— У цьому аналогу бензину є спеціальні речовини, які полірують двигун. Це корисно для автівок, — каже 51-річний Олег Швидкий, директор науково-дослідного інституту МАСМА. — До нього додають присадки, які добре впливають на роботу двигуна. Тому можна замінювати мастило вдвічі рідше, ніж під час використання бензину. Біопаливо змішують зі звичайним пальним будь-якої марки, і це не впливає на роботу мотора.
Таке паливо дешевше й не шкодить довкіллю та двигуну. У компанії ”Енергетичні стратегії і біотехнологія”, що відкрила заправку, запевняють: ціни будуть нижчими від А-95 на 50 коп. Нині за БІО-100 слід заплатити 5,55 грн за літр, за біодизель — 5,80 грн.
Якщо біопаливо виробляти в Україні, воно коштуватиме дешевше, наголошують фахівці. Нині його роблять із української сировини — кукурудзи, зерна, відходів виробництва цукру. Але постачають із заводу, розташованого в Молдові неподалік Могилева-Подільського.
У нас поки що немає умов для такого виробництва. У Національному агентстві з енергозбереження, що відповідає за альтернативні види палива, визнають: ні відповідного закону, ні держстандартів у країні немає.
В Україні біопаливо виробляють окремі установки, які працюють в невеликих обсягах на приватні фермерські господарства. У компанії ”Енергетичні стратегії і біотехнологія” хочуть використовувати для масового виготовлення біопалива спиртзаводи, які нині простоюють.
— Після цієї АЗС до кінця травня плануємо відкрити ще десять у Західній Україні, — каже Михайло Лабутіе, 31 рік, виконавчий директор компанії. — Це Івано-Франківська область, Закарпатська та Львівська.