бажання приїхати ще до настання зими на Прикарпаття, щоби подивитися на результати ресайклінгу, який їхні колеги здійснили на 3-кілометровому відрізку дороги від Галича в напрямку Бурштина і стежать за експлуатацією його вже протягом шести років. Цей метод ремонту доріг показав себе дуже добре. Також наші сусіди хочуть на власні очі побачити експериментальну ділянку дороги на під’їзді до моста в с. Майдані Тисменицького району. Шари її покриття прикарпатські дорожники проармували — тим самим збільшили вартість дороги на 30%, але водночас і значно поліпшили її експлуатаційні характеристики, тож таке армування проводитимуть і надалі. Також закарпатці, на відміну від прикарпатців, ще не застосовували у себе ефективного в гірських умовах методу, що походить із Німеччини й полягає в закріпленні підпірних стінок металевими штирями шляхом горизонтального забурювання їх у скелю.

Під час перебування на Закарпатті і спілкування з тамтешніми фахівцями дорожньої служби й представниками місцевої влади ми також обговорили запропоновану урядом концепцію реформування дорожньої галузі. Йдеться про те, щоб дороги місцевого значення передати в комунальну власність, а їх утримання — органам місцевого самоврядування, які завдяки цьому швидше зможуть приймати рішення щодо фінансування того чи іншого об’єкта. Бо нині, аби капітально відремонтувати навіть лише 100 м дороги чи 6-метровий міст, необхідно виготовити відповідний проект, він повинен пройти експертизу, яку проводять лише у Києві. і аж Кабмін має приймати постанову щодо виділення коштів на це. Після того — тендерна процедура, і початок ремонту затягується на півроку. А за цей час той же міст і далі руйнується, стає аварійним. Урядову концепцію ми із закарпатцями одностайно підтримали. Зрештою, як дізнався я, дорожник за фахом, під час телефонних розмов зі своїми колегами, підтримали її і в інших областях України.

Ігор Гаврилович, "Галичина"

05 грудня 2014р.

Теги: дорожники, дороги, мости

НОВИНИ: Соціо

21:07
/ 1
Поліція каже, що в конфлікті на Драгобраті поляків не було, хоча на відео є
19:38
Ужгородці збирають підписи проти зведення МАФу на площі Кирила і Мефодія
18:30
/ 4
В Ужгороді на набережній Незалежності встановлять модульний туалет
16:45
/ 1
У Тур'їх Реметах на Ужгородщині попрощаються з полеглим ще в квітні 2024-го Михайлом Скубеничем
15:40
На Драгобраті п'яні поляки погрожували українцю "військкоматом"
11:06
/ 1
У п'ятницю в Ужгороді проведуть в останню земну дорогу полеглого захисника Андрія Матейку
20:29
/ 1
На війні з росією поліг Євген Балог з Бистриці Чинадіївської громади
11:08
З лютого вартість квитків на потяг до будапешта зросте на 17-21%
15:51
/ 13
30 бангладешців уже оформлюють візи для працевлаштування на Закарпатті
10:55
/ 2
У середу в Ужгороді попрощаються з полеглим на війні з росією Максимом Євдокимовим
06:16
/ 1
Кілька вражень про цьогорічних лауреатів премії Михайла Лучкая
15:33
/ 1
У Мукачеві в середу попрощаються з полеглим Героєм Валерієм Сідором
14:27
/ 1
На війні з росією поліг Мека Яшкович з Ужгорода
14:13
Пошуки 74-річного ужгородця, що тривали з кінця грудня, завершилися констатацією непоправного
20:01
/ 5
Петиція про запровадження мораторію на будівництво вітряків на гірських територіях Карпат, попри технічні збої, достроково зібрала необхідну кількість голосів
01:29
/ 1
Надходження загального фонду місцевих бюджетів Закарпатської області за 2024 рік зменшилися відносно 2023 року на 4,1%
17:31
/ 1
На війні з росією поліг Юрій Голінка з Ужгородщини
15:05
У Мукачеві в п'ятницю прощатимуться з померлим захисником Русланом Цибарем
14:32
/ 1
У п'ятницю в Ужгороді попрощаються з полеглим захисником Русланом Капальчиком
20:39
/ 4
У День Соборності України два береги Ужа з'єднав "Живий ланцюг"
20:07
/ 2
Міндовкілля зупинило розгляд документів з ОВД щодо забудови полонини Руна вітряками (ДОКУМЕНТ)
18:51
"Укрзалізниця" в лютому запускає нові нічні сполучення Закарпаття зі Львовом та Києвом
11:46
/ 1
На війні з росією поліг Роман Козар з Рокосова Хустської громади
21:48
/ 1
Мукачівські пластуни запрошують доєднатися до ланцюга єдності на честь Дня Соборності
18:16
В Ужгороді сьогодні підписали контракт на постачання місту 9 нових низькопідлогових електробусів
» Всі новини