Зазвичай, як повідомив сьогодні на прес-конференції з цього приводу начальник Лабораторії спостережень за забрудненням атмосферного повітря Закарпатського обласного центру з гідрометеорології Василь Лобко, обласний центр Закарпаття посідав у цьому рейтингу «серединні» позиції: «Ми звикли бути на 22,23, 25 місцях з 50 міст України, тому такі показники стали відкриттям».
За словами Василя Юрійовича, перше місце у рейтингу посів Маріуполь, за ним якраз і йде Ужгород, далі – Горлівка, Одеса й Рівне. Спостереження за показниками забруднення повітря проводилось окремо у містах Правобережної (Західної) України. «Логічно, що порівнювати Ужгород з великими промисловими містами в плані забруднення повітря нерівноцінно, але те, що навіть так Ужгород – у трійці лідерів – дуже погано», – зауважив Василь Лобко.
Показники забруднення повітря в Ужгороді фіксувалися за вимірюванням кількості викидів стаціонарних джерел, а також викидів з пересувних джерел, тобто автомобілів. Це – найперші два фактори забруднення атмосфери, до яких минулого року додався ще один: кліматичні і метеорологічні умови (високі температури і мала кількість опадів). Найбільший, і до того ж найшкідливіший забруднюючий «елемент» – це формальдегід, який є продуктом згоряння автомобільного транспорту.
Як повідомила президент ГО «Екосфера» Оксана Станкевич, значні показники забруднення повітря фіксуються вже з 2005 року. «Одною з причин такої ситуації є територіальне розташування міста. Так, Ужгород знаходиться у своєрідному котловані, тут повітря стоїть і місто не продувається. Тому всі викиди «зависають» у повітрі». Проблемою є й ситуація із озелененням обласного центру: «Сьогодні на кожного ужгородця припадає приблизно по 7 квадратних метрів зелених зон, хоча за нормою повинно бути 10 квадратних метрів. І цю ситуацію обов’язково треба змінювати. Хоч наразі невідомо, як це має відбуватись: в місті елементарно немає плану розвитку зелених зон. Більше того – навіть ці зони, які сьогодні є в Ужгороді, не паспортизовані», – зауважила Оксана Станкевич. Ще однією проблемою гостя прес-конференції назвала «застарілу» транспортну схему: кількість автомобілів з року в рік збільшується, а транспортні розвязки лишаються старі.
Погоджується з цим і начальник відділу ДАІ Ужгородського МУ УМВС України у Закарпатській області Олексій Співак, який зауважив: «На сьогодні тільки в Ужгороді нараховується більше 20 тисяч транспортних засобів, тобто на кожного 3-го жителя припадає по автомобілю». Але щодо формальдегіду зауважив, що, насамперед, забруднення ним відбувається все більше через велику кількість автівок, які працюють на метані (в Ужгороді їх нараховується близько пів тисячі).
Тетяна Кашуба, Закарпаття онлайн
Ужгородка 2012-02-28 / 14:56:21
Це про нас так Партія екологічного порятунку ЕКО+25% дбає.