Раніше в м. Ужгород функціонувала тільки мережа супермаркетів "Вопак", що була представлена трьома супермаркетами, з яких два супермаркети працювали за договором "франшизи". У вересні цього року відкрився супермаркет "Дастор", який зараз вирізняється найбільшим асортиментом свіжої та замороженої овочевої та фруктової продукції. Особливістю останніх нововідкритих супермаркетів в м. Ужгород є збільшена торгова площа (близько 2 тис. кв. м) та широкий асортимент плодоовочевої продукції, який на ринку не можна побачити.
На даний час в м. Ужгород (населення близько 120 тис.) працює 6 супермаркетів. Ще кілька супермаркетів планується відкрити в поточному році, зокрема супермаркет ТОВ "Барва", а також наступні магазини мереж "Сільпо" та "Вопак". При цьому останнім часом з'явилася інформація про те, що один з супермаркетів "Вопак" було продано мережі "Сільпо", однак прояснити ситуацію з даною трансакцією з офіційних джерел не вдалося.
В закарпатських електронних ЗМІ в останні дні пройшла інформація про розширення мережі "Пакко", до якої належить мережа супермаркетів "Вопак", на інші міста Закарпаття. На думку Людмили Дзямко, фахівця з ринкової інформації Закарпатського представництва Проекту аграрного маркетингу, це цілком можливо, оскільки в м. Ужгород конкуренція постійно зростає.
На збільшення кількості супермаркетів в області значною мірою впливає географічне розміщення Закарпаття. Адже область має кордони з чотирма країнами Центральної Європи, такими як Румунія, Словаччина, Угорщина та Польща. Ціни на більшість товарів у цих країнах значно вищі, ніж в Україні, що стимулює прикордонну торгівлю. У вихідні до супермаркетів регіону приїздить дуже багато словаків та угорців. У результаті значного попиту на продукти з боку іноземних туристів ціни на деякі продукти харчування в Закарпатській області інколи перевищують ціни в столиці України.
В той же час, розвиток торгових мереж і значний попит на продукти харчування значно збільшують можливості для професійних виробників плодоовочевої продукції. Деякі з них вже зараз починають пристосовувати своє виробництво до вимог супермаркетів, завдяки чому отримують вищу ціну на продукцію та надійний і перспективний канал збуту вирощених овочів, фруктів та ягід.
Агроогляд: овочі та фрукти
25 вересня 2006р.
Теги: