Газотранспортники Закарпаття запевняють, що Європа перебоїв із газом не знає

У цьому переконує начальник Закарпатського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів (ЗЛВУМГ), заслужений працівник промисловості України, депутат обласної ради Федор Лукіта.


Газотранспортники Закарпаття запевняють, що Європа перебоїв із газом не знає

— Федоре Васильовичу, що нині являє собою відоме не тільки усій Україні, а й далеко за її межами Закарпатське лінійне виробниче управління магістральних газопроводів, яке очолюєте вже упродовж багатьох років?

— Щодо головного завдання нашого управління, де працюю ось уже 34-й рік поспіль, пройшовши шлях від майстра по капітальному ремонту промислових об'єктів до начальника управління, то воно з плином часу залишається незмінним. Це — забезпечення транзиту російського природного газу до країн Центральної і Західної Європи та споживачам Закарпатської області. На сьогодні наш високопрофесійний колектив, в якому зайнято 413 фахівців, забезпечує експлуатацію 614 км магістральних газопроводів, значна частина яких знаходиться на висоті понад тисячу метрів над рівнем моря, дві газокомпресорні станції (ГКС) у с Росош Свалявського та с Часлівці Ужгородського районів загальною потужністю 224 МВт, дві газовимірювальні станції (ГВС) у Берегові та Ужгороді загальною продуктивністю більше 100 млрд. куб. м у рік, оснащені сучасними системами визначення кількості та якості газу, й понад 20 газорозподільних станцій (ГРС).

— Цей перелік основних фондів та виробничих засобів Закарпатського ЛВУМГ свідчить наскільки серйозним є очолюваний вами підрозділ у газотранспортній системі України...

— Звичайно. Наша висока технічна й технологічна оснащеність зумовлена не тільки безпосереднім сусідством із країнами ЄС, а передусім тим, що нашим фахівцям доводиться працювати у складних важкодоступних гірських умовах. Адже природний газ — це не тільки велике благо цивілізації, без якого людство нині собі життя не уявляє, а й зона підвищеної небезпеки. Тому й операторами газокомпресорів у нас працюють люди з вищою технічною освітою.

— 3 огляду на відомі проблеми в газовій сфері як вам працюється з початку цього року?

— За 8 місяців нами транспортовано природного газу до країн Європи в кількості 47,7 млрд. куб. м та споживачам нашої області — 254,5 млн. куб. м.

— Цифри вражаючі...

— Так. Але я повинен зауважити, що вони є меншими у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

— Чому?

— Тому, що з часу нашумілої газової війни Росії проти України на початку минулої зими, від якої потерпала вся Європа, виникла й утверджується на практиці тенденція до скорочення обсягів споживання дорогого природного газу та його заміни іншими відновлювальними джерелами енергії не тільки в країнах ЄС, а й в Україні. Але ми не допустили скорочення чисельності працюючих чи зменшення зарплати. Мені особливо приємно констатувати, що за 8 місяців нинішнього року нашим управлінням сплачено податків до бюджетів усіх рівнів, внесків до Пенсійного фонду та інших соціальних платежів на загальну суму 7 млн. 402 тис. грн., що значно більше порівняно з відповідним минулорічним періодом.

— Як готуєтесь до роботи в зимових умовах?

— З початку нинішнього року, незважаючи на фінансово-економічну кризу, нашим управлінням виконано обсяг ремонтних робіт і робіт з капітального будівництва навіть більше, ніж за 3 попередні, порівняно благополучні роки. Наприклад, упродовж цьогорічного серпня в Міжгірському районі ми виконали таких робіт на суму майже 20 млн. грн. Отож настання зими нас не лякає, бо до неї підготувалися завчасно і надійно. Словом, виробничі потужності нашого управління дозволяють відразу збільшити транзит російського природного газу, якщо виникне така потреба, майже у два рази.

15 вересня 2009р.

Теги: Ужгород, Часлівці, ГТС, Європа, газ, газопроводи, транзит, Федір Лукіта

НОВИНИ: Економіка

11:16
/ 20
На Тячівщині виробник меблів планує залучити 160 працівників із Бангладеш
11:26
Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) вирішила підтримувати малих виробників вина Одеської та Закарпатської областей
18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 59
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 6
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
» Всі новини