Природа Карпатського краю та його люди визначили стиль і тематику творів художника. В експозиції представлено 24 роботи, виконані в техніці об'ємної різьби, в основному це плакети - рельєфні картини з дерева, основа яких - чотирикутний зріз, але є і невеликі скульптури-обереги, образи верховинців в національному одязі.
«Художник не прагне працювати класично, його твори можуть здатися дещо наївними, примітивними, але це такий прийом, своєрідне узагальнення форм, це йде від школи різьби по дереву», - розповідає Ірина Волкова, директор Центру сучасного мистецтва і культури імені Архипа Куїнджі.
За словами самого Костянтина Ковгана, в своїй творчості він дійсно намагається дотримуватися традицій закарпатської школи художньої обробки дерева, основними рисами якої є близькість до природи, гірські мотиви, зв'язок із землею.
«Цей стиль художника йде від його світосприйняття, відчуття первозданності природи - водоспадів, стрімких струмків, нагромадження каміння, величезних лісових масивів. Відчувається якийсь генетичний зв'язок із землею предків», - зазначає Ірина Волкова.
Про своє захоплення майстер готовий розповідати годинами, і не випадково, адже різьбленням він зайнявся ще в дитинстві. Отримавши професію столяра - різьбяра по дереву в місцевому училищі, Костянтин потім продовжив освіту в Ужгородському художньому коледжі, а з часом - і в Волинському національному університеті.
«Мене завжди тягнуло до дерева, - каже Костянтин Ковган, - мені подобається сам процес різьби, це дозволяє мені відволіктися від суєти і висловити у творчості всього себе. До роботи потрібно приступати з певним настроєм, на обдумування композиції можуть піти місяці, а вирізати її можу всього за кілька днів».
Найбільше художнику подобається працювати з липою, це ідеальне дерево для різьбяра - м'яке, пластичне, душевне, вважає Костянтин. Хоча, за його словами, в Закарпатті липу знайти важко, доводиться «добувати» її в інших регіонах. З місцевих порід майстер використовує вільху, тополю, смереку, але всі вони мають свої недоліки в порівнянні з липою.
Костянтин Ковган неодноразово брав участь у міжнародних фестивалях і виставках декоративно-прикладного мистецтва, а в 2013 році його твори експонувалися в маріупольському Центрі сучасного мистецтва і культури імені Архипа Куїнджі. Роботи Ковгана знаходяться в приватних колекціях України, Росії, Латвії, Бельгії, Польщі, Румунії, Хорватії та інших країн.
Сергій Баранник, голова Маріупольської організації Національної Спілки художників України, вважає, що творчість ужгородського майстра підкуповує своєю щирістю: «Його роботи створюють відчуття теплоти, автор відчуває матеріал, вміє бачити в невигадливих сюжетах щось важливе, що становить суть життя тих людей, які живуть у тому краї. Це мистецтво істинне, справжнє, без брехні і пафосу, олюднене теплотою рук і розуму художника».
В день відкриття персональну виставку Костянтина Ковгана відвідали ветерани металургійного комбінату імені Ілліча. Практично всі вони відзначили самобутність творчості майстра і його близькість до народу.
«Художник зміг передати сільський колорит, - ділиться враженнями Валентина Василівна, ветеран праці. - От мені подобається робота: люди в полі, колосся, а на другому плані - копиці. Я відчуваю любов героїв, зображених тут, до своєї землі, до того, що вони роблять. Мені це дуже близько, це все моє, я народилася і довго жила в селі, в Чернігівській області, в Маріуполі я всього 15 років».
«Мені так подобаються ці пейзажі, - вторить їй ще одна відвідувачка, Ніна Іванівна. - Вони як справжні, здається, як в рідному домі побувала! Дуже цікавий автор».
Анастасія Дмитракова, фото Олександра Поневіна, ilich.in.ua