П'ять років тому Чоп (Закарпатська область) отримав статус міста обласного значення. Відтоді вчиться жити своїм розумом, за власні кошти. І науку цю, здається, засвоїв. Серед усіх закарпатських міст лише обласний центр і Чоп залишаються бездотаційними, наповнюючи міську казну виключно з надходжень від платників податків, зареєстрованих на їхній території.
- Отримати до бюджету кошти ще не все, - каже міський голова Галина Цар. - Треба розпорядитись розумно, вибудувати пріоритети в міському господарському механізмі. Йдеться про соціальні програми з допомоги малозабезпеченим, а також відновлення застарілого житлового фонду, що перейшов від Львівської залізниці, ремонті вулиць і дворів, забезпечення надійного водопостачання.
Останнє дається найважче. Діючий водогін ще у середині минулого століття проклали із ріки Латориця залізничники. Зношена насосно-фільтрувальна станція давно не справляється з очищенням води та її подачею на верхні поверхи будинків. Тож міська влада вирішила обладнати підземний водозабір. Роботи на чотирьох свердловинах, які забезпечать місто водою, завершено. Залишилося залагодити проблему підземних комунікацій із власником - Львівською залізницею.
Інша гаряча точка дотику із залізничниками - земля. З 620 га міської території понад 100 передано в користування Львівської залізниці. Чимало землі без ущемлення інтересів залізничників можна передати місту. Та допоки перемовини з транспортниками зайшли в глухий кут. Прикордонне місто, центральна площа якого носить промовисту назву Європейська, повинно рости та розвиватися.
- Можливості для цього є, - переконана Галина Цар. - Важливо, щоб всі проблеми Чопа розв'язувалися на користь міської громади, а не окремих відомств.