Президент Союзу українських квітникарів Ірина Слободянюк зауважила, що стрімкий розвиток підприємництва у більшій мірі стосується фірм, котрі вирощують троянди, а вони користуються в українців найбільшим попитом. Так, щорічно українські квітникарі вирощують 100 мільйонів троянд (80 га теплиць). Як правило, учасники квіткового ринку будують теплиці за сучасними голландськими технологіями, використовуючи крапельний полив та мінеральну вату. Це дає змогу забезпечувати вітчизняний ринок троянд на 70—80%. Та й за якістю наші троянди не поступаються європейським. На другому місці за популярністю в Україні — тюльпани. Квітникарі хваляться, що в цьому році на свято 8 Березня кожен другий тюльпан, подарований нашим жінкам, виростили українські квітникарі. А нині фахівці запланували необхідну кількість цибулин тюльпанів, аби в наступному році забезпечити до свята весни тюльпанами всіх жінок.
«Я помітив, що у сфері квітникарства Україна розвивається дуже швидкими темпами, — сказав генеральний директор ВТО Exhibіtions B.V. Берко Стук’є. — Дуже важливо, що ваші компанії мають велике бажання співпрацювати з іноземними компаніями. Я бачу багато перспектив для україно-нідерландських проектів. Порівняно з багатьма країнами, ви маєте великі переваги, тому що можете вирощувати квіти та овочі на півдні країни — там дуже зручний клімат. А при наявності сучасного обладнання, яке постійно змінюється, думаю, ми будемо спостерігати ще більшу ефективність у вашій роботі».
На думку зарубіжних фахівців, в Україні непочатий край роботи для тих квітникарів, які займаються вирощуванням екзотичних квітів (нині вони не дуже користуються популярністю) та квітів у горшках. «Вирощування одно- і дворічних горшкових квітів я не можу назвати бізнесом, скоріше — це копітка робота, — сказав «Дню» директор приватної фірми «Квіти Закарпаття» (Мукачево) Іван Пфістер. — Ми були одними з перших, хто починав в Україні квітковий бізнес — тоді це не було так популярно і прибутково, як сьогодні. Звісно, попит був, але не такий як зараз, коли моїми клієнтами є виставкові центри, магазини, супермаркети й окремі громадяни з усієї Україні. Для такого просування на ринку нам було потрібно 10 років... У квітникарстві немає швидких грошей — аби мати результат, необхідно щоденно вкладати багато зусиль і часу спеціалістам. Лише тоді можна «стати на ноги». Нині ми вирощуємо близько тисячі видів горшкових квітів і намагаємося кожного сезону дарувати клієнтам якісь новинки».
Виведення нових сортів квітів — це одна із важливих складових квітникарства та одна з цілей будь-яких квіткових виставок, оскільки в цьому бізнесі, як і у всіх, є свої тенденції та мода. Квітникарі з Нідерландів привезли в Україну нові сорти тюльпанів, хризантем та троянд. Влітку одним із таких сортів троянд зможуть милуватися кияни та гості столиці, оскільки всесвітньо відома нідерландська компанія De Ruiter Innovations B.V. подарувала Києву тисячу штук саджанців помаранчевих троянд. Голландці зауважили, що помаранчевий колір троянд у них дуже цінується і є, на їхню думку, кольором Києва. Представники міської влади, яким вручили сертифікат на саджанці з написом «Місту квітів — від країни квітів», вже вирішили, що троянди посадять на Хрещатику. Ще одним сюрпризом для небайдужих до квітникарства людей є триденний майстер-клас метра флористики Єлсо Поста (Нідерланди), який понад чверть століття віддав цій роботі і готував букети для королев Беатрікс і Юліани. З відвідувачами він ділитиметься таємницями флористичного мистецтва, експромтом створюючи квіткові композиції на виставці.
"День"
17 квітня 2007р.
Теги: