ХАОСУ ЗІ ВСТАНОВЛЕННЯМ АВТОНОМОК БУДЕ ПОКЛАДЕНО КРАЙ
Як ми вже повідомляли, виконком Ужгородської міської ради ухвалив рішення про те, що будинки, які на 80 % забезпечені автономним опаленням, від центрального теплопостачання від’єднуються. (Перелік таких будинків ми подавали на стор. «Ратуша» за 28 квітня. — Авт.). Відповідне рішення міськвиконкому передане в Закарпатгаз, а також у житлово-експлуатаційні організації. Газовики невдовзі мають надати технічні умови на ці будинки. Відповідна робота зі встановлення автономного опалення тут проводитиметься надалі, й до жовтня, є сподівання, буде завершена в комплексі (з висновками, чи потрібно збільшувати діаметри труб).
Наразі накопичилося понад 700 заяв від ужгородців на встановлення систем автономного опалення й вони продовжують надходити. Управління міського господарства їх систематизує поадресно. Не виключено, що на кінець травня дозволи на встановлення автономного опалення отримають також у тих будинках, звідки надійшла максимальна кількість заяв, й уже проведені певні роботи з підготовки житла до переведення на індивідуальне опалення. Таким чином, порівняно з минулим роком процес переходу на індивідуальне опалення з дещо хаотичного набуває організованого характеру, що є необхідним, адже це створює певні труднощі з утриманням водогону, каналізації, особливо за умов суворої зими, й вимагає відповідного комплексу заходів.
ЖРЕРИ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ! ОДНАК ТІЛЬКИ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ
Тарифи на утримання будинків і прибудинкових територій буде змінено, звичайно ж, у бік зростання. Чим це обумовлене? Тарифи не переглядалися кілька років, за цей час мінімальна заробітна плата зросла майже удвічі , на 15—20 % плата за електроенергію, змінилася система оподаткування — комунальні підприємства перейшли на сплату ПДВ у розмірі 20 % (раніше був фіксований податок 10 %), зросла вартість матеріалів тощо. «До 400 тис. грн. становлять збитки підприємств від неоподаткованих тарифів. Згідно з законодавством, якщо цей період затягнути, то різницю в тарифах буде виплачувати міська громада в цілому, а це аж ніяк не є соціально справедливим, — наголосив Володимир Олександрович.— Тому майже місяць управління економіки й управління міського господарства серйозно працюють над цим, визначили, які саме види послуг залишаються, адже згідно з постановою Кабміну їх може бути 26. Ми визначили 12 основних послуг. Серед них прибирання прибудинкової території, прибирання підвалів і дахів, технічне обслуговування внутрішньо-будинкових систем (тепло-, водопостачання), боротьба з гризунами й комахами, поточний ремонт різного роду конструкцій, що є в будинку, підготовка житла до зими, ремонт і обладнання дитячих майданчиків у мікрорайонах» (два останні пункти нові. — Авт.).
Як запевнив п. Бобков, усі ці дванадцять основних позицій та їхній кошторис будуть оприлюднені. На громадські обговорення вирішено винести такі розцінки: 66 копійок за кожний квадратний метр для впорядкованих будинків з ліфтами, 62 копійки для будинків без ліфтів та 25 копійки за квадратний метр для будинків без каналізації. Ці цифри не є остаточними, пропозиції будуть подані для висновків Антимонопольного комітету, профспілок, управ-ління з ціноутворення ОДА, й на кінець червня питання виноситиметься на засідання міськвиконкому, де набуде чинності.
До слова, на сьогодні борг населення з цього виду комунальних послуг в Ужгороді становить близько 7 млн. гривень.
Місто спроможне провести капітальний ремонт даху або внутрішньо-будинкових транзитних мереж, інші ж послуги ( їхній перелік поданий вище. — Авт.) можливі з коштів за утримання будинків і прибудинкових територій. Найближчим часом розпочнеться укрупнення житлово-експлуатаційних підприємств, кількість ЖРЕРів з десятка планується зменшити вдвічі. Щодо відповідальності ЖРЕРів за якісне надання послуг, то вона визначена в угодах між ними та мешканцями будинків й домагатися її можна в судовому порядку.
Людмила Сушко, РІО
11 травня 2007р.
Теги: