Новий розклад руху залізничного транспорту, прийнятий Львівською залізницею ще навесні цього року, досі не дає спокою багатьом мешканцям Закарпаття. А все тому, що задля економії ряд зупинок у містах та селах відмінили, і людям доводиться добиратися до сусідніх населених пунктів, або й райцентрів, щоб потрапити на потяг.
Мешканці Боржави грозяться перекрити рух потягу
Така ситуація, до прикладу, на залізничній станції «Боржава» на Берегівщині, якою користуються шість сіл: Боржава, Голабор, Варсі, Бене, Мужієво та Квасово. Мешканці Боржави розповідають: раніше, мовляв, кожного дня о 21.20 на їхній станції зупинявся потяг «Солотвино-Львів», яким можна було дістатися Чопа, Ужгорода чи Львова. Зручно було і студентам, котрі приїздили додому у ці села зі Львова та Ужгорода. Однак після зміни графіку руху можливість дістатися домівки для мешканців Берегівщини значно ускладнилася, особливо ж це стало помітно восени, коли незручності, пов’язані з відміною зупинок, відчули на собі студенти.
«Їде, наприклад, людина з Тячева чи Хуста додому, у Варсі чи Боржаву, – скаржаться селяни. – Не може зійти з потягу в Боржаві, тому вимушена їхати до Берегова, а вже там наймати таксі, бо ні автобуса, ні маршрутки в таку пізню годину вже немає. Так само зі зворотною дорогою. До прикладу, студентам завжди доводиться їхати з багажем до Берегова, аби сісти на поїзд, який і так проїжджає повз наше село». Боржавці кажуть, що не раз скаржилися у сільради, просили вжити заходів, але допомоги від чиновників так і не дочекалися. Хтось із селян, аби бути почутим, навіть грозиться зібрати громаду і перекрити рух потягу.
Цікаво, що у Берегівській РДА на запитання «Замку» відповіли, що з проблемою не знайомі взагалі, скарг від мешканців району не отримували, тому й не реагували. В Ужгородській дирекції залізничних перевезень нас запевнили, що теж нічим допомогти не можуть, адже будь-які зміни графіку руху залізничного транспорту – «парафія» виключно Львівської залізниці. Тому мешканцям сіл, де обурені змінами руху потягів, варто звертатися зі скаргами до Львова.
Між тим, як пояснили в Ужгородській дирекції залізничних перевезень, ця проблема стосується не лише Берегівщини. Села Ставне, Жорнава, Кам’яниця теж залишися без зупинки потяга «Львів-Солотвино», хоча ці станції так само обслуговували по 3 і більше навколишніх сіл. Причина – мовляв, кожна зупинка забирає не лише час, а й величезні гроші, оскільки на гальмування і розгін поїзда витрачається чимало ресурсів. А моніторинг, який провела Львівська залізниця, показав: на кожній із цих маленьких станцій з усього потяга виходить не більше 5 людей, що робить зупинки невиправдано затратними.
Швидкість в обмін на зупинки
Новим графіком незадоволені не лише селяни, а й мешканці Чопа, адже віднедавна потяги почали проїздити мимо навіть цього важливого транспортного вузла. Зокрема, до Чопа вже не заїжджає поїзд № 82 сполученням «Київ-Ужгород», а також приміський – № 829-830 «Львів-Ужгород», що створює чимало незручностей для мешканців міста та людей, котрі планують їхати далі, наприклад, за кордон.
Як запевнив начальник вокзалу станції «Чоп» Олександр Бажура, до нього скарг від жителів Чопа не надходило. Власне, й проблем у новому графіку він не бачить: мовляв, рух продумали так, що Чопа можна дістатися іншими потягами, зробивши пересадку, наприклад, у Мукачеві. «Скажімо, коли людина їде на поїзді «Львів-Ужгород» і їй треба дістатися Чопа, вона може вийти у Мукачеві, почекати буквально кілька хвилин на приміську «електричку» і бути в Чопі всього на півгодини пізніше, ніж якби вона їхала на «Львів-Ужгород», – розповідає Олександр Іванович. – З «київським» потягом ще простіше, бо услід за 82-им до Києва їдуть інші поїзди (другий «Київ-Ужгород», «Москва-Ужгород» тощо), які заходять до Чопа».
Однак, ніхто не говорить про те, що про всілякі «пересідання» з одного потяга на інший може знати лише людина, котра їздила вже не раз, добре вивчила графік курсування всіх поїздів, відає, коли і куди їй виходити. Між тим, далеко не всі пасажири мандрують регулярно і обізнані з такими нюансами, тому для багатьох зміни графіку можуть стати неприємною несподіванкою. Крім того, біганина з одного потяга на інший з багажем – не дуже весела справа та й апріорі означає, що кінцева вартість поїздки буде дорожчою, що теж є дуже важливим фактором.
В Ужгородській дирекції залізничних перевезень у відміні зупинок потягу № 829-830 «Львів-Ужгород» взагалі звинуватили студентів, які, мовляв, ще рік тому звернулися до губернатора Олександра Ледиди з проханням пришвидшити рух цього поїзда. Бачте, «Хюндай» їде з Києва до Львова 5 годин, а їхній потяг зі Львова до Ужгорода – 7. Львівська залізниця на звернення відреагувала, відповідно тепер час за цим маршрутом теж займає 5 годин, однак у ряді населених пунктів (зокрема, у Кольчині, Страбичові, санаторії «Карпати», Чопі) задля цього відмінили зупинки.
Тетяна Літераті
Мешканець Мужієва 2012-11-06 / 20:05:37
все роблять аби було гірше жити
вдячний пасажир 2012-11-06 / 11:06:38
уроди повідміняли зупинки і тепер добратися до сусідньоі станції виходить дорожче чим самий былет на поїзд