Пані Наталія зазначила, що у проект порапили і як відомі, так і не дуже відомі в області художники. Це – Сергій Біба, Тарас Табака, Влад Габда, Тарас Усик, Вадим Харабарук, Сергій Дубовець та Павло Ковач. Кожен художник представив по 7 своїх робіт. За словами автора проекту, альбом створювався довго. «Я побувала в кожній майстерні, чогось навчилася від них. Щось вони пропонували своє. Творчий процес затягувався. Але головне питання — відсутність фінансів. Спочатку залучалися друзі, а потім, коли не вистачило грошей, прийшлося ходити до більш грошовитих людей. Довелося переконувати спонсорів, що це потрібно», – сказала Наталія Гончарова.
Альбом вийшов двома мовами — українською та англійською. Книги потраплять у бібліотеки Ужгорода, Закарпаття та України.
Мистецтвознавець Оксана Гаврош відзначила: «Пані Наталя у нашому культурному просторі вирізняється своїми божевільними ідеями, які їй, на щастя, виходить втілювати в життя». За її словами, закарпатські художники не мають змоги ділитися своїм мистецтвом, адже в області нема жодного сучасного виставкового залу. «Осінь подарувала Закарпаттю немало: вийшли і дослідження закарпатської вишивки, і щоденники Ерделі, і цей альбом. Якби такою плідною була кожна пора року, то наша Закарпатська культура тільки виграла б», – вважає мистецтвознавець.
«Кожен з представлених художників не стояв на місці. Ніхто не сидів і не чекав, коли у двері постукають і прийде той покупець, який купить картини у салони. Кожен з них прагнув розвиватися. Постійні зв’язки і поїздки розширюють поле зору митця, чим не кожен художник Закарпаття може похвалитися. Творчий неспокій і небажання плисти за течією річки Уж – це так само може об’єднувати цих художників», – так охарактеризувала Оксана Гаврош учасників творчого проекту «7 днів».
Наталія Гончарова наголосила, що вибрала для проекту найкращих, на її думку, найколоритніших митців. Однак на цьому зупинятися не збирається, адже на Закарпатті є багато молодих хороших художників, творчість котрих заслуговує на увагу.
Також Наталія Гончарова запросила ужгородців та гостей міста у Закарпатський обласний художній музей імені Йосипа Бокшая, де будуть виставлені роботи цих художників. Іще на виставці буде «щось цікаве», однак, що саме, не сказала. Так само не розкрив таємниці і художник Влад Габда. Він тільки зазначив, що «буде сюрприз» і «жодного глядача виставка не залишить байдужим». «Ужгородський глядач став уже більш підготованим. Наше мистецтво, що називається сучасним, – нормальне мистецтво, яке принято у всьому світі. Можемо показати те, якими є відмінності в сучасному мистецтві. На виставці ви побачите характер кожного художника, зрозумієте, що це різні автори, різні люди. Більше того, будь-яка картина у майстерні говорить одне, у виставковій залі — друге, а коли відбувається захід — третє. Тому хочемо побачити, як нам вдасться ця виставка», – зазначив він.
«Наша молодість і юність припала на Радянський союз, а період становлення – на період початку незалежності України. Всі ці люди прийшли у мистецтво з андерграунду, тобто з самого початку, з молодості, це був, як кажуть, протестний електорат. Щодо цієї виставки, мені особисто цікаво прийняти участь, в тому числі із новими роботами, бо для нашого покоління це є свого роду перевірка: наскільки ми не втратили кураж, чи можемо щось зробити, наскільки ми ще живі», – сказав художник Тарас Табака.
Виставка художніх робіт відбудеться у Закарпатському обласному художньому музеї імені Йосипа Бокшая 6 листопада. Початок – о 16:00. Вхід вільний.
Мишанич В. 2012-11-09 / 23:18:34
Ти,Оксано,молодчина! 12 балів!
vlad.gabda 2012-11-04 / 15:41:30
A kto takoj viktor migovics
Оксана Гаврош 2012-11-03 / 11:27:25
Милі й добрі поціновувачі світлого й прекрасного! Найлегше оцінити "стан здоров'я" сучасного мистецтва ніж самому щось зробити. Авторські проекти -- це завжди суб'єктивний погляд, який заслуговує бодай на увагу, хоч може викликати не розуміння, не сприйняття або захоплення.
З приводу деградації меценатів, то бажаю п. Критику найблищим часом профінансувати свій проект, який буде вирізнятися об'єктивністю у поглядах на стан розвитку крайового мистецтва і нарешті підтримає кількох "нормальних" майстрів:))
До Слов'янина. Меценат не анонімний. Журналісти просто не вказали ім'я п.Гісема та п.Сербайла, які допомогли у реалізації проекту (це зазначено у самому каталозі).
Вікторові Миговичу хотілось би нагадати про його участь у проекті Віктора Пінчука, у якому він брав участь кілька років тому. Невже, Вікторе, ти відсилав на проект один із своїх реалістичних пейзажів? Про "містечковість" наших художників з радістю поспілкуюсь при зустрічі:))
До речі, імена 5-ти учасників проекту увійшли до одного з найцікавіших за останні 2 роки видання про сучасне мистецтво -- "Термінологія сучасного мистецва. Означення, неологізми, жаргонізми сучасного візуального мистецтва України" за авторства Гліба Вишеславського та Олега Сидора-Гібелінди ( фахових мистецьких аналітиків). Тож можу привітати п. Наталю, яка можливо й інтуїтивно, але зробила "цікаву підбірку" учасників проекту.
P.S.До свіх не байдужих і переживаючих за деградацію сучасного живопису пропозиція проілюструвати біль, страждання, голод, безрошів'я за допомогою рожевих, блакитних, жовтогарячих та інших веселкових фарб, використовуючи мову реалістичного мистецтва, класичну композицію та світо-тіньове моделювання на додачу...У цій благородній справі бажаю всім натхнення.Я з радістю погоджуся профінансувати цей проект, за умов дотримання вищеописаних вимог:)))
Критик 2012-11-02 / 11:38:35
Щось одні примітиви стали фінансувати,а нормальні майстри ледве зводять кінці з кінцями, смаку у меценатів мабуть нема. Деградували зовсім
Віктор Мигович 2012-11-01 / 22:20:53
Файні майстри зібралися, нішто повісти! Достойні Влада Ґабди! Сюрпризом може бути хіба што патика на желудок. Не знаю, не знаю, а темні окуляри чи пов"язку прихоплю для глибшого вивчення темряви високого, та й очі відпочинуть, дивлячись на шедеври сучасного містечкового мізтецтва (останнє слово утворене від "мізинець")...
Слов'янин 2012-11-01 / 21:20:30
Цікаво, чому анонімний меценат вклав гроші не в представників нормального здорового благородного мистецтва, а в представників деструктивного мистецтва?