Найперше було вирішено питання з розміщенням дітей у дитячому оздоровчому таборі аж до кінця літа. Виділено значну матеріальну допомогу для відбудови хати. Допомагає влада і будівельними матеріалами. І навряд чи без цієї підтримки багатодітна сім’я змогла б швидко стати на ноги.
Такий приклад не є одиничним. До облдержадміністрації переважно звертаються люди, котрі справді невзмозі самостійно справитися зі своїми бідами. Для прийому та вирішення проблем закарпатців голова ОДА і його заступники систематично проводять особисті прийоми громадян, а раз на місяць – з виїздом у певний район.
Під час останнього прийому, який 11 липня провів заступник голови ОДА Олександр Карташов, звернулися 26 заявників. Питання стосувалися переважно виділення матеріальної допомоги та вирішення певних житлових негараздів. Наступними у списку найчастіших звернень були питання благоустрою, працевлаштування, а також забезпечення законності і правопорядку.
Більшість заявників – мешканці обласного центру, Тячівського, Виноградівського та Мукачівського районів.
У порівнянні з попередніми прийомами, останній кардинально не вирізняється. Навпаки, показує певні тенденції, які прослідковуються у зверненнях громадян до обласної державної адміністрації. Вівторковий прийом став останнім у першому півріччі. І це дає змогу вже зараз підвести певні підсумки за цей період.
Найважливіше, що варто відзначити, – це зменшення кількості звернень. За словами начальника відділу роботи зі зверненнями громадян Тетяни Пашко, пов’язано це насамперед з тим, що після березневих виборів значно збільшився кредит довіри до влади на місцях. Все частіше люди не їдуть одразу до обласного центру, а намагаються все вирішити у себе в селі чи районі. Так, протягом першого півріччя 2006 року до облдержадміністрації надійшло майже 2 тисячі звернень громадян, що на 1290 менше відповідного періоду минулого року. Менше почали звертатися закарпатці і до вищих інстрацій – Кабміну, Секретаріату Президента України, Верховної Ради.
За соціальним становищем заявників найбільше звернень надійшло від пенсіонерів (386), інвалідів загального захворювання (308), багатодітних сімей (176), безробітних (100), інвалідів та учасників війни (88), ветеранів праці (62), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (19). Значну кількість питань, що порушувались у зверненнях пільгових категорій населення, обласна державна адміністрація задовольняла. Зокрема, 17 інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни отримали легкові автомобілі. Матеріальну допомогу з обласного бюджету надано понад тисячі громадян на суму більше 300 тисяч гривень.
Так, інваліду ІІ групи загального захворювання, жителю с. Нижні Ремети Берегівського району для газифікації житлового будинку надано грошову допомогу в сумі 2 тисячі гривень. Інваліду Великої Вітчизняної війни, мешканцю с. Щасливе Мукачівського району, після його звернення до голови обласної державної адміністрації протягом 8 днів встановлено телефон, у черзі на який він перебував з 1983 року.
Позитивно вирішено колективне звернення мешканок с. Веряця Виноградівського району. Керівництво ВАТ “Закарпатський сад” не виплачувало жінкам допомогу по догляду за дітьми до досягнення ними 3-річного віку. Заборгованість на загальну суму 1753 гривні погашено повністю (їх попередні звернення в правоохоронні органи результатів не дали).
Лише після звернення в облдержадміністрацію жителю м. Берегово, колишньому працівнику Солотвинського солерудника, адміністрація підприємства видала довідку про його заробіток для нарахування пенсії.
З метою оперативного реагування на найважливіші соціально-економічні проблеми регіону, налагодження зв’язку між Закарпатською облдержадміністрацією та населенням в області запроваджена постійно діюча пряма телефонна лінія за номером 61-34-26. Протягом 6 місяців зареєстровано 51 звернення та надано близько 100 консультацій різного характеру. Прямою телефонною лінією скористалися в основному мешканці обласного центру (близько 50 відсотків від загальної кількості дзвінків), котрі ставили питання, вирішення яких належить до компетенції міської влади. Кілька разів голова облдержадміністрації Олег Гаваші брав особисту участь у проведенні в редакції газети „Новини Закарпаття”„гарячої лінії”. Більшість дзвінків стосувалися соціальних проблем, роботи житлово-комунального господарства, споживчого ринку, забезпечення пільгових категорій громадян санаторними путівками тощо.
Відрадно, що повторно закарпатці звертаються до владних структур вкрай рідко. Всього піввідсотка повторних заявників – достатньо хороший показник, щоб сказати, що прохання, скарги і пропозиції закарпатців не залишаються непочутими.
Прес-служба Закарпатської ОДА
13 липня 2006р.
Теги: