Як зазначила начальник відділу масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян Єва Мойшевич, за 5 місяців ц.р. до ОДПС Закарпатської області надійшло 161 письмове звернення громадян (з них - 140 заяв, 9 скарг, 12 інформаційних запитів), що на 36 звернень більше, ніж за відповідний період 2007 року (125). Зростання кількості письмових звернень відбулося здебільшого за рахунок звернень про відмову від ідентифікаційного номера за невстановленою формою та збільшення кількості звернень, в яких повідомляється про порушення податкового законодавства іншими особами.
Спостерігається тенденція збільшення кількості колективних письмових звернень. Із 161 звернення, які надійшли до ОДПС області протягом січня-травня 2008 року, 12 звернень колективні від 467 громадян (що складає 7,5% від загальної кількості звернень громадян). При цьому у 9 з 12 колективних зверненнях повідомлялося про порушення податкового законодавства.
Як і в минулому році, лідерами серед порушених питань є контрольно-перевірочна робота – 55 (ріст з 30% у січні-травні минулого року до 34% у січні-травні цього року); ідентифікаційні номери - 43 (їх частка зросла з 14% до 27%); оподаткування доходів фізичних осіб – 20 (їх частка зменшилася з 17% до 12%).
Так, із 55 звернень щодо контрольно-перевірочної роботи в 43 зверненнях повідомлялося про порушення податкового законодавства. Позитивною є тенденція зменшення абсолютної кількості скарг в порівнянні з відповідним періодом минулого року. Протягом січня-травня 2008 року до податкових органів області надійшло 9 скарг, тоді як у січні-травні минулого року надійшло 13 скарг. При цьому й питома вага скарг у загальній кількості звернень також зменшилася з 10% у січні-травні 2007 року до 5,6% у січні-травні 2008 року. За результатами перевірок 7 скарг на дії та недоліки в роботі працівників підтвердилися повністю або частково 3 скарги.
Безпосередньо до облДПА за січень-травень 2008 року надійшло 50 звернень громадян, з яких 44 заяви та 6 скарг. Більшість із них - від громадян м.Ужгорода (21 звернення), Хустського району (5), м.Мукачева та Мукачівського району (4), Свалявського району (4), Тячівського, Виноградівського, Рахівського та Ужгородського районів (по 2), Берегівського, Воловецького, Перечинського, Великоберезнянського, Іршавського районів (по 1) та з м.Києва (3).
Значна увага приділяється і організації особистого прийому громадян посадовими особами ОДПС. В усіх інспекціях створено належні умови для проведення особистого прийому громадян в громадських приймальнях. Порядок та графіки прийому громадян посадовими особами податкової служби усіх рівнів доведено до громадян через інформаційні стенди в приміщеннях ДПІ, місцеві ЗМІ та веб-сайт облДПА.
Протягом січня-травня 2008 року посадовими особами ОДПС Закарпатської області проведено 360 особистих прийомів (на яких прийнято 365 громадян), що на 78 прийомів (або на 18%) менше, ніж за відповідний період минулого року (було проведено 438 прийомів 447 громадян).
Майже у два рази збільшилася кількість звернень громадян на особистий прийом до посадових осіб ДПА у Закарпатській області – з 15 прийомів за січень-травень 2007 року до 29 прийомів за січень-травень 2008 року. Систематично проводяться виїзні особисті прийоми громадян посадовими особами облДПА, суттєво зросла їх кількість в порівнянні з відповідним періодом минулого року - з 4 до 10, з яких 8 провела особисто голова ДПА у Закарпатській області Т.М.Шаповалова.
З метою інформування громадян з питань податкового законодавства проводиться масово-роз’яснювальна робота із застосуванням різноманітних методів. Так, за січень-травень 2008 року податковими органами області надано 3439 телефонних консультацій (за відповідний період минулого року було надано 3005 консультацій), в т.ч. інформаційно-довідковою службою облДПА – 947 (за відповідний період минулого року було надано 739 консультацій). Проведено 222 семінари і практикуми (тренінги), тоді як за відповідний період минулого року було проведено 176 семінарів.
На веб-сторінці ДПА в області за січень-травень 2008 року розміщено 91 податкове роз’яснення, 25 законодавчих та нормативних актів та 10 проектів регуляторних актів. Матеріали з питань розгляду звернень громадян постійно висвітлюються у засобах масової інформації: як в друкованих, так і в електронних.
Крім того, 18 червня 2008 року інформацію про стан роботи із зверненнями громадян за січень-травень 2008 року розглянуто на засіданні Громадської ради при ДПА у Закарпатській області.
За результатами розгляду зазначеного питання Колегією ДПА у Закарпатській області прийнято відповідні рішення.