Все-таки «Хустфільц» більш відомий своїми фетровими уборами, які розраховані на осінній та зимовий сезони. Коли вперше виникла ідея розширити асортимент за рахунок літньої колекції?
— Виробництво літніх капелюшків ми започаткували 6—7 років тому. А ідея виникла дуже просто, як кажуть, попит породив пропозицію. У літній та весняний сезони на Закарпаття навідується безліч туристів, а наша фабрика є одним з обов’язкових пунктів кожної туристичної екскурсії. Під час курортного сезону подивитися на її вироби приходить безліч гостей, і майже кожен, оглянувши фетрові убори, обов’язково цікавиться, чи немає у нас раптом капелюшків на літо. Хоча розпочинати новий вид виробництва було не так просто. Матеріалу для пошиття літніх капелюхів в Україні нема – замовляти його доводиться аж в Китаї та Таїланді.
Які літні капелюхи є зараз найбільш популярними?
— Більшість літніх головних уборів, які ми зараз виробляємо, належать до т.зв. категорії костюмних капелюшків. Зрозуміло, що для роботи на городі можна придбати і дешевий китайський бриль. Наші головні убори можуть підійти для прогулянок містом, відпочинку на природі, можуть доповнити практично будь-який вишуканий образ. А щодо моди, на це питання однозначної відповіді у мене нема – головне, щоб форма головного убору пасувала до обличчя. Одним із найпопулярніших екземплярів є бриль із широкими крисами, натурального кольору сухої тростини, без яскравих кольорових прикрас. Він універсальний, підходить практично до будь-якого одягу і обличчя. Проте більшість літніх капелюшків прикрашені натуральним скелетованим листям, яскравими стрічками, квітковими композиціями. Чоловічі літні головні убори ми прикрашаємо виключно смужкою із натуральної шкіри.
Як правильно підібрати капелюх?
— Якщо у вас масивне обличчя, слідкуйте, аби верхня частина убору, тулія, не була надто високою і громіздкою, а от криси бажано обирати широкі – так ви візуально зможете зменшити обличчя. А от невеликі обличчя не варто закривати широкими полями.
Ви вже багато років розробляєте дизайн капелюхів. Що є запорукою успішного модного бренду?
— Взявши до рук літній виріб, я одразу бачу, чим і як його можна прикрасити. Такий капелюшок повинен бути водночас і яскравим, і не занадто барвистим — тобто має бути вишуканим. Над створенням бренду на фабриці «Хустфільц» працює команда спеціалістів, що і є основною запорукою успіху підприємства.
Які ще цікаві новинки з’явилися серед продукції «Хустфільц»?
— Серед виробів, які одразу привернули до себе увагу, можу виокремити головні убори для жінок, які ми стилізували під мисливські капелюхи. Добре впізнаваний темно-зелений колір головних уборів закарпатських єгерів відтепер став новим модним трендом на ринку жіночих фетрових капелюшків. Також нещодавно «Хустфільц» налагодив виробництво справжніх циліндрів. Технологія виготовлення цих головних уборів дуже складна, наскільки мені відомо, на пострадянському просторі виробництвом справжніх циліндрів займається тільки наша фабрика. Серед нової продукції є і невеликі сувенірні фетрові капелюхи, стилізовані під закарпатські народні головні убори. Вони одразу завоювали популярність серед туристів.
Зараз ми готуємо партію чоловічих капелюхів для замовників з Чечні. Серед останніх незвичних замовлень можна побачити і капелюхи для вітчизняних пожежників та головні убори для жінок-міліціонерів.
Христина Горват