Зокрема, на її завершальній стадії необхідно звернути особливу увагу на організацію та проведення в кожній школі таких профінформаційних заходів, як-от: профорієнтаційні уроки «Шлях до реального трудового життя», дні та ярмарки кар’єри, марафони професій. Ці заходи дають можливість випускникам шкіл ознайомитись із барометром професій, актуальних на ринку праці та навчальними закладами району, області, де вони зможуть здобути обрану ними професію.
Чималу роль відіграє проведення професіографічних екскурсій на підприємствах, у ході яких випускники зорієнтуються у виборі майбутньої професії, враховуючи її актуальність і затребуваність на ринку праці. Не можна забувати й про семінари та тренінги на тему вибору професії та професійного самовизначення особистості, в ході яких пропонуються профінформаційні та профконсультаційні послуги та допомога у виборі майбутньої професії засобами сучасних діагностичних методик.
З метою ефективності проведення вище згаданих заходів адміністрації шкіл повинні залучати не тільки спеціалістів центру зайнятості, навчальних закладів, але й роботодавців, соціальних партнерів.
Правильне розв’язання питань вибору професії залежить від реалізації двох основних принципів профорієнтаційної роботи – забезпечення потреб виробництва в кадрах і врахування психофізіологічних даних випускників, їх інтересів та нахилів. Очевидно, що ігнорування одного з них приведе до небажаних наслідків, зокрема до випадкового вибору професії, а випадкове рішення може не відповідати професійній здатності молодого працівника, що негативно позначиться на його виробничих показниках, на ставленні до службових обов’язків або примусу змінювати професію.
Директори всіх 35-ти ЗОШ району отримали презентаційні матеріали: брошури і буклети з питань профоріентації та анкети для проведення другого етапу соціологічного опитування випускників шкіл щодо їх професійних намірів.
Оксана Дубів,
заступник начальника відділу активної підтримки безробітних
Міжгірського районного центру зайнятості