На початку засідання голова ДПА в області В.Іванчо, зокрема, наголосив, що з року в рік сумлінні платники податків сплачують десятки мільйонів гривень до бюджету. Це, зокрема, ВАТ "Закарпаттяобленерго" - 23,8 млн. грн., ЗАТ "Єврокар" – 13,3 млн. грн., УАП ТОВ "Фішер – Мукачево" – 11,2 млн. грн., ТОВ "Ядзакі Україна" – 8,4 млн.грн, ТОВ "Джейбіл Сьоркіт Юкрейн Лімітед" – 5,5 млн. грн.
Однак фінансово-економічна криза не могла не позначитися і на діяльності цих підприємств, зазначив В.Іванчо. Так, починаючи з IV кварталу 2008 р. відслідковується нестабільна робота більше половини промислових підприємств області, які знизили обсяги виробництва. І вже за підсумками минулого року порівняно з 2008 роком сплата податку на прибуток цими підприємствами зменшилася на 163,8 млн. грн.
Для присутніх не секрет, сказав Василь Іванчо, що недосконалість чинного податкового законодавства дає можливість платникам податків, не порушуючи його, обійти окремі законодавчі норми. Однак значна частина підприємців все-таки сумлінно сплачує податки, інша ж вміло користується прогалинами у законодавстві. Податкова служба все це добре знає і у кожній конкретній ситуації зважує всі чинники, які впливають на результати роботи підприємства.
На зустрічі було порушено ряд проблем, які хвилюють сьогодні і представників бізнесу, і податкову службу. Це – насамперед, питання відшкодування ПДВ, яке нині є актуальним для всієї України. За словами керівника податкової служби області, мінімізація сплати недобросовісними платниками ПДВ призводить до зниження ресурсу для відшкодування цього податку, закладеного у бюджеті. Внаслідок цього чесні бізнесмени потерпають від несвоєчасного повернення обігових коштів на підприємства.
Підприємці, зі свого боку, висловили ряд, пропозицій щодо покращення співпраці з органами виконавчої влади, зокрема податковою службою та поділилися проблемами, які їх сьогодні хвилюють.
Голова облдержадміністрації Олександр Ледида зазначив, що головне завдання влади сьогодні – максимально сприяти суб’єктам господарювання у веденні бізнесу. І висловив готовність надати допомогу та підтримку. Для цього присутні найперше домовилися проводити такі зустрічі щонайменше один раз на квартал, а в разі нагальної потреби – і частіше.
Василь Іванчо наприкінці засідання "круглого столу" також запевнив керівників та представників бюджетоутворюючих підприємств у тому, що керівництво податкової служби завжди готове йти назустріч сумлінним платникам та допомагати у межах своєї компетенції та можливостей у вирішенні їх проблем. Подібні зустрічі є надзвичайно корисними для обох сторін, причому можна зустрічатися як за "круглим столом", так і в індивідуальному порядку. Перешкод для цього немає жодних. Василь Васильович також подякував всім за взаєморозуміння та партнерські відносини.
Трохи іншу тональність носила наступна зустріч – з керівниками підприємств, що декларують від’ємне значення оподаткування. Як підкреслив голова ДПА у Закарпатській області Василь Іванчо, ця зустріч викликана необхідністю відкрито обговорити окремі проблеми, що стосуються результатів фінансово-господарської діяльності таких підприємств.
У минулому році в Закарпатті 50 підприємств спрацювали збитково. Загальна сума збитків становить 292 млн. грн. Порівняно з 2008 роком їх кількість зменшилась на 5, зменшилась також на 7,7 млн. грн. і задекларована сума збитків. Найбільша кількість збиткових підприємств у м.Ужгороді та Ужгородському районі по 11 підприємств, ще 5 таких підприємств працює на Рахівщині.
Особлива увага, за словами В.Іванчо, приділяється органами податкової служби роботі з так званим суб’єктам підприємницької діяльності -"мінімізаторам", тобто підприємствам, які при значних валових доходах мають мінімальне податкове навантаження. Таких підприємств в області минулого року було 34. Турбує те, що серед так званих "мінімізаторів" більше половини – підприємства торгівлі і громадського харчування, що є абсолютно нелогічним.
Серед факторів, які негативно впливають на податкову віддачу, В.Іванчо назвав низьку торгову націнку, здійснення операцій "нетипового експорту", відображення у складі валових витрат підприємств маркетингових послуг, плати за оренду торгових приміщень, відсотків за користування банківськими кредитами, формування витрат за допомогою послуг суб’єктів підприємництва, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування.
В.Іванчо наголосив, що перед податковими органами області сьогодні стоїть завдання щодо посилення контролю за дотриманням чинного податкового законодавства, активізації роботи з викриття тіньових процесів в економіці та наповнення бюджетів усіх рівнів. Керівник ДПА в області висловив сподівання, що присутні керівники підприємств після зустрічі, розуміючи важливість завдань, поставлених урядом, долучаться до когорти сумлінних платників області.