Землі для забудови так, для церкви – ні
Початок набережної Студентської – тут уже довгі роки пусткою стояв закинутий будмайданчик. Серед закладеного колись фундаменту утворилася навіть «водойма». Втім, минулої осені на будмайданчику знову з’явилися ознаки життя – почала працювати техніка, огорожу відновлено. Схоже, новобудову таки зводитимуть. А саму земельну ділянку, де зведено фундамент, депутати віддали в оренду громадянину Олегу Конєву на 5 років, згідно з пунктом 1.12 рішення №283.
Восени на будмайданчику знову з’явилася техніка. Фото з архіву автора
Одразу три земельні ділянки депутати віддали в оренду для будівництва у районі вулиці Гвардійської (пункти 1.15-1.17 цього ж рішення). Як видно із Публічної кадастрової карти, землі – вільні від забудови, принаймні були на час зйомки для карти. Тож, чому керівництво міста не оголошувало публічного конкурсу із продажу цих ділянок, варто лише здогадуватися. А отримали наділи в оренду громадяни Павло Волощук та Микола Волощук.
Ілюстрація із Публічної кадастрової карти України
Ще одну ділянку в оренду – прямо на території ужгородського аеропорту, – отримало ПАТ «Закарпатінтерпорт» (пункт 1.22 рішення №283). Ця компанія, як свідчить її сайт, займається перевезенням вантажів та супутніми послугами.
Ілюстрація з Публічної кадастрової карти України
А от у наданні громаді Української Православної церкви Київського патріархату ділянки на вул. Минайській (в районі в’їзду в Ужгород) депутати відмовили.
Пощастило із землею Департаменту міського господарства міськради – депутати у пункті 5 рішення №280 – дозволили цій структурі розробляти документи на отримання одразу 8 ділянок. При цьому, лише в одному випадку у рішенні вказано для чого – для каналізаційної насосної станції. А щодо решти 7 ділянок – про це ні слова. Тож, що зібрався робити Департамент міського господарства на «своїх потенційних землях», з’ясуємо трохи згодом.
Ше одну ділянку для забудови ужгородські обранці вирішили віддати ТОВ «Агросадівник» – в оренду на 7 років, йдеться у пункті 2 рішення №287. Ділянка має адресу – вул. Загорська, 51. Це територія, де колись функціонували теплиці, таку ж юридичну адресу має КП «Агромікс», що опікувалося теплицями.
Те, що в Ужгороді зводять житло, це, звичайно, позитив. А от те, що міська влада віддає ділянки для забудови без публічного конкурсу, наводить на певні думки. Наприклад, чому розподіл землі робиться кулуарно? Чи немає у цьому корупційної складової?
Також у цьому ж рішенні у пункті 1.3 передбачалася здача в оренду земельної ділянки на 0,0595 га під будівництво готельного комплексу. Мова йшла про адресу – на вул. Минайській, без номера.
Ми знайшли цю ділянку на Публічній кадастровій карті – вона фактично серед зеленої зони і неподалік житлового будинку.
Ілюстрація із Публічної кадастрової карти України
Ділянку під забудову віддали депутати попередньої каденції торік – приватному підприємству «Укрвест». До слова, віддали знову ж таки без громадських обговорень та публічного конкурсу. А у новому рішенні ради йшла мова про поновлення договору оренди.
Ясна річ, що це не сподобалося тутешнім жителям. Відтак, як поінформував офіційний сайт міськради, враховуючи колективне звернення жителів будинку №10 міський голова наклав вето на пункт 1.3 рішення. Себто, наразі договір оренди землі для підприємства на 5 років не поновлено. Згідно із законодавством, депутати мають право «подолати» вето міського голови і відновити договір оренди. Чи збереться для цього у залі необхідна кількість голосів? Це стане видно згодом.
А із пункту 4 рішення №295 стало відомо про точний розмір території, яку орендує дружина міського голови, підприємець Влада Андріїв на вул.Закарпатській, 22. Це – 1 070 кв. м. , мова йде про територію колишнього дитячого садочка, де нещодавно розпочалися будівельні роботи. Приміщення дитсадка Влада Андріїв придбала за каденції міського голови Сергія Ратушняка. Прокуратура оскаржувала продаж у суді, втім, справу програла.
Приміщення колишнього дитсадка на вул.Закарпатській, 22. Фото з архіву автора
Нерухомість у центрі – на продаж
Затвердили обранці і перелік нерухомості, яка продається цьогоріч. І більшість об’єктів продаватимуться не на аукціоні, а безпосередньо орендарям шляхом викупу. Тонкощі українського законодавства: саме орендар має переважне право на викуп. Й інколи такі тонкощі застосовуються для різних схем.
Наприклад, одна із найбільших недіючих котелень Ужгорода на вул.Грушевського, 4а. Це – кількаповерхове приміщення на більше ніж 2 000 кв. метрів. Це – немалий шмат землі на 8 846 кв. м. Керівники міської влади Ужгорода – ні попереднього скликання, ні цього – так і не спромоглися (чи не захотіли) організувати реальний аукціон, щоб виторгувати для бюджету міста якомога більше грошей.
Одна із найбільших котелень Ужгорода продається без аукціону. Фото автора
Тим часом у котельні з’явився орендар – підприємець Г.Покорба. І саме він, згідно з рішенням міськради №277, тепер може без конкурсу викупити котельню.
У цьому ж рішенні мова йде про продаж ще трьох об’єктів у центрі Ужгорода – на вул. Боженка, 2-4; на пл.Театральній, 7; та на пл.Корятовича, 20.
У цій будівлі у центрі Ужгорода приміщення продається без аукціону. Фото з архіву автора
З однієї сторони, нерухомість можна здавати в оренду за ринковими цінами і щомісячно отримувати дохід до бюджету. З іншого – можна продати ці приміщення без конкурсу теперішнім орендарям. Ужгородські депутати у переважній більшості, у тому числі і міський голова, вибрали другий варіант. Вони просто натисли кнопки «за». Тепер, схоже, чиновникам із Поштової настав час подумати, що ще можна продати. Муніципальної нерухомості, в принципі, лишилося не так і багато.
Ярослав Гулан, Бюро журналістських розслідувань «Варто ЗНАТИ!»