Про це поінформував голова Іршавської районної ради Станіслав Сухан.
– Щойно мене про це повідомили, я зібрав групу депутатів і ми виїхали на місце. На той час бригадою працівників приватного підприємця були демонтовані 18 рейок. Ми їх відібрали, зараз рейки зберігаються у складському приміщенні, – розповів Станіслав Сухан.
Примітно, що саме сьогодні Іршавщину відвідував голова Закарпатської ОДА Олександр Ледида. Однією з тем було збереження вузькоколійки, у чому зацікавлені і можливі приватні інвестори.
– Натомість нещодавно була прийнята судова постанова, що виправдовує дії Закарпатського фонду держмайна і узаконює «дерибан» цієї унікальної історичної спадини. Завтра ми підготуємо офіційне звернення і від районної ради, і від адміністрації, – розповів голова Іршавської райради Станіслав Сухан. – Однозначно не віддаватимемо на «розбазарення» вузькоколійку. Адже є закони юридичні, але є і закони моралі. Це спадщина наших предків і її потрібно шанувати. Тим більше пріоритетною є туристична галузь, а Боржавська вузькоколійка з неповторними краєвидами нашого краю – унікальна туристична атракція.
невсерівно 2012-03-23 / 00:56:51
Голові Закарпатської обласної державної адміністрації
п. Ледиді О.О.
Голові Закарпатьскої обласної ради
п.Балога І.І.
Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!
Від імені Друзів Боржавської вузькоколійки - прихильників збереження технічної історичної спадщини та вузькоколійних залізниць в Карпатському регіоні звертаємось до Вас з проханням вжити заходів щодо збереження останньої вцілілої мережі вузькоколійної залізниці Берегово – Кушниця, зокрема відрізку Приборжавське –Кушниця, у зв'язку з обставинами щодо демонтажу залізничної колії в с. Довге 1-2 червня 2011 року та новими спробами 24 березня 2012 року.
Протягом останніх десяти років для багатьох жителів та гостей Закарпаття вузькоколійна залізниця Берегово-Кушниця стала невід'ємною візитівкою гірського краю завдяки старанням сотень ентузіастів з України та поза її межами. Ініційований в 2002 році проект Форум "Карпатський трамвай" ставив за мету створення на базі вузькоколійних залізниць Карпатського регіону України туристичних маршрутів, що знайшло своє відображення в розпорядженні Кабінету Мінстрів України від 27 червня 2003 року №390-р "Про затвердження заходів щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму".
Попри зусилля місцевих громад Боржавської Долини – Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів в збереженні залізниці, сьогодні, на превеликий жаль, ми є свідками байдужого ставленням до проблеми з боку державних інститутів, в тому числі Фонду Державного майна в Закарпатській області та Укрзалізниці. Хочеться нагадати, що столітня історія будівництва Боржавської господарської залізниці сьогодні є зразком поєднання інтересів громади, держави та приватного бізнесу – під державні гарантії уряду Угорщини банк надав позику Акціонерному Товариству, засновниками якого виступили місцеві громади та підприємства.
Протягом останніх п'ятнадцяти років Боржавська вузькоколійка всупереч всім обставинам виживала – це на паровому локомотиві ГР–268 місцеву дітвору в грудні вітав Святий Миколай, для дорослих дядьків з усієї Європи перша неділя серпня є Днем Боржавської вузькоколійки... Це завдяки старанням Іршавської громади на залізничній станції Іршава до 2009 року зберігався останній паровий локомотив та два відремонтовані вагони... Сьогодні все більше туристів з України, а особливо з Європи, висловлюють бажання скористатися цим раритетним видом транспорту.
Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!
Ми, Друзі Божавської вузькоколійної залізниці хочемо знати:
1. Чому за останній рік після спроби демонтажу не зроблено жодних кроків в напрямку збереження вузькоколійки?
2. Чому обласна влада не дає відповіді на спроби фактичного руйнування історичної технічної спадщини?
3. Що конкретно зроблено представниками різних гілок влади в напрямку збереження та розвитку вузькоколійки?
Друзі Боржавської вузькоколійки
Steam Engine 2012-03-23 / 00:16:21
Може і не дадуть нічого, але незручні запитання наші державні мужі не полюбляють - за дурнів нас тримати не треба. Нехай знають.
невсерівно 2012-03-22 / 23:50:15
Що ці запити дадуть/дали...ви думаєте вони/воно до нього дослухалися? Це не захист залізниці - це бажання цей метал втихаря собі привласнити...що ці люди зробили,щоб говорити за вузькоколійку як туристичну атракцію? Кого вони дурять?
Steam Engine 2012-03-22 / 23:37:33
Цей беспредел потрібно зупиняти! Треба владу держати в тонусі і бомбити інформаційними запитами!
невсерівно 2012-03-22 / 23:19:04
Чергові граблі - васна настає і мала залізниця стає обєктом хижих зазіхань.Рівно рік тому відбулася аналогічна споба демонтажу ... яку закарпатські чиновники від району до області запевняли - що зупинили. Навіть заявляли про велике бажання її розвивати. Але віз і нині там - жодної дії протягом року не було, жодної активності не спостерігалося ... попри наші звернення та проведені акції. Жоден з чиновників та так званих інвесторів палець о палець не вдарив...Кого ці люди обманюють?