Профільний комітет ВР рекомендує відхилити законопроект про створення СЕЗ "Закарпаття" як корупціогенний

Комітет з питань запобігання і протидії корупції визнав таким, що не відповідає вимогам антикорупційного законодавства, законопроект про створення спеціальної економічної зони „Закарпаття”.

Профільний комітет ВР рекомендує відхилити законопроект про створення СЕЗ "Закарпаття" як корупціогенний

Метою і завданнями даного законопроекту (№3276) є запровадження спеціального правового режиму інвестиційної діяльності та створення сприятливого інвестиційного клімату на території Закарпатської області

З приводу законопроекту у Комітеті вважаєть таке.

Законопроект в окремих своїх положеннях суперечить вимогам Закону України „Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон”, у тому числі розділу ІІ „Створення спеціальної (вільної) економічної зони”, де чітко регламентовано адміністративну процедуру щодо порядку створення таких зон, подання (чіткий перелік) документів необхідних для цієї цілі, техніко-економічне обґрунтування доцільності створення і функціонування СЕЗ.

До законопроекту не додається рішення і належне фінансово-економічне обґрунтування (хоча б попередніх розрахунків аналізу діяльності СЕЗ), Закарпатської облдержадміністрації щодо дієвості спеціального режиму господарської діяльності СЕЗ, механізму стимулювання розвитку реальних потреб території. Необхідність вказаних вимог пов’язана з комплексом питань державної (бюджетної, податкової тощо) підтримки діяльності відповідних суб’єктів в межах СЕЗ і державної гарантії збереження майнових і немайнових прав суб’єктів СЕЗ.

Нормами частини 1 статті 4 покладаються дискреційні повноваження на Закарпатську обласну державну адміністрацію одноособово створювати орган господарського розвитку і управління СЕЗ.

Тоді як, згідно пункту „б” частини 1 статті 9 Закону України „Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон” такий орган: „створюється за участю суб’єктів економічної діяльності України та іноземних суб’єктів такої діяльності”.

Нормами законопроекту взагалі не визначені адміністративні процедури персонального формування органу господарського розвитку і управління СЕЗ як органу із суттєвими повноваженнями.

Норми статей 7, 10 взагалі не визначають принципи прозорості формування джерела фінансування органу господарського розвитку і управління СЕЗ, а частина 2 статті 6  щодо справляння плати за реєстрацію містить корупційні ризики, оскільки законом ця адміністративна процедура чітко не унормована,  зокрема, з порядку формування розміру плати.

Крім того, законопроект містить корупціогенні чинники. Так, новелою пункту 12 частини 2 статті 4 «Повноваження органу господарського розвитку і управління СЕЗ „Закарпаття” наділяється дискреційними повноваженнями – „…реалізація інших повноважень …”.

Нормою частини 2 статті 5 на орган господарського розвитку і управління СЕЗ «Закарпаття» покладається дискреційна і корупціогенна  адміністративна процедура з видачі свідоцтва про реєстрацію, тоді як Законом України «Про загальні засади створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон» не передбачається видача таких свідоцтв.

Нормами частини 5 статті 10, абзацу 2 частини 4 статті 11 Кабінету Міністрів України надаються додаткові дискреційні повноваження, зокрема, встановлення порядку контролю за цільовим використанням сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, що ввозяться відповідно до цього Закону на територію СЕЗ; обмеження щодо ввезення на митну територію України з територіє СЕЗ та вивезення …окремих видів товарів.

Внаслідок викладених невідповідностей створюються умови для виникнення конфлікту інтересів та можливостей для зловживання.

Окремі корупційні ризики можуть нести норми законопроекту, передбачені статтею 10, щодо особливостей оподаткування, запровадження законом податкових пільг щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та плати за землю.

Відповідно до статті 7 Податкового Кодексу України, «будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу».

Норми законопроекту щодо відносин, які виникають у сфері податків і зборів, регулюються виключно Податковим кодексом Україні, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в  Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки.

Прийняття цього проекту як закону, яким передбачена низка митних та податкових пільг для суб’єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб, може призвести до зменшення надходжень до Державного бюджету

Враховуючи викладене та з метою усунення корупціогенного фактору зазначений законопроект доцільно відхилити, йдеться на сайті Верховної ради України.

 
02 лютого 2016р.

Теги: спеціальна економічна зона, законопроект, комітет

НОВИНИ: Економіка

17:28
Фонд гарантування передав активи та зобов'язання "Комінвестбанку" до "АСВІО БАНКУ"
11:16
/ 20
На Тячівщині виробник меблів планує залучити 160 працівників із Бангладеш
11:26
Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) вирішила підтримувати малих виробників вина Одеської та Закарпатської областей
18:05
/ 1
Торік на Закарпатті функціонувало 48,8 тис. суб’єктів господарювання, з яких 5,7 тис. – підприємств-юридичних осіб, 43,1 тис. – фізичних осіб-підприємців
00:07
/ 2
Кабмін зареєстрував новий індустріальний парк "Мужай" на території Берегівської громади
16:50
/ 59
НБУ визнав закарпатський "Комінвестбанк" банкрутом
14:26
/ 1
Цьогоріч на Закарпатті за 11 місяців сплатили туристичного збору на 4,2% більше, ніж торік
17:30
За січень–вересень 2024-го на Закарпатті коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,93
17:38
У пункті пропуску "Лужанка – Берегшурань" запустили оформлення вантажівок
17:20
/ 6
Євроколію на ділянці "Чоп-Ужгород" не зможуть побудувати до кінця року
16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
» Всі новини