— Чи можна зробити які-небудь висновки після нещодавнього туристичного буму?
— Так, і вони приємні мовою цифр. Протягом цього часу Ужгород заробив лише на поселенні гостей два з половиною мільйони гривень. Якщо брати до уваги суто туристів, то на харчування одного виходило не менше 50 гривень на день. Математика проста, і це без урахування відвідин музеїв, атракціонів, придбання сувенірів тощо. А скільки фотозгадок про наше місто роз’їхалося в різні куточки світу!
— Які туристичні новинки з’явилися в Ужгороді останнім часом?
— Безумовно, обласний центр можна вважати містом фестивалів та різноманітних святкових акцій. Наприклад, 4 травня у нас пройшло аж 6 фестивалів і міжнародних турнірів. До слова, за сприяння туристично-інформаційного центру Закарпаття в Ужгороді з’явилися вказівники, аналогів яких немає більше ніде в Україні (навіть у Києві). Понад 150 табличок встановлено в різних куточках історичного центру міста українською та англійською мовами. Окрім цього, видано різноманітні путівники Ужгородом, які стали в пригоді гостям міста. Приємним є і те, що про Ужгород з’явилося чимало туристичних описів в різних ЗМІ як загальноукраїнського, так і міжнародного значення.
— А що запропонували гостям представники готельно-ресторанної сфери?
— Тепер уже можна без перебільшення стверджувати: Ужгород — місто не лише запашної кави, а й багатьох кав’ярень. Лише в центрі їх днями відкрилося 5, і всі вони постійно заповнені. Крім того, в обласному центрі нині працює 57 парних, лазень, саун.
— Чи готовий Ужгород прийняти туристів у літній туристичний сезон-2008?
— Так, причому і теоретично, і практично. Почнемо зі статистики: на туристів та гостей міста чекає близько 1800 ліжко-місць у готелях та інших закладах проживання, яких нараховується 36. Працюватиме 158 закладів громадського харчування (піцерії, ресторани, фаст-фуди), 42 спеціалізовані кав’ярні. Що стосується анімаційних та історико-культурних послуг, то в нас діє 10 нічних клубів, музеї, атракціони в Боздоському парку. Кількість сувенірних магазинчиків теж приємно радує, є липова алея, історико-культурні пам’ятки.
— Що в першу чергу необхідно зробити задля покращення туристичного обличчя міста?
— Перші радикальні кроки вже зроблено: заборонено автомобільний рух на Корзо, розпочато прибирання міста від сміття. Необхідним є будівництво та реконструкція аквазон, щоб ужгородці та гості могли активно користуватися послугами водних комплексів, басейнів. Хотілося б, аби збільшилася й кількість громадських вбиралень, необхідно терміново випустити додаткові інформаційні публікації про місто, карти, збільшити кількість вказівників. І, звичайно, терміново розпочати масову інформаційну кампанію з реклами Ужгорода як зеленого міста в серці Європи. Бо конкуренти не дрімають…