Мета, з якою в Ужгороді зібралися українські та закордонні експерти, - аналіз і представлення можливостей будівництва відрізку автомагістралі міжнародного транспортного коридору №5 у прикордонних областях Угорщини та України, зокрема на відрізку Загонь-Чоп-Ужгород. Організаторами виступили Асоціація регіонального розвитку «КІУТ» (м. Загонь, Угорщина), Публічна асоціація розвитку регіону Верхній Саболч та Регіональний філіал Національного інституту стратегічних досліджень у м. Ужгород. Конференція Захід відбувся за фінансової підтримки Міжнародного Вишеградського Фонду.
У виступах представників органів державної влади, наукових установ та громадських організацій України та Угорщини йшлося про перспективи і плани розвитку транспортної галузі прикордонних областей двох країн, мережі державних автодоріг і автомагістралей, інтеграцію транспортної системи України до Європейсько-азіатської транспортної системи, концепцію розвитку транспортної сфери та економіки у транскордонному регіоні Україна-Угорщина-Словаччина та інше.
Як зауважив Василь Губаль, голова Закарпатської ОДА, найбільші об’єми товарообігу у 2013-2014 рр., за рівнем інвестицій в область - Угорщина восьма. На території Закарпаття працює 7 пунктів пропуску з Угорщиною, розвивається інфраструктура. За словами В.Губаля, єдиний бар’єр, який заважає, це «бар’єр бюрократії та непрозорості». «Що стосується закарпатського чиновництва, то у наших діях буде повна прозорість», - пообіцяв голова Закарпатської ОДА.
Посол Ференц Ярі, координатор проектів Східного партнерства Міжнародного Вишеградського Фонду, детальніше розповів про діяльність фонду, серед завдань якого гармонізація співпраці чотирьох держав, яка б забезпечувала безпеку та стабільність в регіоні, підтримка таких відносин тощо. Для цього Фонд підтримує чимало міжнаціональних проектів, серед яких найбільшою є програма «Східного партнерства», бюджет якої складає 4 млн.євро (вкл. з надходженнями від міжнародних організацій).
Бейла Фелмері, начальник відділу Координаційного центру розвитку транспорту, зупинився детальніше на цілях транспортної стратегії Угорщини на 2014-2020. Одним з важливих завдань на цей період є розбудова автошляху М34, який з боку Угорщини досяг державного кордону (що межує із Закарпаттям) і входить до Національної транспортної стратегії, яка була затверджена 28 серпня цього року, повідомили Закарпаття онлайн в Ужгородському прес-клубі.