Сільським автобусам заборонили ставати на ужгородських автозупинках

Сільським автобусам заборонили ставати на ужгородських автозупинках. Це не сподобалося жителям Коритнян і Кінчеша – сіл під самим обласним центром. Звідси люди масово їздять в Ужгород на роботу, шопінг, до родичів і знайомих. Через сільраду попросили допомоги аж у губернатора: хай посприяє, щоб їх автобус зупинявся там, де й міський.

Маршрут "Ужгород-Часлівці" курсує з міста до сіл Минайською. Кілька автобусів цього рейсу прямують ще й до площі Корятовича, дублюючи таким чином у межах міста маршрут № 12а. Відповідно мешканцям сіл, що працюють в Ужгороді, зручніше сідати на свій транспорт (або ж виходити з нього) не на кінцевій, а на проміжних зупинках. Та, виявляється, водії ставати їм не можуть, бо в ужгородській мерії цього не погодили.
 
"Коритнянська сільська рада від імені мешканців сіл Коритняни, Кінчеш просить Вас не заперечувати зупинятися приміським автобусам маршруту Ужгород-Часлівці на міських автобусних зупинках", – такого листа сільський голова Коритнян Маріанна Манді ще в лютому направила на адресу голови Закарпатської ОДА Олександра Ледиди й мера Ужгорода Віктора Погорелова. На що з площі Народної прийшла відповідь – погоджувати місця зупинок Чопського й Геєвського напрямків – компетенція Ужгородського міськвиконкому. Із Поштової більшість сільрад Ужгородського району поінформували: "Рішенням комісії з безпеки дорожнього руху та координації роботи автотранспорту від 18.03.2011 не погоджено місця міських автобусних зупинок для автобусів приміських маршрутів". Інакше кажучи, ставати приміським автобусам на зупинках Ужгорода – зась. Принаймні так вирішили в мерії.
 
Тим часом Коритнянська сільська рада днями повторно направила своє прохання на Поштову. "У листі наголошуємо, що наші люди працюють в Ужгороді, тож їхня робота приносить дохід до міського бюджету, – зазначає сільська голова Коритнян Маріанна Манді. – Тому хотілося б, аби й міська влада це розуміла і зробила б для них, як пасажирів, елементарні умови. А якщо й після цього нашим автобусам не дозволять зупинятися, то хочемо знати конкретні причини, чого так. Тепер чекаємо на відповідь".
 
Чому, справді, так, спробували з'ясувати й ми. "Сідати до приміських автобусів пасажири повинні на вокзалах, – зазначає заступник міського голови Ужгорода Юрій Беляков. – Це погоджено в паспортах їх маршрутів, котрі розроблені в облдерж­адміністрації". За словами Юрія Володимировича, зупинки в Ужгороді фізично розраховані на міські автобуси. Їх довжина просто не вмістить ще й приміський транспорт. Наприклад, якщо біля П'яного базару одночасно зупиняться автобуси №№ 12 та 12а, а за ними ще й коритнянський, то виникне аварійна ситуація. Адже впритул до зупинки – пішохідний перехід, а за ним – перехресна розв'язка (коло). А ще в ужгородській мерії побоюються, що коли коритнянський автобус ставатиме на зупинках міста, то... забиратиме пасажирів від ужгородських ав­то­бусів.
 
Кореспондент принагідно поцікавився в Юрія Белякова, чи будуть облаштовані автозупинки в самому Ужгороді (детально про проблему "Замок" писав у № 3 (1039) від 27 січня). Нагадаємо – повноцінних майданчиків нині немає, наприклад, на вулиці Перемоги для маршруту № 22 або ж на площі Шандора Петефі для маршруту № 3. Юрій Володимирович поінформував: грошей у бюджеті міста на їх облаштування нині катма. При цьому є надія на бізнес – підприємцям дають пільгову оренду площі, якщо навколо магазинчика за їх рахунок зроблять повноцінну автозупинку.
До слова, пункт 28 Постанови Кабміну № 176 від 18 лютого 1997 року "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" чітко гласить: "Місця зупинки автобусів на міських маршрутах обладнуються автопавільйонами, трафаретами з найменуванням зупинки і номерами маршрутів, відомостями про режим роботи автобусів із зазначенням таких, що пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, найменуванням початкового та кінцевого пунктів маршруту. У разі коли інтервал руху на міському маршруті не перевищує 10 хвилин, на трафаретах зазначається інтервал руху протягом доби, в разі більшого інтервалу – час відправлення автобусів із зупинки. Відомості про режим руху автобусів у вихідні та святкові дні наводяться як примітка до основної інформації". В обласному центрі на більшості зупинок, на жаль, немає ні павільйонів з лавицями, ні таблиць із графіком руху автобусів.
 
Повертаючись до теми зупинок приміських маршрутів, зазначимо: що б не вирішили у кабінетах чиновників, нині люди й надалі чекають на свій транспорт до села на міських зупинках. Так, автобуси, що від'їжджають із автовокзалу, зупиняються на вулиці Гагаріна, котрі рухаються в напрямку Чопа – на Минайській, а які курсують у бік Перечина – на Друґетів та Доманинській.
 
І штрафувати водія за зупинку на майданчику для автобусів працівники ДАІ, виявляється, не мають права. Як повідомила представниця управління ДАІ в Закарпатській області Анна Трофімчук, коли водій приміського автобуса висадить пасажирів на міській зупинці, то формально Правил дорожнього руху не порушено.
 
Тож, доки чиновники з'я­со­вують, як бути, на папері, пасажири й перевізники, як бачимо, на практиці роблять так, як зручно їм. І якщо селянам підходить сідати на свій автобус у межах міста, то міській владі, певно, таки не варто цього забороняти. Адже людині, що мешкає недалеко від міста, діставатися вокзалу – це також додаткові гроші за проїзд. А, наприклад, автобуси маршруту № 1 інколи так "інтенсивно" їздять, що жителю Дравців скоріше буде сісти на міжміський чи приміський, доїхати на ньому до автовокзалу і вже звідти дістатися центру Ужгорода.
 
Ярослав Гулан, фото автора
16 листопада 2011р.

Теги: автобус, зупинка

Коментарі

з галагури 2011-11-28 / 14:18:59
краще би розібралися чому 1 листопада зробили собі відпочинок водії маршрутів №4-6 /п. Юрій/ та двоє водієв - братів з № 19? тільки робив один порядний водій з №19.Нажаль, не знаю його прізвища, але красно дякую йому. Брати. як з2ясувалося, що вони не "благодійна організація". Чому вони так вирішили: не знаю, бо бажаючих поїхати на цвинтар було дуже багато. Люди, простоявши на зупинці "Застава" по годині йшли пішки до "Ери",де сідали на другі маршрути... Може не треба давати ліцензії таким Юрам і братам-нахабам? Ще питання:чому в 17 годин припиняється рух маршрутки№19,19-а ? Повернемося до початку 20-го століття, коли на Галагуру ходили пішки.
КРАЩЕ налагодили роботу з міським транспортом.

Толік 2011-11-17 / 00:35:00
Правильно для цього є міський транспорт нічого приміському рухатись за маршрутом міського. Це нормальна Європейська практика. То наші люди звикли - Станьте мені тут, станьте там!. Я абсолютно це підтримую у місті вже порядок маршрутки зупиняються на визначених зупинках і проблем нема.

Михайло 2011-11-16 / 17:10:00
Мудак Беляков мало того що попрацював з "афганськими" грошима, зараз "ставить палки в колеса" міським перевізникам, щоб поставити свої маршрутки. Вже добрався і до міжміських.

«П’ятиповерхівки ще нема, а квартири обіцяні і Погорелову, і Ратушняку»
/ 8Закарпатці організувалися у партизанський загін
/ 4Батьки дитини, яка померла в пологовому будинку Ужгорода, вважають, що немовля підмінили
/ 1Архієпископ Феодор: «Ми готові духовно підтримати наших військових у Криму»
/ 6Закарпатський інтерн оперував поранених на Майдані
/ 3З церкви в Мукачеві вкрали мощі святих, яким дві тисячі років
/ 3Чеські медики досі не наважуються вийняти з тіла уродженця Ужгорода картеч, "отриману" на Майдані
Подорожі чоловіка-мізинчика Сабоніса
«Виношу дитину за 30 тисяч доларів»
Заробітчанські поневіряння ужгородки
На Закарпатті послуги детектива поки що не надто популярні
/ 14На Закарпатті болісно відреагували на погрози "регіоналів" закрити УГКЦ
/ 3В Ужгороді прокуратура досі не знає, чи законно влада продала аптеки
/ 1Від новорічного похмілля допоможуть швидкий секс і контрастний душ
/ 1Люди захистили від дерибану футбольне поле у Горянах
Одержимий кухнею
/ 3Новий Рік в Ужгороді, або Стриптиз Снігуроньки – від 600 гривень
/ 1Розлучені, геї, ігромани – «клієнти» закарпатських психотерапевтів
Ужгород: Замість туалетів – заіржавілі дірки
/ 15Повернулася лікарка, яка продавала дітей
Скульптурний трудоголік. Роботи ужгородця Юрія Максимовича купують попи і прокурори
У Мукачеві Будинок офіцерів руйнується, бо казначейство не дає грошей
Презервативи, Ленін і цуцик за 10 «штук»
/ 2В Ужгороді "забули" відновити покриття пішохідної частини транспортного мосту
Отрутою і ґумовими кулями. Доґгантери в Ужгороді вбивають щомісяця 5–10 собак
» Всі записи