Питанням звернень громадян особлива увага приділяється на обласних колегіях, воно перебуває на особливому контролі в керівництва КРУ, адже звернення громадян – це в першу чергу барометр довіри громадян України до здійснення такої важливої роботи, як ревізії використання державних коштів.
Уся ця важлива робота здійснюється в порядку та відповідно до положень, визначених Законом України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні”, Законом України „Про звернення громадян”, а також згідно з Положенням про порядок розгляду звернень та організацію особистого прийому громадян в органах державної контрольно-ревізійної служби, затвердженому наказом ГоловКРУ України, а також у рамках нового Указу Президента України Віктора Ющенка „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та, безперечно, Конституції України.
З метою комплексного підходу до розгляду звернень громадян контрольно-ревізійне управління в Закарпатській області працює в кількох напрямах: здійснюється особистий прийом громадян керівництвом управління та керівниками структурних підрозділів у містах та районах області, функціонують „телефони довіри” в управлінні та кожному контрольно-ревізійному відділі, а також відбувається розгляд письмових звернень громадян.
Якщо проаналізувати роботу зі звернень громадян до Служби протягом 2007 та попередніх років, то слід відзначити, що довіра до роботи КРУ зростає, і лише торік на адресу КРУ в регіоні та КРВ у районах і містах надійшло 46 звернень громадян. Якщо детально, то з загальної кількості 5 звернень стосуються питань, що чинним законодавством не віднесені до компетенції органів ДКРС чи стосуються непідконтрольних об'єктів, 9 направлені працівниками КРУ за належністю з повідомленням автора; 12 звернень містять прохання провести ревізію, 22 звернення стосуються роз'яснення законодавства.
Працівниками КРУ в Закарпатській області розглянуто звернення в установлені законодавством терміни, при цьому особлива увага приділялася питанням тих осіб, котрі потребують соціального захисту та підтримки.
Результати роботи зі зверненнями громадян такі: із їхньої загальної кількості щодо 6 звернень ухвалені рішення про включення питань, що в них порушені, до програм планових ревізій. Що стосується інших звернень, то 28 особам надані роз’яснення з питань Бюджетного кодексу щодо заробітної плати, щодо здійснення ревізій органами ДКРС, порядку використання коштів спецфонду місцевого бюджету. За результатами такої роботи з громадськістю три звернення направлені до правоохоронних органів.
Серед прикладів можна навести такий. Приміром, до КРУ звернувся громадянин Ц., за результатами його листа здійснено ревізію в окремому підприємстві. За результатами ревізії встановлено факт зловживання керівництва цього підприємства, звернення надіслано в прокуратуру для розгляду та відповідного реагування, про що повідомлено громадянина.
Крім того, протягом минулого, 2007 року, при ДКРС активно працюють «телефони довіри». Торік до КРУ в Закарпатській області за «телефоном довіри» надійшло 34 звернення, з них 9 про порушення чинного законодавства при витрачанні бюджетних коштів, державного та комунального майна, та, нажаль, ще 25 про порушення, розгляд яких не входить до компетенції органів ДКРС. Із 9 інформацій про порушення чинного законодавства при витрачанні бюджетних коштів, державного та комунального майна, 6 перевірено в ході ревізій, з яких факти викладені в інформаціях в 3 випадках не підтвердилася та у 3 випадках підтвердилися.
КРУ в Закарпатській області були надані доручення районним та міським контрольно-ревізійним відділам при проведенні планових контрольних заходів врахувати інформації, що надійшли за «телефоном довіри». На виконання зазначених доручень контрольно-ревізійні відділи встановили факти недооплати фінансових ресурсів, індексацій, що призвело до недоотримання фізичними особами заробітної плати на суму 4,3 тис. грн.
Також дуже позитивно зарекомендувала себе практика повідомлення в засобах масової інформації переліку окремих об’єктів контролю, на яких будуть проведено ревізії з пропозицією щодо надання громадянами інформації про можливі порушення фінансово-бюджетної дисципліни зазначеними об’єктами. Така робота здійснювалася при перевірці використання державних коштів управліннями праці та соціального захисту населення, і звернення громадян ще до початку проведення ревізії дали змогу контролерам-ревізорам акцентувати свою роботу на тих ділянках роботи, які, на думку громадян, найпроблемніші.