— Я сама не раз користувалася послугами електронних крамниць, — каже Ольга, — замовляла подарунки, книги. Через Інтернет це значно дешевше. Такі магазини хвалять і друзі-кияни. Мені спало на думку спробувати себе у цьому бізнесі. Інтернет-торгівля не потребує дуже великих затрат. Це принаймні дешевше, ніж відкрити звичайний магазин. У січні Ольга зареєструвалася приватним підприємцем. Справу почала разом зі своїм хлопцем, який і до цього займався в Ужгороді парфумами дніпропетровської фірми ”Топ-парфумс”.
— Після реєстрації почали розробляти сайт інтернет-магазину, — веде далі. — Допоміг приятель Олександр Богданов. За річну реєстрацію сайту платимо по 45 гривень. Іще сотню щомісяця витрачаю на Інтернет. В інтернет-магазині www.arbooz.com.ua Ольга пропонує парфуми фірм ”Армані”, ”Дольче і Ґаббана”, ”Х’юго Босс”, ”Версаче”, ”Дюпон”, ”Кензо”, ”Пако Рабанн”, ”Лакост” та майки з малюнками та написами.
— Спочатку купили прес для термодруку, — каже Ольга. — Заплатили тисячу доларів. Іще придбали словацькі майки, парфуми, принтер, папір. Витратили на все це іще тисячу. Першими замовниками стали, звісно, друзі. Найчастіше замовляють парфуми, бо в нас бува удвічі дешевше, ніж у міських крамницях. На сайті так і написали, що ціни в нас нижчі, бо не витрачаємося на оренду торгової площі, зарплату продавцям.
На майки наносимо малюнки і написи залежно від побажань замовника. Наприклад, карту Закарпаття і напис: ”Я назавжди закохався в Ужгород”. Після перемоги нашої заявки на Євро-2012, побільшало замовлень на майки з написами: ”Я буду на Euro-2012”, ”Україна переможе на Euro-2012”. Парфуми і туалетну воду по 50–250 гривень добре замовляли напередодні 8 Березня, а тепер краще розбирають майки, бо спека. Продаємо їх по 45 гривень. Ольга Світлинець працює тільки в Ужгороді. З інших міст замовлень не приймає.
— Це додаткові витрати на поштові перекази, — розмірковує дівчина. — Потрібно налагоджувати зв’язки. Можливо, у майбутньому подумаємо про це, бо вже мали пропозиції з Києва. Замовлення Ольга розвозить власним автомобілем. Розраховується на місці. Про прибутки говорить неохоче.
— Зарано рахувати доходи, — каже дівчина. — За півроку іще не повернула вкладене. Зароблене покриває витрати на податки, Інтернет, пальне. Залишається небагато. З осені Світлинець планує запустити в продаж одяг американської фірми ”Томмі Хілфігер”. Щоправда, речі стокові.
— Мої батьки живуть у США, — каже. — Пересилатимуть пакунки з одежею, яка має фабричний брак. Якщо, скажімо, фірмова сорочка коштує 1000 гривень, то з дефектом її можна буде купити за 100 гривень.
"Мукачево.net" із посиланням на "Газету по-українськи"
23 липня 2007р.
Теги: