Прокурору Виноградівського району
Черничку В.В.
Редактора районної газети
«Чорна Гора»
Мочарника В.І.
28 грудня 2012 року о 12.00 год. к.ч. у адміністративному приміщенні Виноградівської районної ради (малий зал засідань) відбувалося засідання постійної комісії районної ради з питань бюджету, на якому, поряд з іншими питаннями, мало розглядатись питання «Про районний бюджет на 2013 рік».
Користуючись законними правами журналіста, я прибув на засідання комісії, оскільки вирішувалися питання, вкрай важливі для громади району.
Постійна комісія, за ініціативою депутата районної ради Албока Е.Е. (Демократична партія угорців України), Довбака Ю.Ю. (Партія регіонів), не наводячи жодних аргументованих пояснень, причин, прийняла рішення (проголосувало 7 із 9 депутатів, кількість членів комісії – 13) про заборону моєї присутності на засіданні зазначеної комісії. При цьому перед цим прозвучала пропозиція юриста районної ради Антала Я.В., що спочатку необхідно прийняти рішення про закритий режим засідання комісії, яка була проігнорована. Депутат Цуцуп В. Я., протестуючи проти такого свавілля, покинув засідання комісії.
Враховуючи свій статус як журналіста та редактора незалежного друкованого видання району, представника громадськості, громадянина України, вважаю, що таким рішенням постійної комісії, прийнятим під головуванням депутата ради Копчі Юрія Васильовича, порушені мої права, передбачені Конституцією України, Законами України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про місцеве самоврядування в Україні».
Зокрема стаття 34 Конституції України гарантує кожному громадянину право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, на вільне збирання, зберігання, використання і поширення інформації. Це право може бути обмежене лише у випадках, передбачених Конституцією.
Кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів (ст.. 5 Закону України «Про інформацію»).
Право на інформацію забезпечується обов'язком суб'єктів владних повноважень інформувати громадськість та засоби масової інформації про свою діяльність і прийняті рішення (ст.. 6 Закону України «Про інформацію»).
Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом. Суб'єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію. (ст.. 7 Закону України «Про інформацію»).
Здійснюючи свою діяльність на засадах професійної самостійності, журналіст використовує права та виконує обов'язки, передбачені Законом України "Про інформацію" та Законом України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»
Журналіст має право:
1) на вільне одержання, використання, поширення (публікацію) та зберігання відкритої за режимом доступу інформації;
2) відвідувати державні органи влади, органи місцевого і регіонального самоврядування, а також підприємства, установи і організації та бути прийнятим їх посадовими особами;
3) відкрито здійснювати записи, в тому числі із застосуванням будь-яких технічних засобів, за винятком випадків, передбачених законом;
5) переваги на одержання відкритої за режимом доступу інформації;
Редакції, засновники, видавці, розповсюджувачі, державні органи, організації та об'єднання громадян несуть відповідальність за порушення законодавства про друковані засоби масової інформації.
Порушеннями законодавства України про друковані засоби масової інформації є:
3) порушення прав журналіста, встановлених цим Законом; (Стаття 41 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»)
Місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах гласності (стаття 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»);
Сесії ради проводяться гласно. У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. (стаття 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»);
Враховуючи, що умисне перешкоджання законній професійній діяльності журналістів та/або переслідування журналістів за виконання професійних обов'язків, за критику, здійснювані посадовою особою або групою осіб за попередньою змовою, тягне за собою кримінальну відповідальність відповідно до Кримінального кодексу України (стаття 171), вимагаю дати правову оцінку таким ганебним та протизаконним діям органу місцевого самоврядування та вжити заходів щодо недопущення повторення таких порушень в подальшому.
28.12.12 р.
Редактор газети «Чорна Гора» Мочарник В. І.
Добавимо, що керувала «операцією», яка без сумніву була підготовлена і спланована, голова райдержадміністрації Граб. Головував на комісії колишній член «Сильної України», а зараз партії регіонів – Копча. За видалення «Чорної Гори» проголосували депутати: Албок, Токач, Шерегі (з яким разом були на Майдані), Довбак, Граб, Копча, Брич. Депутат Цуцуп на знак протесту, покинув засідання комісії.
Цікаво, що вони там такого на комісії вирішували з нашими грошима, щоб так заважали «не свої очі».