Принцип бюджетної системи про справедливість і неупередженість у розподілі видатків бюджету України не дотримується при формуванні субсидій, поточних та капітальних трансфертів підприємствам, установам та організаціям. Такі висновки оприлюднили експерти Лабораторії законодавчих ініціатив, яким вдалось проаналізувати дані, отримані у відповідь на запит про отримання публічної інформації від Державної казначейської служби України.
В організації зазначають, що частка Донецької області у ВВП України в 2010 році становила 12%, а загальна сума отриманих цим регіоном субсидій, поточних та капітальних трансфертів у 2010 році становила 21%, а роком пізніше - 27% від загальнодержавної суми.
Аналогічна ситуація і в Луганській області - при частці у ВВП України в розмірі 4%, витрати по області були на рівні 8% (2010) і 11% (2011).
Для порівняння, наприклад, у Дніпропетровській області ситуація протилежна: при частці регіону в загальнодержавному ВВП в 11%, область отримала тільки 2% зазначених субсидій і трансфертів у 2010 році, і 3,8% - в 2011 році.
Експерти констатують, що такі ж диспропорції мають місце в більшості областей України, за винятком Києва, де ці показники приблизно однакові: частка у ВВП - 18%, частка видатків - 16% і 18,3% в 2010 і 2011 роках відповідно.
В Лабораторії законодавчих ініціатив наголошують, що торік три регіони - Київ, Донецька і Луганська області - отримали 56% від усього обсягу 31,2 млрд грн субсидій та трансфертів.
Тоді як на Закарпаття, як видно з презентації, припадає лише 0,1% державних видатків.