Зношеність пасажирських вагонів Львівської залізниці сягнула 86%

Упродовж першого півріччя 2013 року з інвентарного парку пасажирських вагонів Львівської залізниці, до якої належать і залізниці Закарпаття, згідно з технічними рішеннями і з урахуванням закінчення терміну експлуатації, виключено ще 20 вагонів.

Зношеність пасажирських вагонів Львівської залізниці сягнула 86%

Як повідомили Закарпаття онлайн в ДТГО "Львівська залізниця", за останні 10 років парк Львівської магістралі зменшився на 190 пасажирських вагонів. На сьогодні пасажирські перевезення здійснюються  в умовах гострої нестачі  коштів та зношеності пасажирських вагонів локомотивної тяги.

Нині в приписному парку залізниці знаходиться 1039 пасажирських вагонів.  59,5% (618 одиниць) відпрацювали  встановлений заводом-виробником  ресурс (28 років), із них лише 14,4% (150 одиницям) проведено капітально-відновлювальний ремонт і продовжено термін експлуатації до 41 року. Інші вагони повинні бути списані, але після проведення технічного діагностування та відповідного планового ремонту, вагони курсують в поїздах.

Частка вагонів  віком від 10 до 20 років складає лише 1,5 % (16 вагонів), а до 10 років – 3,7% (38 вагонів). Відтак, значна кількість вагонів в приписному парку – застарілої конструкції, технічно та морально зношені. До того ж, у порівнянні з новим сучасним рухомим складом, наявні вагони мають низьку економічність, високу енерговитратність, не відповідають сучасним вимогам комфорту, якості і сервісу.

Зменшення пасажирського парку призводить до того, що щорічно залізниця може використовувати в поїздах усе менше вагонів (вагони, які пройшли відповідні планові види ремонту). Максимальна кількість вагонів, які залізниця задіє в поїздах у 2013 році – 643, а це значно менше, ніж у попередні роки: у 2011 році задіяно 949 вагонів, а в 2012 – 832.

У тій непростій ситуації, коли держава зовсім не виділяє коштів на оновлення пасажирського парку, ремонт наявних вагонів – один із найважчих тягарів на плечах залізниці, адже чим старіший рухомий склад, тим більше коштів він потребує на ремонт. Для Львівської залізниці план витрат на ремонт пасажирських вагонів у 2013 році передбачений у розмірі 69 058 тис. грн., що на 36 % більше у порівнянні з планом витрат на 2012 рік (50 543 тис. грн. ). Середня собівартість ремонту вагонів відповідно теж щорічно зростає. Так  планова собівартість деповського ремонту одного вагона у 2012 році становила 89 тис. грн., а у 2013 – вже 105,8 тис. грн., що на 18,9 % більше. Планова собівартість капітального ремонту одного вагона у 2012 році складала 130 тис. грн., а у 2013 році відповідно виросла до 232 тис. грн., що на 78,4 % більше.

Крім цього, відбувається постійний ріст цін на продукцію, яку залізниця закуповує для використання при ремонті та експлуатації пасажирських вагонів. Ріст цін на запасні частини та матеріали значно випереджає ріст тарифів на залізничні перевезення, які жорстко регулюються державою. 

Довідка

Стаття 10 Закону України "Про залізничний транспорт" передбачає оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів за гроші Державного бюджету України. Проте за останні роки  залізниця не отримала жодних коштів з Державного бюджету України для закупівлі нових пасажирських вагонів. У той же час Львівська залізниця щорічно клопоче про включення в Держбюджет  статті витрат на закупівлю пасажирських вагонів, зокрема у 2013 році подала пропозицію про закупівлю 35 вагонів, однак ця пропозиція так і не була врахована при затвердженні державного кошторису. 

18 липня 2013р.

Теги: Львівська залізниця, вагон, локомотив

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
16:18
У серпні споживчі ціни на Закарпатті зросли на 0,6%
01:28
З Харківщини на Закарпаття релокувалися 11 компаній корпорації родини Шуфані
20:51
/ 2
В Ужгороді будують завод із виробництва лікарських препаратів з плазми крові
20:22
/ 2
На Закарпатті за рік податкові надходження від туристичної галузі зросли на 45%
20:43
На Закарпатті запрацював "сухий порт" "Термінал Чорнотисів"
13:52
Кооператив із Закарпаття третину врожаю яблук продав у Європу
11:38
У Горонді на Закарпатті планують збудувати вже три сухих порти
17:38
На кошти ФАО кооператив з Берегівщини планує виробляти вино
20:17
/ 6
Кабмін сьогодні зареєстрував новий індустріальний парк у Мукачеві: планують залучити 36 млн євро інвестицій
» Всі новини