Про це йдеться у відповідній постанові № 626 від 24 липня, передає "Інтерфакс-Україна".
Згідно з постановою, в управління ДПЗКУ, зокрема, переходять Черняхівський елеватор (Житомирська область), Брилівський елеватор (Херсонська область), Володимир-Волинський комбінат хлібопродуктів ( Волинська область), Севастопольський комбінат хлібопродуктів (Севастополь, АРК), Галицький комбінат хлібопродуктів (Івано-Франківська область), Криворізьке хлібоприймальне підприємство (Дніпропетровська область), Хлібна база №89 (Закарпатська область), Торговий дім "Золотий Колос" (Харків), а також вісім підприємств, щодо яких відкрито провадження у справі про банкрутство.
Нагадаємо, в серпні 2010 року уряд прийняв рішення створити ДП "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (ДПЗКУ). Згідно з ним, ДАК "Хліб України" повинна передати створюваному підприємству 36 елеваторів, комбінатів хлібопродуктів та хлібних баз, у тому числі Одеський і Миколаївський портові елеватори. Пізніше уряд прийняв рішення передати в управління ДПЗКУ ще 13 підприємств ДАК.
Як з'ясувало Закарпаття онлайн, під назвою Хлібна база №89 йдеться про дочірнє підприємство ДАК «Хліб України» - колишній Страбичівський елеватор. Це підприємство почали будувати 1976 року, здали в експлуатацію 30 грудня 1985 року.
Визначальним чинником в обранні місця під його будову стала близькість залізничної мережі, зокрема, наявність вузькоколійки європейського зразка, підведеної до станції Горонда (межує зі Страбичовом).
Як пригадує колишній головний інженер елеватора Михайло Дешко, за добу прийом зерна тут сягав 3000 тонн і майже стільки ж – на відвантаження. Цей обсяг робіт виконували дві комплексні бригади (у складі 16 чоловік). За період 1986-1997 рр. через елеватор перевантажено понад 3 млн тонн зерна.
З початком економічної кризи 1990-х рр. перевалка зерна через елеватор припинилася. Пішло в минуле й піднесення виробництва на підсобному господарстві, де утримувався молодняк великої рогатої худоби і свині.
Наразі місткість елеватора – 82,5 тис. тонн. Основним призначенням бази (елеватора) є приймання, зберігання та відвантаження зерна з європейської колії на вітчизняну та навпаки. Тобто, йдеться про можливості використання потужного експортного потенціалу підприємства, до якого зараховані:
приймально-відпускний пристрій на 4 вагони одночасного вивантаження (завантаження) на колії 1 435 мм;
приймально-відпускний пристрій на 2 вагони на сумісній колії (1 435 мм/1 520 мм);
приймальний пристрій на 1 проїзд з автомобілерозвантажувачем ГУАР-30;
пункт прямого перевантаження з вагона у вагон з колії 1520 мм на 1435 мм та навпаки потужністю 175 тонн на годину.
Силосні корпуси місткістю по 25 тис. тонн кожний виконані з монолітного залізобетону (діаметр 9 м, висота 30 м), днище силосу металеве.
Робоча вежа елеватора виконана із збірних елементів та оснащена 4 норіями потужністю 350 тонн за годину кожна (висота 56 м).
Для проведення маневрових робіт база має два власні тепловози ТГМ-4, що працюють на обох коліях.
Протяжність залізничних колій становить 5 км з 16-ма стрілковими переводами. Для зважування залізничних вантажів встановлені ваги РС-150 (на колії 1 435 мм) та електронні (на колії 1520 мм).
Для зважування автотранспорту є в наявності 30 тонні ваги (циферблатні).