Відповідно до нього держава знімає з себе відповідальність за обслуговування – дбати про сходи, ліфти, дахи, двори, дитячі майданчики тощо повинні жителі будинків, які є його співвласниками. Тому до 1 липня мешканці повинні обрати собі організацію, котра відповідатиме за цей спектр послуг, або її призначить міська влада.
Щоб належно підготуватися до цієї кардинальної зміни в підході до обслуговування житлового фонду,в Ужгородській міській раді створена робоча група, яка повинна підготувати тарифи для кожного будинку.
Нині чинні тарифи розроблено загалом, а не окремо на кожен будинок, як вимагають нормативні документи Кабміну. Тому тарифи потрібно змінювати, тим більше, що їх не переглядали з 2009 року. Наразі в розрахунок закладені, до прикладу, мінімальна зарплата 650 гривень, тоді як тепер вона 1378 грн., а ціна на електропостачання 15 коп., хоча тепер уже 70 копійок. Значно зросли, як відомо, і всі інші ціни, наприклад на пальне тощо. У сусідньому Мукачеві тарифи вже давно переглянули, і тепер вони становлять сумарно за кожен вид послуг 1,6-2,6 грн., тоді як в Ужгороді ще 0,95-1,08 грн. за 1 кв. м площі помешкання.
Відповідно до рішення виконкому (№ 431 від 16.11.2011) «Про перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються житлово-експлуатаційними підприємствами м. Ужгорода» потрібно:
– затвердити перелік послуг, мінімально необхідних для утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
– затвердити перелік та періодичність виконання робіт.
Згідно з постановою Кабміну є послуги, які обов’язково потрібно надавати, а є такі, які мешканці можуть обрати або ж відмовитися від них. Ідеться насамперед про обслуговування, прибирання прибудинкових територій, догляд зелених насаджень, вентиляційних каналів, дахів, дитячих майданчиків, внутрішніх мереж, знищення гризунів (дератизацію), прибирання підвалів, освітлення місць загального користування тощо.
Під час тематичної наради в міській раді за участі представників Громадської ради домовилися визначити по кожному будинку і погодити з мешканцями набір послуг, прозоро, обґрунтовано, із залученням фахівців управління економіки та підприємництва сформують тарифи. Заступник міського голови Олександр Габор підкреслив, що всі тарифи будуть розраховані відповідно до нормативів, аби кожен міг отримати відповідь, які складові тарифу і чому визначена саме така сума. Також він попросив присутніх на нараді представників Громадської ради Миколу Пастухова, Едуарда Терлецького долучитися до інформування ужгородців, проведення громадських слухань з цього питання.
На формування і перевірку тарифів визначили термін 2 тижні, наступну нараду робочої групи заплановано на 25 січня.
Докладніше із рішенням виконавчого комітету та повним переліком послуг можна ознайомитися в додатках до рішення виконкому: http://rada-uzhgorod.gov.ua/download/v/R_vukonkomy_431.pdf.