Здавалось би, жодних підстав для зростання цін немає: якість обслуговування залишає бажати кращого, проблема перевезень пільгових категорій також раз у раз дається взнаки, та й питання перевантаженості маршруток, коли їхати пасажирам доводиться, почуваючи себе «законсервованими» (особливо, в часи пік), актуальне.
Із проханням підвищити тарифи на проїзд у транспорті громадського користування «до економічно обґрунтованого рівня» до міської влади звернулись ГО «Асоціація пасажирських перевезень» та ПАТ „Ужгородське АТП-12107”. Перевізники нарікають, що працюють у збиток, а для оновлення рухомого транспортного складу за нинішніх тарифів не мають можливості.
Як зазначив під час засідання виконкому голова «Асоціації перевізників Ужгорода» Олексій Куля: «Навіть той тариф, який ми зараз просимо, вже не відповідає адекватній потребі. З 2010 року, коли відбулось останнє підвищення ціни за проїзд, суттєво зросла як мінімальна заробітна плата, так і мінімальна пенсія. Наприклад, мінімальна зарплата становила 869 гривень, а сьогодні становить 1147 гривень, це 277 гривень збільшення щомісячної мінімальної зарплати. А ми просимо підвищити тариф всього на 30 копійок. Тобто, якщо середньостатистичний громадянин буде щодня їздити туди й назад, він витрачатиметься на додаткових 60 копійок, це всього 18 гривень на місяць».
Згадав Олексій Куля і про відсутність компенсації державою коштів за перевезення пільгової категорії: «Пенсіонерів ми перевозимо в повному обсязі. І на сьогодні держава боргує нам близько 300 тис. грн. Крім того, компенсовується навіть не повна вартість проїзду, а лише 65 копійок»
Підтримав ініціативу про збільшення ціни на проїзд і депутат міської ради, власник ПАТ „Ужгородське АТП-12107” Богдан Андріїв, наголосивши, що за час, поки діють нинішні тарифи, вартість дизпалива піднялась на 41%, метану – на 74%. «Ми ж просимо підняти тарифи тільки на 7%. І тим незгодним, хто на цьому питанні просто хоче попіаритись, можу порадити: купіть самі транспорт, поставте ціну в 1 чи 2 гривні, і спробуйте так працювати», – сказав Богдан Андріїв.
Зрозуміло, «незгодних» з такою аргументацією під час обговорення не бракувало. Так, проти підвищення цін на проїзд висловились як деякі члени виконкому, так і присутні на засіданні представники опозиційних політичних партій. Так, депутат міськради Ростислав Буланов зазначив: рішення про підняття тарифу на проїзд приймається з метою «якогось однобічного покращення, бо ж думка людей не врахована».
Мешканці ж, як можна зробити висновок зі слів заступника голови міського осередку партії «Батьківщина» Сергія Кисиличина, від перспективи збільшення ціна за проїзд аж ніяк не у захваті. «Ми ініціювали збір підписів проти зміни тарифу, наразі зібрано близько 700 підписів, і це ще не межа. Підвищувати ціни на проїзд неприпустимо, насамперед, з огляду на відсутність покращення якості надання послуг. Крім того, немає чіткого економічного обґрунтування для підняття тарифів. Про все це йдеться і у листі, який ми надіслали на ім’я міського голови із проханням не підвищувати ціни на проїзд», – сказав Сергій Кисличин.
Однак поборники зміни тарифів за проїзд наполягають: це буде вигідно навіть самим ужгородцям, адже, збільшення ціни передбачає і покращення умов проїзду. Як зазначив голова міської ради Віктор Погорєлов, «разом із підняттям тарифу перевізникам доведеться подбати про покращення якості. Якщо ми зараз приймаємо рішення, то вам (перевізникам) доведеться власним коштом обладнати кожну автівку GPS-навігаторам, а на кінцевих зупинках облаштувати відеонагляд, аби ми бачили рух транспорту. Крім того, вважаю, що треба оновлювати транспорт».
Та на тих же умовах – покращення якості обслуговування пасажирів – приймалось і попереднє рішення про збільшення тарифу на проїзд. Однак з того часу жодних якісних змін так і не забезпечено. І через це також категорично проти зміни тарифу виступила член виконкому Маргарита Мощак, закликавши колег не голосувати за це рішення: «Я завжди підтримую підприємців, але це не той випадок. Після останнього підняття тарифу кілька років назад ми не побачили жодного покращення в роботі міського транспорту. По-друге, всі розрахунки, які робились і озвучувались, дуже умовні: пасажиропотік в місті дуже важко обрахувати, адже пасажири не отримують квитки на руки, а відтак, не обліковуються. Тому ті цифри, що наводяться – дуже умовні. Оці 30 копійок про які йдеться – це 15%, ну, не зросли у нас так ціни на пальне з 2011 року. А для бюджетів багатьох ужгородських сімей – це суттєво відчутні зміни. Галузь пасажирських перевезень потрібно реформовувати, це безумовно. Але ні навігаторами, ні відеокамерами ситуації не зарадиш».
Обурився ініціативою збільшення тарифів і член виконкому Олександр Волосянський, який, за його словами, щодня користується громадським транспортом і бачить всі негаразди пасажирських перевезень. «Я щодня є свідком, коли пенсіонерам не надають право безкоштовного проїзду. Коли «маршрутними» влаштовують так звані «перегони»: 14-ка, наприклад, і 8-ка, наввипередки їдуть до зупинки, щоб швидше забрати пасажирів. Деколи водії взагалі не зупиняються на зупинці, бо там треба вийти одній людині, а водій має на наступній зупинці забрати більше людей. У той же час, якість обслуговування перебуває на вкрай низькому рівні, тому до покращення якості навряд потрібно говорити про підняття ціни», – сказав Олександр Волосянський.
А от заступник міського голови Володимир Фленько, який також виступив за підняття цін на перевезення, сам особисто громадським транспортом навряд користується. Так, його репліка стосовно того, що «дуже рідко який водій дозволить собі взяти стоячих пасажирів, бо їх часто перевіряє і штрафує за це ДАІ», викликала іронічну посмішку у постійних користувачів «маршруток». А от як аргумент «за» зміну тарифу Володимир Фленько навів те, що відшкодувати вартість нового автобуса перевізнику не вдасться і за 5 років – через відшкодування амортизаційних матеріалів.
Позицію «ні вашим, ні нашим» зайняв депутат міської ради Олексій Гетьманенко. За його словами, зрозуміти в цій ситуації можна і перевізників, і користувачів громадського транспорту: «Тут є дві правди. Треба зрозуміти і перевізників – це бізнес, вони витратили гроші на транспорт, платять зарплати. Але, в той же час, маршрутні перевезення – бізнес соціально-направлений, і про це треба пам’ятати. Ще один момент: збільшення мінімальних пенсії та заплати не означає, що це збільшення має витрачатись на транспорт. Треба ще і врахувати, що наразі на вулиці зима, відтак, люди витрачають велику кількість коштів на опалення помешкань». Керуючись цим, Олексій Гетьманенко вніс пропозицію підтримати перевізників, але проголосувати рішення з умовою набрання чинності нових тарифів з 1 квітня, «щоб бюджети ужгородських сімей не відчували «удару» по гаманцю».
Цю ж позицію зайняв і член виконкому Володимир Чубірко, який ще вчора через одну із соціальних мереж привселюдно «радився» із громадою, як йому голосувати в цьому питанні (забігаючи наперед, відзначимо, що проголосував він за збільшення проїзної ціни). Виступаючи на засіданні виконкому, Володимир Чубірко згадував, що «в основному люди скаржаться на неможливість сісти на останні рейси автобусів, на перевантаженість маршруток в часи пік. Жаліються і на якість самих автомобілів: трапляються випадки, коли прямо в маршрутці пасажирам ллє дощ на голову».
Обговорення питання щодо підвищення ціни маршрутні перевезення зрештою логічно завершилось голосуванням. Причому, голосував виконком у 2 етапи. Спочатку виконком голосував за зняття з розгляду питання – за висловились тільки Маргарита Мощак, Олександр Волосянський та Федір Вовканич.
Відтак приступили вже власне до голосування за проект рішення, щоправда, із внесенням змін щодо дати зміни тарифу – не з 1 лютого, як пропонувалось перевізниками, а з 1 березня. Рішення було прийнято 10-ма голосами, за підняття ціни на проїзд в ужгородських маршрутках проголосували Віктор Погорєлов, Володимир Фленько, Володимир Чубірко, Іван Курах, Володимир Панасенко, Сергій Варцаба, Марія Бадида, Федір Вовканич, Віталій Савицький, Даніела Геворкян. Натомість, не голосували Маргарита Мощак, Олександр Волосянський, Наталя Грузіна, Надія Холодняк.
У результаті сьогоднішнього засідання виконавчого комітету ужгородці отримали від влади черговий подарунок, приурочений до початку весни: з 1 березня проїзд у громадському транспорті коштуватиме 2 гривні 30 копійок.
Відеосюжет телеканалу М-студіо:
Відеосюжет телеканалу Тиса-1:
Тетяна Кашуба, Закарпаття онлайн
Житель Ужгорода 2013-02-01 / 15:42:21
Ходити пішки і справді добре. Пільговики можуть далі їздити, а ось НЕ пільговики мають здатність. Наше місто досить мале і пройти цю відстань можливо і навіть корисно. Ви ж здорові люди! Виходьте раніше, тоді не будете запізнюватись. Ба навіть менше шансів захворіти! Бо маршрутні таксі - це давній розповсюдник всяких хвороб - достатньо з хворою людиною поруч кілька зупинок проїхати. Оскільки то весна буде, то вже й тепліше. І ніяких ожеледець. Давайте?
ЧИТАЧ 2013-01-30 / 12:49:59
Якщо вірити Головному уравліннью статистики, 29 підприемств області у 2012р. перевезло 54 міл. пасажирів і якщо кожен заплатив тільки по 2гр. то маемо 108 міл. нехай половина з них пільговики маемо 54 міл. гривнів, поділивши їх на 29 підприемств ,маемо 1 міл.862тис. ДЕ ТУТ УБИТКИ???
читач 2013-01-27 / 18:53:06
Регіонал Ужгорода 2013-01-27 / 10:28:55
Ми реально покращуємо життя ужгородців, з 1 березня вони відчують це покращення до 2.30
Ференц 2013-01-26 / 12:03:51
Треба зробити так щоб воділи не крали гроші, а здавали так як потрібно все до копійки так як того вимагає закон! А водіям так як і всім людям, що працюють на різних роботах заробітну плату один раз на місяць з авансаом. Тоді буде порядок і тоді будем ще їздити ще по 1.50.
Муренич 2013-01-26 / 11:13:39
Правильно каже ужгородка Мощак не сідайте у маршрутки об"явіть бойкот ,як Чернігові .їздять на своїх авто, як це роблю , та члени моеі родини. Мерседеси ,тойоти та інші авто замінять вам таксі та маршрутки.
Ужгородка 2013-01-25 / 21:18:35
Підтримую тих дописувачів, що пропонували не користуватися "маршрутками" 1 березня.
УЖГОРОД І ГОСТІ МІСТА - СПРОБУЙТЕ НЕ КОРИСТУВАТИСЯ ГРОМАДСЬКИМ ТРАНСПОРТОМ 1 БЕРЕЗНЯ 2013 РОКУ! ДАВАЙТЕ ОГОЛОСИМО ЇМ БОЙКОТ, ХАЙ САМІ СЕБЕ ПОВОЗЯТЬ, БУДУТЬ БАЧИТИ, ЩО ВОНИ БЕЗ ПАСАЖИРІВ (ЯКИХ ВОНИ ЗА ЛЮДЕЙ НЕ ПРИЙМАЮТЬ, ВІДНОСЯТЬСЯ ЯК ДО СКОТА!) ХОДІМО ПІШКИ! А НА ЗУПИНКАХ ТРЕБА ЇМ ЩЕ Й ПРИВІТ НАПИСАТИ!!!! розкажіть цю ідею знайомим, давайте разом щось роботи, так далі не можна, ми все-таки ЛЮДИ, і вимагаємо до себе елементарного - поваги!!!
ЧИТАЧ 2013-01-25 / 18:04:49
Миколо підтримую ВАС на 100%. Ужгородцям тоже хотілось би знати, хто є власниками маршруток(?) ,але це у міської влади "секретна інформація"
виборець 2013-01-25 / 11:52:48
Після хабарництва М.Зілгалової, «лоббістам» тарифу 2.30 можна порадити лише одне - дуже уважно прочитати статтю І.Романчука «Що згорить, те не згниє. Підпали авто, як закарпатська особливість» http://www.******************************** Списки «підписантів» цього «покращення стабільності» оприлюднені. Залишається лише зачекати, хто скоріше з них скористається своїм «тарифом»..! «Нешановні», а, може, все ж таки легше відразу з «явкою з повинною» до Меренич «за рогом»? Дивишся, люди щось і вашим діточкам залишать, для «передач»..!
мункач 2013-01-24 / 23:07:05
Мукачивець, так не підняли. хіба в твоїй голові
Мукачивець 2013-01-24 / 21:56:21
На днях балогівці піднімуть у Мукачові тариф. 2,50 грн. Соромно пане Лендел обкрадати мукачивців
виборець 2013-01-24 / 21:14:35
ГО «Асоціація пасажирських перевезень» (О.Куля) та ПАТ „Ужгородське АТП-12107” (Б.Андріїв) – замовники тарифу 2.30.
Навіть, якщо (теоретично!) погодитись з їх «обґрунтуванням», чому мерія не оголосила новий конкурс на тариф по 2 грн.???
Не було б бажаючих? – Є сумніви, знаючи яка жорстка конкуренція на цьому ринку.
Чому про це промовчали навіть ті, хто не проголосував? Не додумались, чи з інших «підстав»?
Чому вони не оприлюднили «обгрунтування»?
Зговір «підприємців» - монополістів? - Де позиція Антимонопольного комітету?
Не якісне обслуговування в маршрутках? - Де позиція Управління справ захисту споживачів? Нарікання ж були навіть на виконкомі!
Микола 2013-01-24 / 18:20:15
То все що Ви пишете, шановні, то все фігня, ви в світі не розумієтеся!!! Ви поцікавтеся, хто є власниками (неофіційними, бо офіційно зареєстровано на підставних осіб) маршруток, так там всі чиновники, менти. прокурори і т.п. І Ви хочете щоб все справедливо, по закону було, ..., ніколи в житті!? З боку влади Ви хочете сприяння, Ви обрали собі афериста, який відсидів за економічні злочини, який собі підібрав команду аферистів у міськвиконкомі та міськраді??? Той же Беляков, який обікрав афганців, і який зараз "рішає" питання маршруток в місті??? Мешканці міста вже втратили надію на продажні міліцію, прокуратуру і суди, будуть самосуди. Вже почали "палити" автомобілі, кидати гранати в двори чиновників, суддів і прокурорів, у однорукого під...са спалили джип,..., як то кажуть "То ли ещё будет...."
До адміна 2013-01-24 / 17:26:42
Коментар видалено. Адмін
уже 2013-01-24 / 15:42:02
є пропозиція до всіх незгідних щодо підвищення вартості проїзду в маршрутних т.з.: 1-го березня не користуватися маршрутками (а можна і надалі, по можливості) в знак протесту! буду вдячним якщо це повідомлення донесете своїм знайомим.
читач 2013-01-24 / 13:00:43
Андріїву Богдану! " який хоче попіаритись можу порекомендувати": Взяти грошики які він вкрав з своїм братиком у государства і ужгородців скриваючи реальні доходи із збору на базарі Краснодоців і купити добротні автобуси для ужгородців.Вам не стидно здирати з людей ще по 30коп., ви ж з братом міліонери!?!
038 2013-01-24 / 10:33:55
Всі старання - як витягнути додаткові гроші з міського бюджету через компенсації за перевезення пільговиків. Решта нікого не турбує...
но сякоє 2013-01-24 / 09:47:28
за 2,30 возіть собі мера, най ся шіпать по жебах за копійками, а тай бабок по пенсійним у туп диспансер.
будеме пішком ходити , та будеме здоровіші, а цих най возять.
pfr 2013-01-24 / 09:42:23
Маршрутки - найдебільніший вид громадського транспорту. Хаос, бруд у салоні, всякі гачки, об які люди рвуть одяг, грубі водії, які возять людей гірше за дрова... Не кажучи вже про непристосованість до дитячих колясок і інвалідних візків. Закарпатські міста мають думати про запровадження тролейбусів і нових великих автобусів. Треба вибивати гроші на це в Києві. Це ганьба, що найзахідніший регіон - єдиний у державі - не має електротранспорту.
тамара 2013-01-24 / 09:32:48
Віктор Погорєлов, Володимир Фленько, Володимир Чубірко, Іван Курах, Володимир Панасенко, Сергій Варцаба, Марія Бадида, Федір Вовканич, Віталій Савицький, Даніела Геворкян,Володимир Фленько-корисно ці призвища запам"ятати.