Бескидський тунель почнуть будувати у червні

«Укрзалізниця» залучає гроші ЄББР для будівництва тунелю. До 2017 року пропускна спроможність у напрямку Угорщини зросте вдвічі

Бескидський тунель почнуть будувати у червні

Асоціація «Інтербудмонтаж» в червні почне будувати новий Бескидський тунель на гроші ЄБРР та Європейського інвестиційного банку. Після завершення будівництва в 2016-му Україна зможе пропускати до Угорщини 100 поїздів на добу - удвічі більше, ніж зараз.

Тунель обійдеться в 102 700 000 євро, ще 50 млн буде потрібно для електрифікації ділянки і прокладки залізничних шляхів. «Зараз ми очікуємо затвердження проектної документації Кабміном, - каже начальник відділу з впровадження кредитної угоди «Укрзалізниці» Юрій Симчук. - Підготовчі роботи завершені більш ніж на 90%, гроші на цей рік виділені».

У «Інтербудмонтаж», що виграв тендер «Укрзалізниці», входять п'ять будівельних компаній: «Київбудінвест», «Укрспецтунельпроект», ЗАТ «Інтертрансбуд», «Інтербудтоннель», «СУ-9 ПОЛТАВАНАФТОГАЗБУД». Власник компанії - Володимир Петрук, який працював заступником голови НАК «Нафтогаз» у 2005-2006 роках.

Крижаний перевал

Діючий Бескидський тунель був побудований в 1881 році, коли Закарпатська область входила до складу Австро-Угорської імперії. Сьогодні він є частиною П'ятого міжнародного транспортного коридору, відомого ще як Критський коридор, який з'єднує Росію з Угорщиною, Словаччиною та Італією. По тунелю проходить 60% вантажоперевезень через західний кордон України.

Зараз тунель в аварійному стані. Під час Другої світової він був підірваний в шести місцях, але відновлений вже в 1946 році. Але оскільки габарити радянських, а тепер і українських поїздів більші, ніж західноєвропейських, тунель довелося поглибити. У ході робіт була порушена герметизація - в тунель пішла вода. Взимку з Бескидського тунелю щодня вивозять кілька вагонів льоду. Крім того, тунель одноколійний, через що поїзди нерідко простоюють.

Плани з будівництва нового тунелю замість нинішнього оформилися в конкретику тільки в 2004 році, коли Європейський банк реконструкції та розвитку виділив - під держгарантії - $40 млн на його будівництво. У 2007-му фахівці «Укрзалізниці» підготували кошторис проекту - він склав 2,1 млрд гривень. У 2011 році був проведений тендер на будівництво тунелю, в якому перемогла будівельна асоціація «Інтербудмонтаж», що запропонувала прокласти тунель за 102 700 000 євро. З них 17,7 млн ​​припадає на ПДВ - європейські банки не виділяють гроші на покриття непрямих податків.

Для «Інтербудмонтаж» контракт дуже важливий. «Зараз в Україні дуже мало будівельних контрактів, кожен - на вагу золота. За них борються десятки компаній - в тендері на будівництво Бескидського тунелю брали участь компанії з Австрії, Швейцарії», - розповів Forbes топ-менеджер компанії, що входить в асоціацію, який просив його не називати. Для «Інтербудмонтаж» будівництво тунелів - робота не нова. В даний час компанія будує дренажно-комунікаційний тунель діаметром 6 метрів в туркменському Ашгабаті. «У Туркменії ми вже побудували 22 кілометри тунелів», - підкреслює співрозмовник Forbes.

Крім ЄБРР, фінансувати будівництво буде Європейський інвестиційний банк, який домовився з «Укрзалізницею» про кредит на 55 млн євро. «Як тільки буде оформлена держгарантія під цей кредит, ми отримаємо гроші», - упевнений Симчук. Відсутні гроші на ПДВ - 17,7 млн ​​євро - дасть «Укрзалізниця». Ще 50 млн євро, які потрібні на електрифікацію і шляхи, дасть Львівська залізниця.

П'ять метрів зверху

Новий Бескидський тунель протяжністю 1764,5 метра - на 5 метрів довший, ніж нинішній - буде побудований за 30 метрів від діючого тунелю. Він буде двоколійний і зможе пропускати на добу 100 поїздів - удвічі більше, ніж існуючий. Швидкість проходження по ньому поїздів зросте до 60 км/год проти нинішніх 25-40 км/год. Після його запуску старий буде законсервовано.

Крім Критського коридору, Бескидський тунель стане частиною майбутнього трансконтинентального коридору Владивосток - Відень, по якому вантажі будуть транспортуватися з Китаю та інших країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону. «По залізниці вантажі будуть приходити за 13-14 діб, тоді як зараз шлях по морю займає 28-29 діб», - зазначає Олександр Кава, координатор реформування транспортної галузі Координаційного центру реалізації економічних реформ при президентові України.

Коридор Владивосток - Відень є ініціативою Російських залізниць. Першочергові плани - будівництво залізниці «російської» колії (1520 мм) від словацького Кошице, куди підведена така гілка з України, до Братислави і Відня. У столицях Австрії та Словаччини росіяни хочуть побудувати кілька великих логістичних терміналів.

Андрєй Кірєєв

23 квітня 2013р.

Теги: тунель, Бескид

Коментарі

НОВИНИ: Економіка

16:32
/ 1
У Франції відкрили перше у світі індустріальне виробництво целюлози з опалого листя на основі стартапу закарпатця Валентина Фречки
01:03
/ 8
На Закарпатті наразі перебуває 40% усього релокованого бізнесу України
20:35
На третій рік війни об'єми будівництва в Ужгороді майже втричі перевищили довоєнні показники – ЛУН
22:24
Зміни в митному законодавстві ЄС спричинили черги вантажівок перед КПП "Вишнє Нємецьке - Ужгород"
23:35
/ 1
Пов'язана із львівським бізнесменом фірма купила ще один дозвіл на видобуток мінеральної води на Закарпатті
11:11
/ 3
Посуха знищила більшу частину врожаю хурми на Закарпатті
22:05
Торік з прибутками спрацювали 73% підприємств Закарпаття
11:19
АРМА оголосила конкурс на управління ключовим логістичним комплексом Закарпаття "Термінал Карпати"
15:47
/ 2
Завершення будівництва євроколії на ділянці Чоп—Ужгород заплановано на 2025 рік
11:31
/ 1
На аукціонах "Земельного банку" за суборенду землі на Закарпатті ціна за гектар сягла майже 10 000 грн
00:59
/ 3
Підняття мінімальних роздрібних цін на вино стане подарунком для продавців "лівого" вина – Гарновдій
14:59
/ 3
Триває активна фаза будівництва євроколії між Чопом та Ужгородом – "Укрзалізниця"
11:13
Через закарпатську митницю найбільше експортують зерно та деревину, а імпортують - легковики та вантажівки
15:01
Цьогоріч на Закарпатській митниці найбільше податків сплачено за ввезення автомобілів, моніторів і проєкторів, телефонів та водонагрівачів
13:47
/ 1
Індустріальний парк на Берегівщині, один з трьох в Україні, отримає державні 148 млн грн на будівництво залізничних колій та електричної інфраструктури
16:31
З початку року на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,3%
16:18
У серпні споживчі ціни на Закарпатті зросли на 0,6%
01:28
З Харківщини на Закарпаття релокувалися 11 компаній корпорації родини Шуфані
20:51
/ 2
В Ужгороді будують завод із виробництва лікарських препаратів з плазми крові
20:22
/ 2
На Закарпатті за рік податкові надходження від туристичної галузі зросли на 45%
20:43
На Закарпатті запрацював "сухий порт" "Термінал Чорнотисів"
13:52
Кооператив із Закарпаття третину врожаю яблук продав у Європу
11:38
У Горонді на Закарпатті планують збудувати вже три сухих порти
17:38
На кошти ФАО кооператив з Берегівщини планує виробляти вино
20:17
/ 6
Кабмін сьогодні зареєстрував новий індустріальний парк у Мукачеві: планують залучити 36 млн євро інвестицій
» Всі новини