Міністри транспорту України, Франції, Італії, Словенії та Угорщині підписали Декларацію про наміри з проекту Транс'європейської транспортної мережі №6. Проект являє собою залізничну магістраль «Ліон (Франція) - Трієст (Італія) - Дивача - Копер/Дивача - Любляна (Словенія) - Будапешт (Угорщина) - Чоп (Україна)». Більше того, магістраль передбачена продовжити до Києва з перспективою розвитку залізничного сполучення до Москви.
«В останньому абзаці Декларації зазначено, що міністри виявили бажання продовжити даний пріоритетний проект Єврокомісії до Києва з перспективою розвитку залізничного сполучення до Москви», - розповів виданню Геннадій Рак, начальник управління зовнішньоекономічних зв'язків Міністерства транспорту, що був присутнім під час підписання.
Міністри країн, що підписали декларацію, домовилися в найкоротший термін уводити в дію всі ділянки вищевказаної залізничної ділянки. «У нас, звичайно, є залізничне сполучення між Чопом і Києвом, але воно в жахливому стані, - говорить Рак. - Тому дорогу потрібно модернізувати, поліпшити стан полотна, можливо, навіть прокладати нові шляхи». Окремою проблемою, за його словами, є тунель на ділянці Бескіт - Скотарське, яке потрібно «приводити в робочий стан».
Однак, як стверджує екс-керівник адміністрації залізниць «Укрзалізниці» Василь Гладких, для перетворення в життя ідеї такого транс'європейського коридору Україні потрібно буде повністю перестелити залізничне полотно. «Україна не перший раз пропонує ЄС такий проект. Щоб європейські швидкісні поїзди погодилися йти через нас, ми повинні їм надати можливість іти хоча б зі швидкістю 300 км/год, - розповів виданню Гладких. - А так по нашому полотну з такою швидкістю йти не можна - колія просто не витримає».
За його словами, повне перестилання полотна обійдеться Україні в $35 млрд. «Така сума пояснюється, наприклад, тим, що відповідно до вимоги до швидкісного шляху, авто- і залізничні магістралі не повинні перетинатися, у нас же на ділянці Київ - Чоп таких переїздів близько 120-150. Винесення кожного автопереїзду під землею коштує $15-25 млн.», - підраховує Гладких. Повна реконструкція «Бескітського» тунелю обійдеться ще в $40 млн. Виділення цієї суми, за словами Гладких, уже передбачено в бюджеті на 2007 рік.
За словами Рака, уже цього року Мінтранс почне роботу з дослідження залізничних колій і визначенню обсягів фінансування. А до 2010-го проект, аж до продовження коридору до Москви, планують повністю завершити. Залізничний напрямок «Ліон - Трієст - Дивача - Копер/Дивача - Любляна - Будапешт - Чоп» проходить паралельно з Пан’європейським транспортним коридором №5.
Україна планує вкласти більше $3,2 млрд. у розвиток міжнародних транспортних коридорів до 2011 року.
Дело
19 жовтня 2006р.
Теги: