Справа в тому, що згідно з нормативними вимогами вартість повірки лічильників, а також пов’язаних із цим робіт, має бути включена до складу тарифів: якщо йдеться про лічильники в квартирах багатоповерхівок — то до тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, а там, де є будинкові засоби обліку, в т.ч. у приватному секторі, — на послуги з водопостачання та водовідведення. Однак наразі це питання не вирішено, і ні в одні, ні в інші тарифи повірка лічильників та супутні роботи у більшості обласних центрів України не включені.
Якщо ж говорити конкретно про Ужгород, то існує чинне рішення виконкому від 10.09.2003 р., згідно з яким повірка лічильників для населення проводиться за рахунок абонентів, і її вартість складає 10,20 грн. Але демонтаж і установка до цієї суми не входять, бо водоканал взагалі не займається внутрішніми мережами. Отож ужгородцям таки доводиться самим знімати лічильники і доправляти їх до спеціалізованого відділу “Водомірна майстерня”. Теоретично прилад обліку можуть там перевіряти місяць, однак на практиці зазвичай повертають уже за день. За час виконання повірки оплата вираховується виходячи з середнього споживання води за попередній період.
Ніяких штрафів за невчасно проведену повірку не передбачено, але якщо порушення буде виявлено — водоканал має право проводити нарахування оплати не за лічильником, а за нормами споживання на кожного зареєстрованого в квартирі мешканця.
Наталія Миронівна нагадує, що міжповірочний інтервал для лічильників холодної та гарячої води, згідно з рішенням Науково-технічної комісії з метрології Держспоживстандарту України №5 від 24.11.2004 р., становить не більше трьох років, і це зазначено в абонентських книжках нового зразка, які видає водоканал.
"Ужгород"
28 травня 2007р.
Теги: