29 березня прокуратурою Закарпатської області за матеріалами УСБУ в Закарпатській області порушено кримінальну справу стосовно працівника прокуратури Перечинського району за фактом вимагання та одержання хабара за ознаками злочину передбаченого ч.3.ст.368 КК України.
Досудове слідство у справі проводиться відділом нагляду за додержанням законів спецпідрозділами та іншими установами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю прокуратури області, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі прокуратури Закарпатської області.
За інформацією Закарпаття онлайн, йдеться про помічника прокурора Перечинщини.
знаємо 2012-04-08 / 15:36:19
Кажуть бабки просила по вказівці не ремонт прокуратури
прокурор 2012-04-08 / 12:23:38
мало просила грошей а втакси платила з чайовима
для стороннього 2012-04-05 / 19:52:52
Ну принаймні скромніше мають жити, щоб пересічні громадяни не могли так вважати!
сторонній 2012-04-05 / 19:29:24
От ідіоти для чого обсир---е стару та поважну людину. Ви думали, що у пенсійному віці колишні прокурори області повинні жити в землянках, чи що?
просто перхожий 2012-04-03 / 08:00:06
Та що там Перечин? Ви приїдьте у Мукачево, які каштилі у мукачівського радника Бенци Ю.Ю. за кам"яними мурами,від народа пан колишній прокурор ховається, аби не дай бог народ не побачив, що і як тяжко заробив за роки панування у органах прокуратури.А подейкують, що він ще працює за наші з вами податки на зарплату - радником Генпрокурора у Закарпатській прокуратурі.Мало ще,не достатньо гнобити людей при пенсії в 16 тисяч гривень, коли жебрак отримує 800-900 гривен пенсії???
Аляля 2012-04-02 / 12:12:41
які всі майстри обсирати. вона дуже класна тьотя і не треба на неї гнати. краще б зайнялися тими, хто бере по-крупному. за таких звісно ніхто не возьмеся бо страшно, а бідну жінку яка взяла копійки всі раді загризти.
сторонній 2012-04-02 / 07:55:57
Ну сла богу перечинці перестали обирати один одного в Інтернеті, дебіли кончені.
прокурор 2012-04-01 / 22:20:37
Зважаючи на викладене, прокурор району Іван Форгачі наголосив на обов’язковому вивченні норм нового Кримінально-процесуального кодексу та зазначив, що одним із пріоритетних напрямків роботи внутрішніх органів у 2012 році є боротьба з корупцією та виявлення економічних злочинів.
НАРОД 2012-03-31 / 22:20:27
Шось там мало брала, бо всі беруть, але в міру, бо люди не сліпі хто як живе на чому їздить чи на кому... Найбільше беруть молоді прищі - гнойні вискочки, мажори, які ще нічого в житті не добилися самі і хочуть на чожому х-ю в рай поїхати...
закон 2012-03-30 / 20:41:41
Коментар до статті 368. Одержання хабара
1. Одержання службовою особою в будь-якому вигляді хабара за виконання чи невиконання в інтересах того, хто дає хабара, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища-
карається штрафом від семисот п'ятдесяти до однієї тисячі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
2. Одержання хабара у великому розмірі, або службовсю особою, яка займає відповідальне становище, або за
попередньою змовою групою осіб, або повторно, або поєднане з вимаганням хабара,-
карається позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з конфіскацією майна та з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
3. Одержання хабара в особливо великому розмірі або службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище,-
карається позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років з конфіскацією майна та з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Примітки: 1. Хабаром у великому розмірі вважається такий, що у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, в особливо великому такий, що у п'ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
2. Службовими особами, які займають відповідальне становище, є особи, зазначені у пункті 1 примітки до статті 364, посади яких згідно зі статтею 25 Закону України "Про державну службу" віднесені до третьої, четвертої, п'ятої та шостої категорій, а також судді, прокурори і слідчі, керівники; заступники керівників органів державної влади та управління, місцевого самоврядування, іх структурних підрозділів та одиниць. Службовими особами, які займають особливо відповідальне становище, є особи, зазначені в частині 1 статті 9 Закону України "Про державну службу", та особи, посади яких згідно із статтею 25 цього Закону віднесені до першої та другої категорій
3. Повторним у сталях 368 1369 цього Кодексу визнається злочин, вчинений особою, яка раніше вчинила будь-який із злочинів, передбачених цими статтями.
4. Вимаганням хабара визнається вимагання службовою особою хабара із погрозою вчинення або невчинення з використанням влади чи службового становища дій, які можуть заподіяти шкоду правам чи законним інтересам того, хто дає хабара, або умисне створення службовою особою умов, за яких особа вимушена дати хабара з метою запобігання шкідливим наслідкам щодо своїх прав і законних інтересів.
1. Хабар - це незаконна винагорода матеріального характеру, тобто предмет хабара має виключно матеріальний характер. Ним можуть бути майно (гроші, матеріальні цінності), право на майно (документи, які надають право на отримання майна, користування майном або право вимагати виконання зобов'язань тощо), будь-які дії майнового характеру (передача майнових вигод, відмова від них, відмова від прав на майно, безоплатне надання послуг майнового характеру, санаторних чи туристичних путівок, проведення будівельних чи ремонтних робіт тощо).
Послуги, пільги і переваги, які не мають матеріального змісту (похвальна характеристика чи виступ у пресі, надання престижної роботи, інтимний зв'язок тощо), не можуть визнаватися предметом хабара. Одержання такого характеру послуг, пільг чи переваг може розцінюватися як інша (некорислива) заінтересованість при зловживанні владою чи службовим становищем'і за наявності для того підстав кваліфікуватися за ст. 364.
Давання-одержання як хабара майна, збування і придбання якого утворює самостійний склад злочину (вогнепальної зброї, крім гладкоствольної мисливської), бойових припасів або вибухових речовин, холодної зброї, наркотичних засобів, прекурсорів, отруйних або сильнодіючих речовин тощо), кваліфікується за відповідною частиною ст. 368 чи ст. Зб9 і відповідною статтею КК, яка передбачає
відповідальність за збут чи придбання цих предметів (зокрема ст. ст. 263, 307,321).
3. Об'єктивна сторона злочину полягає в одержанні хабара у
будь-якому вигляді.
Одержання хабара означає прийняття службовою особою незаконної винагороди за виконання чи невиконання в інтересах того, хто дає хабара, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища.
Хабар може даватися хабародавцем службовій особі особисто або через посередника. Способи давання-одержання хабара можуть бути різноманітними і для кваліфікації одержання хабара значення не мають, але вони тісно пов'язані з питанням про предмет хабара.
Із усього розмаїття способів давання-одержання хабара можна виділити дві основні форми: просту і завуальовану. Проста полягає у безпосередньому врученні предмета хабара службовій особі, її
рідним чи близьким, передачі його через посередника чи третіх осіб. Сутність завуальованої форми полягає у тому, що факт давання-одержання хабара маскується у зовні законну угоду ї має вигляд цілком законної операції: різні виплати, премії, погашення боргу, договору купівлі-продажу, кредиту, консультації, експертизи тощо. Така винагорода кваліфікується як хабарництво у випадку, коли вона надавалась-одержувалась незаконно (виплата коштів була безпідставного, речі чи нерухомість продавались за ціною, явно нижчою від реальної, оплата послуг була нееквівалентною тощо).
Якщо встановлено, що службова особа давала згоду на прийняття предмета хабара її родичами чи близькими або була поінформована про надання матеріальних цінностей чи послуг матеріального характеру зазначеним особам і не вжила заходів до їх повернення, то її слід визнавати хабарником. Слід також мати на увазі, що склад злочину, передбаченого ст. 368, має місце не лише тоді, коли службова особа одержала хабар для себе особисто, а й тоді, коли вона одержала його для близьких їй осіб. При цьому не має значення, як фактично було використано предмет хабара.
Відповідальність за одержання хабара настає тільки за умови, якщо службова особа одержала його за виконання або невиконання в інтересах того, хто дає хабара, або третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища. При цьому важливо, щоб вона одержала незаконну винагороду за виконання чи невиконання таких дій, які вона могла або повинна була виконати з використанням наданої їй влади або організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або хоч і не мала повноважень вчинити відповідні дії, але завдяки своєму службовому становищу могла вжити заходів до їх вчинення іншими службовими особами. Одержання службовою особою незаконної винагороди від підлеглих чи підконтрольних осіб за покровительство чи потурання також слід розцінювати як одержання хабара.
Якщо ж службова особа, виконуючи будь-які дії, використовує не можливості, пов'язані з її посадою, а, наприклад, особисте знайомство, дружні, а не службові зв'язки тощо, то у її діях відсутній склад злочину, передбаченого ст. 368.
Не буде складу цього злочину і у випадку одержання незаконної винагороди не у зв'язку з реалізацією можливостей, обумовлених посадою, а за виконання сугубо професійних функцій (наприклад, вручення матеріальних цінностей чи грошей лікарю за вдало проведену операцію).
Одержання службовою особою подарунків не за певні дії по службі, а з метою підлабузництва, для встановлення з нею "добрих" стосунків не є кримінальне караним. Такі дії, у разі вчинення їх службовою особою органів державної влади або органів місцевого самоврядування, можуть підпадати під дію ст. 1 Закону України "Про боротьбу з корупцією".
Відповідальність за одержання хабара настає незалежно від того, виконала чи не виконала службова особа обумовлене, збиралася чи ні вона його виконувати. Вчинені хабарником за винагороду дії можуть бути як цілком законними (входити до його компетенції, здійснюватися в установленому порядку тощо), так і неправомірними. Якщо скоєні службовою особою у зв'язку з одержанням хабара дії самі є злочинними (службове підроблення, зловживання владою або службовим становищем тощо), вчинене слід кваліфікувати за сукупністю відповідних злочинів.
Відповідальність за одержання хабара настає незалежно від того, до чи після вчинення обумовлених дій був отриманий хабар.
Одержання хабара вважається закінченим з моменту, коли службова особа прийняла хоча б частину хабара. Якщо ж службова особа виконала певні дії, спрямовані на одержання хабара, але не одержала його з причин, які не залежали від її волі, вчинене нею слід кваліфікувати як замах на одержання хабара. Одержання службовою особою хабара від особи, яка діє з метою ЇЇ викриття і звільняється від кримінальної відповідальності з підстав, передбачених законом, є закінченим складом злочину і кваліфікується „залежно від обставин справи за відповідною частиною ст. 368.
Третя особа, в інтересах якої винний за хабар має вчинити певні дії з використанням наданої йому влади чи службового становила, - це будь-яка фізична (крім хабародавця) або юридична особа.
3. Суб'єктом одержання хабара може бути лише службова особа. Про поняття службової особи див. коментар, викладений у За-
гальних положеннях до цього розділу.
4. Суб'єктивна сторона одержання хабара характеризується ли-
ше прямим умислом і наявністю корисливого мотиву.
Особливістю суб'єктивної сторони складу цього злочину є тісний зв'язок між умислом хабарника і умислом хабародавця. Змістом умислу першого повинно охоплюватися, крім іншого, усвідомлення того, що хабародавець розуміє сутність того, що відбувається, і усвідомлює факт незаконного одержання службовою особою винагороди. Якщо особа, надаючи службовій особі незаконну винагороду з тих чи інших причин не усвідомлює, що вона дає хабар (наприклад, у зв'язку з обманом чи зловживанням довірою), вона не може нести відповідальність за давання хабара, а службова особа - за одержання хабара. Дії останньої за наявності для того підстав можуть кваліфікуватися як зловживання владою чи службо-
вим становищем, обман покупців чи замовників, шахрайство тощо.
Дії службової особи, яка, одержуючи гроші чи інші цінності начебто для передачі іншій службовій особі як хабар, мала намір їх привласнити, слід кваліфікувати не за ст. 368, а за відповідними частинами ст. ст. 190 і 364 як шахрайство і зловживання владою чи службовим становищем, а за наявності для того підстав - і за відповідними частинами статей 27, 15 і 369 (підбурювання до замаху На давання хабара).
5. До кваліфікованих видів злочину закон відносить одержання хабара: 1) у великому розмірі; 2) службовою особою, яка займає відповідальне становище; 3) за попередньою змовою групою осіб;
4) повторно; 5) поєднане з вимаганням хабара (ч. 2 ст. 368); до особливо кваліфікованих - одержання хабара: 1) в особливо великому розмірі; 2) службовою особою, яка займає особливо відповідальне становище (ч, 3 ст, 368).
колега 2012-03-30 / 20:12:36
Ненаведите Погоріляка, а чому нищите жінку. Адже весь Перечин знає, що все життя сама тягла двох дітей, до сих пір із нищенства не вилізла. Всі балдіють віддавася комусь, але не маючи чоловіка правильно робила. С ким має діло її дочка, то не ваше діло, на всяк випадок за своїми дітьми подивіться.
Фотограф - Дорі 2012-03-30 / 17:27:29
Якщо б ти побачив фото придурка Погоріляка, ти б розчарувався, навіть ззовні, дебільність аж випирає. Ще й в шортах в клітку вже шостий рік ходить, що му Лабич із Грициком подарували. За організацію палаток, напевно.
999 2012-03-30 / 17:22:05
Те що взяла Люба Ланос в кредит то є правда. Але чому їй не допомагав Погоріляк, за які ша-ша він колибу й віллу в Лумшорах будує. Щось ніхто не чув щоб він на заробітки їздив. Ділитисі Янку треба, тим більше з тещею.
Дора 2012-03-30 / 14:46:44
Слухайте, хто там у вас у Перечині Погоріляк, бо здається, що якщо станетьмся землетрус то і за це він повинен нести персонльну відповідальність.Просто супермен. Вкажіть його фото.
Перечинць 2012-03-30 / 14:44:13
У Перечині потрібні зміни. Бо навіть поспівчувати людині нікому. Якщо Приймичка хабарник,то ті хто роздерибанив сотні гектарів комунальної землі у районі ХТО?. І тим більше ніколи не повірю, що вона вимагала хабар!!! Так говорить більшість хто цю людину знав, а тим паскудам, що паскудять всюди, дійсно нехай дістанеться по заслугам.
777 2012-03-30 / 14:27:47
Взяли беззахисну жінку, котра 20 років будує свій одноповерховий будинок, а "супер" Део - Ланос в кредиті. ОЦЕ ХАБАРНИК.
Усі коменти гнилі пише Михайло Данча, і нехай дивться, щоб насчтупним не був його син із прокуратури. А не радується на чужій біді.
Чучо 2012-03-30 / 14:17:48
Інтересно хто давав санкцію на арест, Амарович чи Ганько, тоже дуже чисті на руку, Маханець тоже далеко не втік, а прокурор не бачить , що в ньго під руками діється. А адміністрація чим займається? У всіх морди в пушку.
Водій 2012-03-30 / 13:05:37
Хто в Перечині наведе порядок, якщо наших ДАІшників голова РДА заставив приносити йому талони на бензин, а ті гроші вимушені з нас дерти. Краще би той начальник сидів вдома у Т.Бистрій і так толку мало з того що він їздить у Перечин на роботу. Вже й малеча по селам говорить що Перечинщиною керує ХОТЬ КО.
Опрышка 2012-03-30 / 12:55:34
Правду Василь зазначив, не ту взяли. Обервзяточник в цій прокуратурі є Маханець.
Василь 2012-03-30 / 11:44:31
Вона там ше сама нормальна була. І не требе її повязувати з Погоріляком. Вона не сприймала те, що дочка була коханкоє Івана Погоріляка.