Досі працівники ДАІ були озброєні спецприладами “Візир”, “Радіс”, “Рапіра” та ін. Найбільше критики надходило від автолюбителів та їхніх захисників на адресу “Візира”, який звинувачували в технічній неспроможності реально фіксувати швидкість руху автомобіля.
На відміну від “Візира”, “Арена” працює в автоматичному режимі й не потребує присутності інспектора ДАІ. Цей прилад можна встановити на стовпі, дереві, тринозі тощо. А наряд ДАІ може бути розміщений на певній відстані позаду приладу. Інформація про автомобіль-порушник миттєво надходить на міліцейський комп’ютер, й інспектор має час зупинити порушника, пред’явивши йому фото, на якому зафіксовано сам автомобіль, час та місце порушення.
Як повідомили Закарпаття онлайн у ВЗГ ГУМВС України в Закарпатській області, новий прилад має одночасно радар для вимірювання швидкості й камеру, яка передає дані на центральний комп’ютер. Лазерний вимірювач швидкості охоплюватиме одночасно три смуги руху й здатний виявляти за раз трьох порушників ПДР. Хоча, залежно від потреби, його можна налаштувати і на одну смугу руху.
Коли автомобіль-порушник перетинає лазерний промінь, камера фіксує об’єкт і відправляє фото в пам’ять комп’ютера. Той автоматично виставляє дату, час, швидкість, зчитує номерний знак автомобіля. Передача даних на центральний комп’ютер в патрульній машині відбувається через радіолокаційний зв’язок.
Основна відмінність нового приладу фіксації від попередніх ще й у тому, що “Арена” може робити якісні кадри навіть вночі, в цілковитій темряві. Для цього вона оснащена інфрачервоною камерою. Тож ніч не сховає порушника...
Паралельно з “Ареною” співробітники ДАІ Київської області випробовують ще один апарат для вимірювання швидкості - під назвою "Туркан". Це розробка американської космічної агенції НАСА, прилад вже рік успішно працює на автотрасах за кордоном.
“Туркан” визначає швидкість авто за допомогою лазера і діє на відстані понад один кілометр. За технічними характеристиками він значно переважає "Візир". Але на відміну від “Арени”, може реагувати лише на одну машину. Працює у двох режимах: ручному й автоматичному, знімає фото та відео. Як і “Арена”, може працювати й уночі. Акумулятор “Туркана” дозволяє працювати до 15 годин. Флешкарта цього апарату спроможна накопичувати до 40 тисяч фотографій або 16 тисяч відеороликів.
В Україні “Турканів” поки що два. Вартість одного приладу – майже сто тисяч гривень. Аби пристрій не пошкодили, його захищають під час роботи на дорозі спеціальним металевим боксом із броньованим склом.