Восени минулого року «Замок» уже з’ясовував, чому з початком навчального року закарпатські школярі так і не змогли розпочати здобуття знань за новою методою. Нагадаємо, семикласники з 98 навчальних закладів краю одними з перших у країні мали перейти на навчання з допомогою інтерактивної системи, так званого електронного вчителя, та персональних портативних комп’ютерів.
Закарпаття мало стати пілотним з розбудови мережі 4G, а дітям уже цього, 2012–2013, навчального року, обіцяли надати у безвідсотковий кредит своєрідний гібрид нетбука і смартфона, а також провести у домівку кожного школяра Інтернет.
Як розповів ще минулого року помічник керівника «Відкритого світу» Володимир Бабенко, для пілотного впровадження сучасної навчальної техніки після анкетування було відібрано 128 закарпатських навчальних закладів, з яких обласна влада погодила 98. Уже восени до Закарпаття мали приїхати регіональні тренери й ознайомити вчителів із системою мультимедійного навчання. А тим, хто успішно пройшов тренінги, мали видати перші портативні «центральні» комп’ютери.
Однак далі цих планів проект і досі не зрушив. Як розповів «Замку» методист обласного центру бібліотечних фондів підручників і технічних засобів навчання Михайло Данашевський, котрий курує проект на Закарпатті, з невідомих причин керівники «Відкритого світу» зменшили число шкіл, які візьмуть участь у впровадженні мультимедійного навчання, з 98 до 22. Однак і ті наразі не працюють за запланованою інтерактивною системою.
Одним із навчальних закладів, який таки потрапив до числа «пілотних», є Мукачівська гімназія. Її директор Володимир Цифра розповів, що заявку на участь у проекті навчальний заклад подав ще 2010 року. Відтоді за допомогою «Відкритого світу» в гімназії з’явився новий клас з 11 комп’ютерами, однак дальших кроків у запровадженні мультимедійного навчання не робилося.
«Сам по собі проект непоганий, – зауважує Володимир Іванович. – Мультимедійні дошки, до прикладу, дають можливість пояснити учням те, що не можемо донести з допомогою паперових підручників. Думаю, користь була б і від інших високотехнологічних засобів. Але до їх використання треба підходити максимально виважено, бо коли діти цілими днями дивитимуться в монітори, то проблем з очима їм не уникнути. А наскільки мені відомо, цей пілотний проект для семикласників передбачав використання в навчальному процесі лише техніки – без жодного паперового підручника».
Директор Мукачівської гімназії також зауважив, що педагоги цього навчального закладу не проходили обіцяних «Відкритим світом» тренінгів і не отримували персональних комп’ютерів.
Чому ж затягується виконання проекту, не зміг пояснити ні його куратор на Закарпатті Михайло Данашевський, ні київські представники «Відкритого світу».
Залишається сподіватися, що до кінця проекту, який розрахований на 2012–2015 роки, школярів таки ознайомлять зі світом мультимедіа. І, що найголовніше, на користь, а не на шкоду.
Тетяна Літераті