Маршрут "Ужгород-Часлівці" курсує з міста до сіл Минайською. Кілька автобусів цього рейсу прямують ще й до площі Корятовича, дублюючи таким чином у межах міста маршрут № 12а. Відповідно мешканцям сіл, що працюють в Ужгороді, зручніше сідати на свій транспорт (або ж виходити з нього) не на кінцевій, а на проміжних зупинках. Та, виявляється, водії ставати їм не можуть, бо в ужгородській мерії цього не погодили.
"Коритнянська сільська рада від імені мешканців сіл Коритняни, Кінчеш просить Вас не заперечувати зупинятися приміським автобусам маршруту Ужгород-Часлівці на міських автобусних зупинках", – такого листа сільський голова Коритнян Маріанна Манді ще в лютому направила на адресу голови Закарпатської ОДА Олександра Ледиди й мера Ужгорода Віктора Погорелова. На що з площі Народної прийшла відповідь – погоджувати місця зупинок Чопського й Геєвського напрямків – компетенція Ужгородського міськвиконкому. Із Поштової більшість сільрад Ужгородського району поінформували: "Рішенням комісії з безпеки дорожнього руху та координації роботи автотранспорту від 18.03.2011 не погоджено місця міських автобусних зупинок для автобусів приміських маршрутів". Інакше кажучи, ставати приміським автобусам на зупинках Ужгорода – зась. Принаймні так вирішили в мерії.
Тим часом Коритнянська сільська рада днями повторно направила своє прохання на Поштову. "У листі наголошуємо, що наші люди працюють в Ужгороді, тож їхня робота приносить дохід до міського бюджету, – зазначає сільська голова Коритнян Маріанна Манді. – Тому хотілося б, аби й міська влада це розуміла і зробила б для них, як пасажирів, елементарні умови. А якщо й після цього нашим автобусам не дозволять зупинятися, то хочемо знати конкретні причини, чого так. Тепер чекаємо на відповідь".
Чому, справді, так, спробували з'ясувати й ми. "Сідати до приміських автобусів пасажири повинні на вокзалах, – зазначає заступник міського голови Ужгорода Юрій Беляков. – Це погоджено в паспортах їх маршрутів, котрі розроблені в облдержадміністрації". За словами Юрія Володимировича, зупинки в Ужгороді фізично розраховані на міські автобуси. Їх довжина просто не вмістить ще й приміський транспорт. Наприклад, якщо біля П'яного базару одночасно зупиняться автобуси №№ 12 та 12а, а за ними ще й коритнянський, то виникне аварійна ситуація. Адже впритул до зупинки – пішохідний перехід, а за ним – перехресна розв'язка (коло). А ще в ужгородській мерії побоюються, що коли коритнянський автобус ставатиме на зупинках міста, то... забиратиме пасажирів від ужгородських автобусів.
Кореспондент принагідно поцікавився в Юрія Белякова, чи будуть облаштовані автозупинки в самому Ужгороді (детально про проблему "Замок" писав у № 3 (1039) від 27 січня). Нагадаємо – повноцінних майданчиків нині немає, наприклад, на вулиці Перемоги для маршруту № 22 або ж на площі Шандора Петефі для маршруту № 3. Юрій Володимирович поінформував: грошей у бюджеті міста на їх облаштування нині катма. При цьому є надія на бізнес – підприємцям дають пільгову оренду площі, якщо навколо магазинчика за їх рахунок зроблять повноцінну автозупинку.
До слова, пункт 28 Постанови Кабміну № 176 від 18 лютого 1997 року "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" чітко гласить: "Місця зупинки автобусів на міських маршрутах обладнуються автопавільйонами, трафаретами з найменуванням зупинки і номерами маршрутів, відомостями про режим роботи автобусів із зазначенням таких, що пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, найменуванням початкового та кінцевого пунктів маршруту. У разі коли інтервал руху на міському маршруті не перевищує 10 хвилин, на трафаретах зазначається інтервал руху протягом доби, в разі більшого інтервалу – час відправлення автобусів із зупинки. Відомості про режим руху автобусів у вихідні та святкові дні наводяться як примітка до основної інформації". В обласному центрі на більшості зупинок, на жаль, немає ні павільйонів з лавицями, ні таблиць із графіком руху автобусів.
Повертаючись до теми зупинок приміських маршрутів, зазначимо: що б не вирішили у кабінетах чиновників, нині люди й надалі чекають на свій транспорт до села на міських зупинках. Так, автобуси, що від'їжджають із автовокзалу, зупиняються на вулиці Гагаріна, котрі рухаються в напрямку Чопа – на Минайській, а які курсують у бік Перечина – на Друґетів та Доманинській.
І штрафувати водія за зупинку на майданчику для автобусів працівники ДАІ, виявляється, не мають права. Як повідомила представниця управління ДАІ в Закарпатській області Анна Трофімчук, коли водій приміського автобуса висадить пасажирів на міській зупинці, то формально Правил дорожнього руху не порушено.
Тож, доки чиновники з'ясовують, як бути, на папері, пасажири й перевізники, як бачимо, на практиці роблять так, як зручно їм. І якщо селянам підходить сідати на свій автобус у межах міста, то міській владі, певно, таки не варто цього забороняти. Адже людині, що мешкає недалеко від міста, діставатися вокзалу – це також додаткові гроші за проїзд. А, наприклад, автобуси маршруту № 1 інколи так "інтенсивно" їздять, що жителю Дравців скоріше буде сісти на міжміський чи приміський, доїхати на ньому до автовокзалу і вже звідти дістатися центру Ужгорода.
Ярослав Гулан, фото автора
16 листопада 2011р.
Теги: автобус, зупинка