Нині завадити зростанню аварійності в країні вже не можуть ані ДАІшники, ані самі водії. Щодня під колесами гинуть десятки лю¬дей. Тож, як стверджують державтоінспектори, найефективніший засіб бодай трохи зменшити кількість ДТП – пристрої примусового зниження швидкості – так звані лежачі поліцейські.
Однак не завжди ці пристосування встановлюють відповідно до правил, оскільки, згідно з вимогами ДСТУ, із гумованого матеріалу чи пластику вони дорожчі: погонний метр коштує близько 500 гривень. А для нормального їх функціонування треба хоча б по дві смуги з кожного напрямку. Крім того, біля кожного слід установити відповідні попереджувальні знаки, а це ще кілька сотень гривень.
Місту ж узяти такі кошти нема звідки. Виходять із ситуації, створюючи певні перешкоди на дорогах, підвищуюючи асфальтове покриття або ж шукаючи на встановлення таких обмежувачів швидкості спонсорів.
Начальник відділу організації дорожнього руху та нагляду за станом доріг відділу УДАІ УМВС в Закарпатській області Іван Драгула каже, що оптимальна висота лежачих поліцейських – 55 мм. Тоді вони гарантують безпеку руху й не псують автомобіль. Якщо водій влетить на швидкості на таке підвищення, то може «попасти на гроші», коли ж дотримуватиметься правил дорожнього руху й перетне перешкоду на швидкості 40 км на год., то жодних пошкоджень машина не зазнає.
Начальник ВДАІ Ужгородського МВ УМВС України в Закарпатській області Олексій Співак переконаний, що найдоцільніше перешкоди для обмеження швидкості встановлювати біля шкіл, садків, у житлових масивах. Варто покласти кілька й біля Боздоського парку. А в дворах багатоповерхівок це не так потрібно, адже, за правилами дорожнього руху, у житлових зонах швидкість не повинна перевищувати 20 км/год. До того ж більшість внутрішньоквартальних доріг у такому стані, що по них просто не розженешся – «рятують» вибоїни.
«Але містяни намагаються захиститися настільки, що навіть на одній із останніх комісій з безпеки дорожнього руху в Ужгороді поставало питання про встановлення бетонних блоків при в’їзді на прибудинкову територію. Звісно, це найлегший спосіб, адже він не потребує залучення великих коштів від мерії. Але тут виникає інше питання: у такому разі до цих споруд не буде можливості проїхати не лише звичайному авто, а й швидкій чи пожежникам», – пояснює він.
Щодо встановлення лежачих поліцейських, то протягом цього року до міського голови й до інспекції з відповідним проханням мешканці звернулися лише раз – після гучної ДТП на Київській набережній, коли постраждала дитина. Ужгородці знайшли спонсора, звернулися до автоінспекції, надали всю потрібну документацію, і їм погодили встановлення спеціальної конструкції, яка відповідає стандартам.
Загалом, за словами Олексія Співака, цьогоріч в Ужгороді трошки менше ДТП – 60 проти 63 за такий же період минулого року. Але потерпілих в аваріях більше. Примножує сумну статистику об’їзна дорога навколо обласного центру, яку не обслуговують міські інспектори.
Анастасія Лесів