Керівництво Львівської залізниці та головний державний санітарний лікар на Львівські залізниці звернулися до словацької сторони з вимогою привести радіаційний захист TNSCAN RF6010 на станції Матевці до рівня, який забезпечить повну безпеку машиністів локомотивів. Проте, на сьогодні жодних заходів з боку словаків не вжито.
Як повідомили "Закарпаття online" у прес-службі ДТГО "Львівська залізниця", за результатами контрольного тестування системи, яке спеціальна комісія провела 25 червня, українські фахівці пояснили, що з точки зору українського законодавства величини розсіяного опромінення в кабіні локомотива при проходженні сканера у багато разів перевищують величину допустимого фону, а отже така робота є неприпустимою. У свою чергу словацькі фахівці у акті проведення контрольного випромінювання зазначили таке: "На основі висновків, сканованих Інститутом радіаційного захисту ми можемо встановити, що дане робоче місце відповідає вимогам радіаційного захисту. Потрібно ще раз переглянути і проконтролювати загальне можливе розсіювання дози для окремої людини при одному проїзді".
Визнавши потребу у додатковому огляді та регулюванні системи, словацькі уповноважені особи все ж відмовляються призупинити дію сканера до моменту його остаточної перевірки та приведення до безпечного робочого стану. Львівські залізничники з цього приводу скерували відповідні листи та звернення до керівництва Укрзалізниці та Державної компанії "Залізниці Словацької Республіки", а також словацьким митникам.
Своєю чергою, головний державний санітарний лікар на Львівській залізниці Володимир Багнюк у документі "Про забезпечення безпечних умов праці машиністів локомотивів на міжнародних переходах" постановив, що у випадку ігнорування або офіційної відмови словацької сторони стосовно вирішення цієї ситуації — призупинити відправлення українських локомотивних груп на роботи, пов’язані з проходженням скандувальної системи на станції Маревці, а відтак, зупинити рух поїздів на цьому прикордонному переході.
ДОВІДКОВО. За даними Акту проведення контрольного вимірювання від 25.06.2009 року, у перевірці взяли участь працівники Відділу охорони здоров’я від опромінення Регіонального управління охорони здоров’я населення м. Кошице дипломований медик Андрей Демант, доктор природознавчих наук Андреа Чіпакова, магістри Мілан Дротар та Мілан Качурік, а також генеральний представник Cargo Йозеф Вірба. З українського боку вимірювання проводили представник СЕС на Львівській залізниці Валерій Литок, начальник служби локомотивного господарства ЛЗ Ігор Войціховський, представники Ужгородської дирекції залізничних перевезень.
Під час перевірки сканера вимірювальні прилади зафіксували перевищення дози радіаційного опромінення у кабіні машиніста у момент проходження локомотива у 5-6 разів у порівнянні з фоновим значенням.