Про це в інтерв’ю Укрінформу заявив заступник міністра фінансів України Олександр Кава.
"Вже наступного місяця планується запустити євроколію Чоп-Ужгород. Тобто вже з Ужгорода пасажирські поїзди будуть їздити напряму в Будапешт, Кошице, Відень, Братиславу. Так само йдуть підготовчі процеси з приводу будівництва євроколії в Чернівці та Львів", - сказав він.
"Сподіваюсь, наступним містом стане Луцьк. І, в принципі, це той варіант, який найближчі 4-5 років може забезпечити якісне сполучення", - додав Кава.
За його словами, навіть після завершення війни повністю «перешивати» колію під європейський стандарт надто дорого та немає сенсу. Кава пояснив це, зокрема, тим, що транспортування вантажів широкою колією є більш ефективним, ніж транспортування європейською колією, адже в ЄС вага вантажного поїзда не перевищує 2 тисячі тонн, тоді як в Україні поширені поїзди вагою 5-6 тисяч тонн, а це напряму пов’язано із економічною ефективністю. Перевантажити контейнери з платформ одного стандарту на інший це не є проблемою, і кількість контейнерних терміналів на українських кордонах з країнами ЄС щоразу збільшується. Відмінність стандартів відчутна і пасажирам, яким комфортніше подорожувати в більш широких (3,20 і 3,50 м) ніж вузьких європейських вагонах (2,80 м).
Нагадаємо, що між Ужгородом та Чопом будуть функціонувати дві паралельні колії: широка - 1520 мм та євроколія - 1435 мм.
Загальна вартість проєкту 1,3 млрд грн, 50% фінансується з фонду ЄС Connecting Europe Facilit (CEF).