Європейські інвестори готові вкласти у модернізацію терміналу 12 млн. євро. Чверть з них вже витратили на будівництво нового вантажного терміналу, але реконструювати автомобільно-пасажирський комплекс інвестори не поспішають, бо українці не виконали взятих на себе зобов’язань.
Реконструкцію автомобільно-пасажирського терміналу на перепускному пункті "Ужгород" європейці мали розпочати ще в січні. Та не зробили цього досі. Бо українці не дотрималися умов договору і не спромоглися прокласти один кілометр під`їзних шляхів. Другий рік поспіль грошей на будівництво дороги не виділяє Кабмін. Торік треба було 17 мільйонів гривень. Тепер після здорожчання - 23,5. Щоб хоча б утрамбувати землю та завезти основу під дорожнє покриття, шляховики взяли банківські кредити.
Василь Маркович, начальник Адміністрації автомобільних доріг у Закарпатській області: "На сьогоднішній день ще коштів немає і немає переліку. Ми не впевнені, що виконаємо своє зобов`язання. Хоча ми роботи не припиняли. Ми попросили підрядні організації взяти банківські кредити і вони сьогодні працюють на ці кредити. Таких робіт на сьогодні виконано більш як на 3 мільйони гривень".
Через відсутність під`їзної дороги не може запрацювати потужний вантажний термінал. Його урочисто відкрили ще три місяці тому. Поки там простоює сучасне обладнання, ваги та сканери, закарпатські митники продовжують оглядати вантажівки просто неба за допомогою металевих щупів та ліхтариків. На перевірку однієї машини витрачають майже півгодини. У новому терміналі ця процедура зайняла б три хвилини.
Михайло Порада, начальник Ужгородської митниці: "Три місяці після здачі побудованого терміналу нам прийшлося охороняти його своїми силами. Плюс довелося практично затрачати кошти за використану електроенергію, тепло, щоб забезпечити збереження його у нормальному стані. Ми не можемо більше працювати у такому режимі".
Коли запрацює новий вантажний термінал – залежить від українських урядовців. Шляховики запевняють: маючи гроші, дорогу збудують за два місяці. Тоді пропускна спроможність на кордоні зросте втричі. Хто і коли доведе до європейських вимог ще й автомобільно-пасажирський комплекс пункту пропуску "Ужгород", наразі невідомо.
Як уже повідомляло раніше "Закарпаття online", в інформації УНІАНу начальник Ужгородської митниці Михайло Порада пообіцяв, що новий транспортний термінал запрацює з 1-го квітня ( http://www.zakarpattya.net.ua/loadnews.asp?id=20672 ).
pfr 2008-04-09 / 14:33:00
Порада пожартував... Ну а "бідні митники" не мучаться, їм так вигідно... Працювати по старинці, час відтягувати на кожній машині - це ж бабки, хабарі... А як там всюди техніка буде, все проглядатиметься, записуватиметься - то ж які доходи можна буде приховати?