Інтернет-магазини набувають дедалі більшої популярності в Україні. В Ужгороді такий вид бізнесу лише робить перші кроки

Ольга Світлинець на запитання, чому вона вирішила відкрити Ужгородський інтернет-магазин Arbooz.com.ua, пояснює цю спробу насамперед малими фінансовими затратами й тим, що ця галузь підприємництва набирає в Україні чималих обертів (щоправда, наразі лише в Києві та інших великих містах), а за кордоном взагалі вважається дуже прибутковою. Там люди давно воліють робити покупки не в супер-маркетах, а в інет-крамницях. Бо це, по-перше, набагато дешевше, по-друге – економиться час.

Інтернет-магазини набувають дедалі більшої популярності в Україні. В Ужгороді такий вид бізнесу лише робить перші крокиУкраїнських і-крамниць уже понад 500


В Україні щороку популярність Інтернет-магазинів лише зростає. Згідно з відомостями Інтернет-пошукови­ків, кількість їхня сягає вже півтисячі. І хоча слід зазначити, що не всі вони насправді діють (близько 20 % магази­нів – «мертві»), однак залишається все ж чимало. Найактивніше торгівля через Інтернет розвивається в Києві, що й не дивно, якщо врахувати, що, за статистикою, половина всіх користувачів Ін­тернету в Україні проживає саме в столиці.

Найбільшу популярність мають магазини, що тор­гують побутовими приладами й різноманітною електронікою. Також успішною можна назвати торгівлю книжками, відео- та аудіо­продукцією, комп’ютерними іграми тощо. Звісно, специфіка цієї тор­гівлі дається взнаки. Так, важко собі уя­вити наразі крамниці, що продають харчі. Не мають великого успіху і торговці одягом – люди просто не хочуть купляти взуття чи сорочку, не примірявши й не помацавши їх.

Загалом, вважають, фахівці, тор­гів­ля в Інтернет-магазинах нічим не відрізняється від будь-якого іншого біз­несу. За винятком того, що цей вид під­приємницької діяльності ще дуже молодий, перебуває на початковій стадії, тому наразі тут не існує серйозної конкуренції, переділу сфер, поглинання дрібних магазинів великими тощо. Не скажеш і того, що власники віртуальних крамниць можуть нині похвалитися великими прибутками. Треба зва­жити, що люди не спішать із попередньою оплатою товарів, побою­ючись аферистів.


Краянам звикнути важко


Що ж стосу­ється Ужгорода, то тут про якийсь розвиток Інтернет-тор­гівлі говорити ще взагалі зарано. По суті, згаданий нами магазин «Ar­booz» – перший і наразі єдиний пред­­­­став­ник цього виду підприємництва на Закарпатті (є ще кілька інших, але вони мають своїх невіртуальних від­по­відників). Та й ідея створення сайту, каже його власниця Ольга Світлинець, виникла то­му, що нічого такого в краї не було.

Сама ж вона знається на Інтернеті вже 10 років. І неодноразово ставала клієнтом вір­туальної тор­гівлі. Вибір продукції складнощів не становив – парфумерія, оскільки молодий чоловік Ольги є представником на Закарпатті фірми, що постачає елітні парфуми на За­хід­ній Україні. До цієї продукції додали також термодрук на футболках. Власне, пояснює нам співрозмовниця, і назва сайту обиралася з такого розрахунку, аби не була вузькопрофільною. Тобто, щоб у майбутньому, якщо справа таки розвинеться, можна бу­ло врізноманітнити асортимент, не обмежуючись ли­ше продажем парфумерії.

Взялися вони за цю діяльність, можна сказати, навмання – як вийде, зва­жаючи, що фі­нан­сові втрати в разі невдачі були б мінімальними. Дизайн сайту роз­­­робила місцева фір­ма безплатно, тому кошти потрібно було вкласти лише на закупівлю першої партії товару. До того ж Ольга вирішила йти за буквою закону й зареєструвалася як приватний підприємець, хоча теоретично можна було б і обійтися без цього. У підсумку обов’язкові витрати на такий бізнес обходяться десь у 200 грн на місяць. Проти витрат на торго­вельну точ­ку, яка потребує орендної плати, зарплати продавцям тощо – це мізер. Власне, сайт на цьому наголошує. На першій же сторінці уточнюється, що «Arbooz» продає такі ж парфуми, як у магазинах, на 30–50% дешевше не тому, що підсовує підробку, а тому, що не має таких фінансових втрат, як звичайні крамниці.


Інтернет-торгівля –це енергозберігальна технологія?


Ольга Світлинець констатує, що по­хвалитися надприбутками за півроку не може, щоправда, і збитків нема. Зате спостерігає динаміку від­відування Ін­тернет-магазину – нині асортимент переглядає близько тисячі людей в мі­сяць, звісно, замовляє продукцію набагато менше відвідувачів.

До цього також є ряд об’єктивних при­чин: і нерозуміння покупцями системи оплати, і, знову ж таки, страх від­дати гроші аферистам, і обмеження в наданні послуг власне Ужгородом – наразі магазин не продає парфуми клі­єнтам, що живуть за межами обласного центру, хоча бувало, що й з Києва зверталися. «Як правило, продаємо за таким сценарієм, – розповідає власниця «Arbooz». – Люди передивляються каталог, після чого телефонують на мобі­ль­ний телефон або оформляють замовлення електронною поштою. За класичною схемою – заповнення анкети на сайті – замовляли крам, може, зо три покупці». А так, розвиток Інтернет-тор­гівлі – це перспектива, що може стати прибутковою вже найближчим часом. Фактично вона розвиватиметься разом із поширенням Інтернету на Закарпатті і в Україні.

Як зазначив в інтерв’ю газеті «Деловая столица» експерт із цього питання Дмитро Касьянов, інтернет-торгівля – це свого роду енергозберігальна технологія, що має світле майбутнє. Варто лише подумати, скільки свого часу ми зможемо заощадити, купуючи через Мережу, скільки бензину зекономимо на поїздках магазинами? Таким чином, у загальному масштабі, відповідно до законів фізики, інтернет-крамниці – це енергетично вигідний стан, а отже, система торгівлі буде до нього прагнути.
Юрій Лівак, "Старий Замок "Паланок", Мукачево.net
08 червня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

00:51
В Ужгороді обрали нову локацію для поховань військових
17:34
/ 4
Закарпаття. "Краматорські" сутінки
12:36
Екомандрівка до витоку Чорної Тиси: діти відкривали природу Карпат разом з екоклубом Фото новина
10:31
/ 3
В Ужгороді у вівторок попрощаються з полеглим захисником Віталієм Лакатошем Фото новина
10:19
/ 1
На Донеччині поліг Михайло Вінтоняк з Косівської Поляни на Рахівщині Фото новина
23:18
/ 1
На війні з Росією поліг Василь Клюс з Великих Ком'ят Виноградівської громади Фото новина
07:57
У понеділок в Ужгороді попрощаються із полеглим захисником Василем Шкобою Фото новина
14:18
Відкрито реєстрацію на серпневі зміни дитячого табору "Зелені скарби Карпат" в Ужгороді
11:03
/ 1
У Сокирниці на Хустщині попрощалися з полеглим захисником Володимиром Стецем Фото новина
09:31
Завершилася третя зміна табору "Зелені скарби Карпат": пригоди, відкриття і справжнє літнє щастя Фото новина
20:35
Після модернізації колії з кінця липня відновлюють курсування поїздів до Ужгорода
19:20
/ 1
Підтверджено загибель захисника з Берегова Валерія Ковальова Фото новина
18:59
У серпні на кілька днів буде зупинено курсування потягів між Мукачевом і Кошицями
19:53
/ 1
На Закарпатті дозволили полювання у мисливський сезон 2025-2026 років
19:49
Екоклуб у Ясінях запрошує у мандрівку до витоку Чорної Тиси
19:29
На Закарпатті через суд повернули державі понад 2,6 га землі у нацпарку "Синевир"
14:44
/ 1
У Мукачеві попрощаються з захисником Василем Богданом Фото новина
22:44
/ 2
На Рахівщині попрощаються з захисником Андрієм Легким
19:44
У таборі "Зелені скарби Карпат" стартувала третя зміна: перший день присвятили стихії води Фото новина
17:00
/ 1
Четверо закарпатців збиралися перепливати Тису, щоб потрапити в Угорщину
11:37
/ 3
На Закарпатській митниці викрили спроби незаконного ввезення товарів на сотні тисяч гривень Фото новина
16:44
/ 1
В Ужгороді провели в останню путь полеглого у війні Віктора Набожного Фото новина
23:27
/ 1
У п'ятницю в Ужгороді попрощаються з полеглим захисником Віктором Набожним Фото новина
23:05
Виготовлено паспорт "Чорного озера" в Ужгороді
22:31
/ 3
В Ужгороді у дворі чоловіка, що незаконно проник на сусідську територію, виявили рослини конопель Фото новина
» Всі новини