Тобто взяття на облік платників податків здійснюється автоматично без залучення платників та відвідування податкового органу. Також для спрощення процедури взяття на облік рахунків, відкритих у фінансових установах, платники податків звільнені від обов’язку подання до органів державної податкової служби повідомлень про відкриття/закриття рахунків у фінансових установах.
Такі повідомлення надають фінансові установи в електронному вигляді. Повідомлення-відповідь про постановку рахунку на облік надається фінансовій установі наступного дня. Таким чином реєстраційні процедури, що провадяться в органах державної податкової служби при започаткуванні підприємницької діяльності, на сьогодні максимально спрощені.
Але, якщо платники податків завідомо декларують в Єдиному державному реєстрі „куплену юридичну адресу” і довідка про взяття на облік повертається до органу ДПС з відміткою про відсутність адресата, то, як наслідок, процедура започаткування бізнесу стає більш тривалою. Тобто суб’єкти господарювання, порушуючи норми чинного законодавства, самі створюють собі додаткові проблеми. А органи ДПС вимушені здійснювати заходи щодо встановлення місцезнаходження такого платника податків.
Ті ж суб'єкти господарювання, які створюються для сумлінного здійснення діяльності, дотримуються норм чинного законодавства та вносять до ЄДР достовірні дані про себе, не мають жодних проблем при взятті їх на облік як платників податків, реєстрації платниками податку на додану вартість, обліку їх рахунків, відкритих у фінансових установах.
Питання щодо проблем при реєстрації підприємств піднімаються виключно фірмами, які надають недешеві послуги щодо реєстрації та здійснюють „надання в оренду юридичної адреси”. Адже державна реєстрація коштує 34 грн., а послуги фірми за її проведення – близько 2000 грн.
Відповідно до Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” (далі – Закон) місцезнаходження юридичної особи – це адреса її виконавчого органу. Отже, якщо виконавчий орган юридичної особи фактично не розташовується за її зареєстрованим місцезнаходженням, це є порушенням зазначеного закону.
За повідомленням Управління реєстрації та обліку платників податків ДПА України, на сьогоднішній день у багатьох суб'єктів господарювання виникають проблеми з використанням „орендованих юридичних адрес”. Як приклад, ТОВ „Консалтингова компанія „Стайлинг”, яка виключно „на папері” надає суб'єктам господарювання „юридичну адресу в оренду” по м. Києву та Київській області. Тому у таких суб’єктів господарювання, як правило, і виникають проблеми не тільки в органах державної податкової служби, а із отриманням ліцензій, акредитацією на митниці, постановкою на облік у відповідних фондах.
Слід також зауважити, що, відповідно до статті 16 Закону, Єдиний державний реєстр створюється для забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. При цьому згідно із статтею 18 Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа не може посилатися на них у спорі в разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Державна податкова адміністрація України попереджає суб’єктів господарювання про негативні наслідки реєстрації за „купленими юридичними адресами” та не рекомендує використовувати такі адреси при державній реєстрації.
Для інформування платників податків та забезпечення можливості з’ясування суб’єктами господарювання надійності їх контрагентів на офіційному веб-сайті ДПА України оприлюднені адреси масової реєстрації суб’єктів господарювання (http://sta.gov.ua/control/taxaddress).