Як повідомив у своєму коментарі кореспонденту УНІАН, доктор юридичних наук , професор Ужгородського національного університету Василь Лемак, ухвала судді Мукачівського місьрайонного суду спрямована на забезпечення позову ще до розгляду по суті цієї адміністративної справи. Виникає запитання щодо територіальної підсудності, тобто в Мукачеві чи Києві повинна розглядатися ця адміністративна справа. Дія або бездіяльність суб’єкта владних (а Голова Верховної Ради України О.Мороз є таким суб’єктом) може бути оскаржена за місцем проживання позивача лише у тому випадку, якщо така дія або бездіяльність "стосується інтересів конкретної особи", як це передбачено пунктом 3 ст.19 Кодексу адміністративного судочинства України. Складно, звичайно, сказати, що дії службової особи, пов’язані з підписуванням і обнародуванням закону про Кабінет Міністрів України, можуть стосуватися інтересів саме конкретної особи.
Окрім цього відомий юрист звернув увагу на реакцію деяких високопосадовців на вищевказану ухвалу. Навіть якщо припустити, що суддя помилився, це не є підставою для того, щоби член Уряду загрожував йому звільненням. Є механізм виправлення судової помилки. Жоден міністр не має відношення ні до цього механізму, ні до притягнення судді місцевого суду до дисциплінарної відповідальності. Чиновник високого рангу, тим більше, який відповідає за сферу юстиції в державі, повинен оцінювати рішення суду стримано, виражаючи повагу до судової влади. Політик, який лякає суддю звільненням, забуває, в якій державі він живе. У будь-якій європейській країні такі висловлювання загрожували міністрові відставкою.
В Україні, як відомо, політичні традиції інші, але впливати на суддю також протиправно.
29 січня 2007р.
Теги: