8 червня 2012 року голова Закарпатської ОДА Олександр Ледида підписав розпорядження № 267, у якому перераховані всі дороги, які мали відремонтувати торік за 59 мільйонів 64 тисячі гривень – субвенції з держбюджету.
«Замок» порівнював, що запланували на папері, а що і, головне, як зробили на ділі.
Дороги Барвінка: хороший асфальт, незрозуміла розмітка
У селі Барвінку, що за Ужгородом, згідно з документом, запланували за 40 тисяч гривень поточний ремонт вулиці Високої.
Написали – і все: гроші на роботи з різних причин так і не дійшли. Про це в коментарі «Замку» повідомила головний бухгалтер Баранинської сільради Ганна Андрейчик. Тож до ремонту вулиці, можливо, візьмуться цього року. Сама дорога, з’ясували ми, наразі взагалі без асфальту, місцями вкрита щебенем.
Зате в Барвінку є вулиця Лісна. Тут хоч розганяйся – асфальт гладенький. Однак на дорозі лежачі поліцейські. Подейкують, саме на цій вулиці живе закарпатський губернатор. Одне слово, як у старому анекдоті: якщо їхати лише відремонтованими шляхами, то опинитеся біля обійстя голови села/міста/області.
Ще одна ідеальна дорога в Барвінку – з гладеньким асфальтом і дорожньою розміткою – веде від траси Чоп–Київ до міського кладовища. Це вулиця Тиха. І на цей шлях, повідомили в Баранинській сільраді, пішли не тільки державні 150 тисяч гривень субвенції, а й гроші з району та бюджету села – загалом близько півмільйона. Ніде правди діти – дорога відремонтована справді капітально.
Втім, ураховуючи те, що в цій місцині розміщений готель-ранчо «Золота гора», можна припустити: шлях реконструювали саме під цей бізнес-об’єкт, котрий, як відомо, належить до сфери впливу губернатора області.
Між іншим, на повороті до «Золотої гори» на асфальті незрозуміла дорожня розмітка білою фарбою – стрілка і напис «HOTEL». Чи дозволили ДАІшники незафіксовану правилами дорожнього руху розмітку, невідомо. Тож ми направили на адресу Державтоінспекції інформаційний запит, відповідь на який очікуємо найближчим часом.
Ремонт на папері і насправді – дві великі різниці
Вулиця Гагаріна в селі Баранинці – перша на в’їзді до населеного пункту з траси державного значення. За розпорядженням голови ОДА на поточний ремонт цієї дороги з державної субвенції повинні були витратити майже 59 тисяч гривень. Проте, за інформацією бухгалтера сільради Ганни Андрейчик, ці кошти до села не дійшли. Водночас поточний ремонт дороги таки виконували – за гроші з сільського бюджету. Після робіт на око видно: дорога починається з великих ям і суцільної калюжі. Латки справді є. Проте біля них – нові ями.
На капітальний ремонт вулиці Кільцевої в Холмоку торік запланували 229 тисяч гривень. Голова Холмківської сільради Тетяна Вачіля повідомила: гроші надійшли, за них дорогу справді нормально відремонтували. Правда, уточнила, лише частину. Іншу планують лагодити цього року. Якщо будуть гроші.
Вулиця Фізкультурна в Кінчеші – ще одна з тих, які на папері минулого року мали капітально ремонтувати, планували – за 44 тисячі гривень. Наразі на цій дорозі взагалі нема асфальту. Суцільні калюжі й болото.
Отож різниця між планами й реальністю очевидна. Судячи зі зробленого, згадане червневе розпорядження губернатора № 267 втратило чинність. Натомість його замінили нові – з усе меншим і меншим переліком доріг.
Мабуть, левову частку шляхів, які планували ремонтувати 2012-го, перенесуть на цей рік. А може, і на наступний. Якщо ще буде що ремонтувати...
Ярослав Гулан
Ярослав Глагола 2013-04-05 / 11:22:14
Не треба впадати у відчай! Не все втрачено! Так, дороги ремонтувати у нас не виходить. Зате які тунелі ми вміємо рити! Цілий світ від них у захваті! І це без державної підтримки, без бюджетних коштів, субвенцій та інвестицій! Ні, ми велика нація!