До мене, як до народного депутата України, надходять звернення суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності Закарпатської області щодо необґрунтованого виключення ревізорами місцевих податкових інспекцій з податкового кредиту податку на додану вартість з операцій які, на їх думку, є не типовими для фінансово-господарської діяльності підприємств, на яких проводиться перевірка, та на зазначені суми зменшуються валові витрати. Така практика перевірок зберігається останні 7 років, – йдеться у депутатському зверненні Василя Петьовки до прем’єр-міністра Арсенія Яценюка.
– Основним аргументом ревізорів-податківців під час проведення документальних перевірок таких операцій є наказ Державної податкової адміністрації України від 16 липня 2007 року № 433, у якому міститься визначення поняття «нетиповий експорт». При цьому жодного разу ревізорами та керівництвом податкового органу не приймається до уваги та обставина, що вказаний наказ ДПА України від 16 липня 2007 року № 433 не пройшов державну реєстрацію нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України. Окрім цього, не аналізуються численні судові рішення Вищого адміністративного суду України, якими критично оцінюється така позиція посадових осіб податкової служби стосовно віднесення окремих експортних операцій суб’єктів господарювання до нетипового експорту (нетипової експортної операції), – додає народний депутат.
За словами Василя Петьовка, обурені платники податків у своїх зверненнях наголошують на тому, що через таку усталену позицію посадових осіб державної податкової служби суб’єкти господарювання стають заручними судових тяжб, які тягнуться роками: «По деяким актам перевірок порушувались кримінальні справи,проводились обшуки на підприємствах та по містю проживання службових осіб підприємств, що приводило до порушення їх конституційних прав».
– Зауваження суб’єктів підприємницької діяльності є слушними, оскільки наказ ДПА України від 16 липня 2007 року № 433, яким керуються податківці на місцях, був прийнятий у період жорсткого пресингу малого та середнього бізнесу ще задовго до набрання чинності Податковим кодексом України, у якому визначення поняття нетипового експорту відсутнє. Революція гідності задекларувала початок реформ, у тому числі й у податковому законодавстві.
До керівництва фіскальними органами в Україні прийшли молоді люди з європейською освітою які покликані впроваджувати в діяльність цих структур європейські методи управління і адміністрування податків. Однак, як свідчить практика, окремі посадові особи державної податкової служби не бажають жити по-новому, застосовуючи й надалі брудні методи «азаровщини». Команда Януковича пішла але методи її роботи залишились? – акцентує Василь Петьовка.
Відтак, з урахуванням викладеного, з метою вдосконалення та узагальнення практики застосування податкового законодавства, напрацювання єдиних підходів до регулювання експортних операцій, він звертається до прем’єра надати роз’яснення:
- яким нормативними чи підзаконними актами керуються посадові особи Державної фіскальної служби та її територіальних підрозділів під час віднесення до нетипових тих чи інших операцій платників податків-експортерів (комітентів);
- якими саме документами повинно бути підтверджене вчинення характерних (типових) для визначених статутом видів діяльності експортерів (комітентів) експортних операцій;
- які основні відмінності між нетиповою та типовою експортною операцією (діяльністю) суб’єктів господарювання, їх нормативно-правове регулювання.
Гуцул 2014-09-25 / 08:31:06
василь васильовичу кажи коли йдемо на палю цих паскуд натягати